CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM075293
Első szerző:Katona Norbert István (közgazdász)
Cím:A méret a lényeg? : Stratégiai dimenziók vizsgálata a szervezet-, illetve piacszerkezet specifikus csoportosítás mentén / Katona Norbert
Dátum:2016
Megjegyzések:During my research I examine the specific characteristic features of strategic management in case of monopolies. As wider scientific interest focuses on strategic motives and behavior of small and medium-sized, or giant multinational, crosscountries enterprises, thus quantitative research conducted in the summer of 2015 among the members of the Hungarian Marketing Association has revealed new results on this field. The study pointed out on one hand pattern of specific market structure and marketing strategic focal points based on domestic, practice-focused marketing specialists, and on the other hand it gave us the opportunity to explore further specific strategic directions and actions along organization dimensions, as well. This paper - reflecting to wider organization dimensions, such as corporate headcount, operation range and main activities of economic organizations - has confirmed the statistically verifiable relationship in connection with strategic patterns of market-leading companies. Outcomes put the focus on stakeholder management and gave distinctive role of strategic future orientation, characterized both tasks as distinctive indicators of strategic operation conducted by monopolies.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
vállalati stratégia
piacszerkezetek
gazdaságstatisztikai dimenziók
Megjelenés:Közép-Európai Közlemények. - 9. : 3 (2016), p. 198-212. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM075291
Első szerző:Katona Norbert István (közgazdász)
Cím:Mindenki másképp egyforma: Stratégia fókuszpontok mintázata a piaci szerkezet tükrében / Katona Norbert
Dátum:2016
ISSN:1789-6339
Megjegyzések:In my doctoral research I examine the specific characteristic features of strategic management in case of domestic monopoly entities. While scientific interest has been primarily focused on small and medium-sized competitive or even globalized, crossing-boundaries giant companies and enterprises, there are only a few results known for the special regularity of strategic management of market-leader companies operating under monopoly or oligopoly market structure. Research described in this paper assumes the confirmed, already scientific proven link between strategy and marketing activities of organizations. Due to secondary statistically analyses of recent survey for the Hungarian Association for Marketing, specific strategic key points has been outlined, based on data came from more than 150 domestic enterprises of different size and operating in different market position and structure. As a result, this paper has confirmed for the market-leader monopolies and oligopolies the phenomenon of "turning inwards" as a strategic key-pattern, secondly weak links to the external, professional environment and thirdly detected the impact of absence of compulsion for the future; witch symptom is firmly linked to the phenomenon of "monopoly consciousness", as well.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
stratégia fókuszpontok
piacszerkezetek
piacvezetők
Megjelenés:Közép-Európai Közlemények. - 9 : 1 (2016), p. 134-146. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1