CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108427
Első szerző:Apáti Ferenc (gazdasági agrármérnök)
Cím:Élelmiszer-fogyasztói szokások, trendek várható változása / Apáti Ferenc, Balsa-Budai Nikolett, Fehér András, Kontor Enikő, Szakály Zoltán, Tóth-Kurmai Viktória, Balogh-Vida Viktória, Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta, Mihály-Karnai Laura, Szőllősi László
Dátum:2022
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2022
Terjedelem:142 p.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok kutatási jelentés
könyv
További szerzők:Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kurmai Viktória (1989-) (élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök) Balogh-Vida Viktória Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Karnai Laura (1991-) (közgazdász) Szőllősi László (1979-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM077804
035-os BibID:(cikkazonosító)1802 (WOS)000464344500031 (Scopus)85068647634
Első szerző:Balsa-Budai Nikolett (PhD hallgató)
Cím:Attitudes of Voluntary Simplifier University Students in Hungary / Balsa-Budai Nikolett, Kiss Marietta, Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2019
ISSN:2071-1050
Megjegyzések:The Lifestyle of Voluntary Simplicity (LOVOS) segment is composed of consumers who attempt to achieve sustainable consumption. The segment has been examined by only a few research studies so far, and none of them were conducted among Hungarian consumers. Therefore, the aim of our exploratory research is to examine the occurrence of the LOVOS consumer group among university students from Debrecen, Hungary. To achieve our aim, we first identified the five main value groups of the LOVOS lifestyle with an expert focus group interview. Based on the interview, a questionnaire survey was conducted among university students from Debrecen (N = 500). Based on the results, four value-based segments were identified, of which the Voluntary simplifiers' cluster (39.6% of respondents) reflected the characteristics of the LOVOS lifestyle to the greatest extent. Based on the literature, it seemed necessary to segment this group further in terms of their commitment to individual values. As a result, three further clusters were created, of which, the Holistic simplifiers' group (9.8% of respondents) showed the greatest commitment to the values of the LOVOS lifestyle. We concluded that the characteristics of voluntary simplifiers have already appeared among university students from Debrecen, but further research is needed to reveal the value orientation of the whole of Hungarian society.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
lifestyle
sustainability
simplicity
LOVOS segmentation
Megjelenés:Sustainability. - 11 : 6 (2019), p. 1-15. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM081700
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:Az élelmiszercímkék szerepe az egészségtudatos táplálkozás megvalósításában : ösztönző és gátló tényezők / Kontor Enikő, Balsa-Budai Nikolett, Papp-Bata Ágnes, Kiss Marietta
Dátum:2019
Megjegyzések:A tanulmány célja feltárni, hogy az élelmiszercímkék milyen szerepet töltenek be az egészségtudatos döntéseket támogató környezet megteremtésében. A szakirodalomból az tűnik ki, hogy a címkéket tanulmányozók demográfiai-gazdasági sajátosságai még nem tisztázottak, de jellemzően a nők és az egészségtudatosak nézik azokat. Annak okai, hogy valaki figyelmen kívül hagyja a csomagolás információit többrétűek lehetnek: a megszokás, a márkahűség, a tájékozottság vagy éppen az ismeret hiánya, a hedonikus élvezetek prioritása, de ide tartoznak a címke értelmezési, olvashatósági problémái, vagy éppen az időhiány. A releváns szakirodalom feldolgozása után egy primer kutatás keretében négy fókuszcsoportos interjú adatait dolgoztuk fel. Az interjúk eredményei visszaigazolták a nemzetközi szakirodalom tapasztalatait. A résztvevők kevesebb mint fele nyilatkozott úgy, hogy rendszeresen tanulmányozza a címkéket, azon is elsősorban a lejárati időt és a számukra kerülendő összetevőket keresik. A címkehasználat akadályai között elsősorban a bonyolult nyelvezet és desing problémák merültek fel. Tudatos címkehasználatról még nem lehet beszélni, hiszen a fókuszalanyok többször önmaguknak ellentmondóan nyilatkoztak az egyes címkeinformációk fontosságát illetően a beszélgetés folyamán. A tanulmány konklúziója a fókusz és a nemzetközi irodalom eredményei alapján, hogy a címkehasználat előnyeinek a tudatosítása növelné a fogyasztók magabiztosságát. Ugyanakkor nem várható el a címkétől önmagában, hogy a magatartást egészségesebb irányba terelje, inkább az egészségtudatosabb életmódra ösztönző program részeként tölthet be fontos szerepet.
ISBN:978-963-490-132-7
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
élelmiszercímke
egészségtudatos táplálkozás
Megjelenés:Egészségpiaci kutatások / szerk. Fehér András, Szakály Zoltán. - p. 45-56. -
További szerzők:Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Papp-Bata Ágnes (1986-) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM095874
035-os BibID:(cikkazonosító)1766
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:Adaptation and Validation of the Food Neophobia Scale: The Case of Hungary / Szakály Zoltán, Kovács Bence, Soós Mihály, Kiss Marietta, Balsa-Budai Nikolett
Dátum:2021
ISSN:2304-8158
Megjegyzések:Food neophobia is the fear or loathing of novel food, which may result in the rejection of the unfamiliar food item. The most frequently used and most reliable tool to measure adult food neophobia is the Food Neophobia Scale (FNS), which has been translated into several languages, making it possible to compare food neophobia levels around the world. The main objective of this research has been the adaptation and validation of the FNS in Hungary. In order to achieve the research objectives, a questionnaire survey was conducted on a representative sample of 500 adults; and, primarily, multivariate statistical tools were used. We found that despite the Hungarian population's strong neophobic tendency, neophobia and neophilia are present at the same time. We identified two distinctive factors in the course of the exploratory factor analysis ("Willingness and trust" and "Rejection and particularity"), which distinctly separate the negatively and positively worded (reversed) FNS items. Based on these factors, four clusters were identified. Those belonging in the group of adventurous open?minded individuals constitute an ideal target group for the manufacturers of novel food items as well as products with unusual flavors, especially if those products also have health-enhancing and eco-friendly qualities.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
food neophobia scale
FNS
validation
factor analysis
consumer segmentation
Hungary
Megjelenés:Foods. - 10 (2021), p. 1-17. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1