CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113061
Első szerző:Biró A. Zoltán
Cím:New enterprise models in rural areas in the context of new rural development paradigm / Zoltán Biró A., Ágnes Sárosi-Blága, Kinga Katalin Székely, Mária-Magdolna Szász, Szidónia Nagy-Menyhárt, Ottília-Enikő Kovács
Dátum:2022
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
innovative enterprises
enterprise models
social innovation
contextual turn
new economy
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 7 : 2 (2022), p. 112-132. -
További szerzők:Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus) Székely Kinga Katalin Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus) Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus) Kovács Ottília-Enikő
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM111399
Első szerző:Biró A. Zoltán
Cím:A tanító szerep változásai rurális környezetben / Biró A. Zoltán; Sárosi-Blága Ágnes; Szász Mária-Magdolna; Kovács Ottília-Enikő; Kovács Judit Tünde
Dátum:2022
Megjegyzések:A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő tanítók körében 2021-ben végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan tanítókra terjedt ki, akik rurális környezetben, legalább öt éve az adott településen oktatnak, tevékenységük és társadalmi kapcsolataik révén a társadalmi beágyazottságuk számottevő. A tanulmány ismerteti a rurális iskolák helyzetével és újrapozícionálásával foglalkozó szakirodalmi anyagokat, ezt követően székelyföldi kontextusban tárgyalja a tanító-szerep pedagógiai és társadalmi tartalmainak változását. A kutatás foglalkozik az iskolák működésével kapcsolatos tematizációkkal is. Az elemzési fejezetben négy témakörben ismertetjük a pedagógus-szerep működésével kapcsolatos szakmai eredményeket.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 6 : 2 (2022), p. 105-154. -
További szerzők:Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus) Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus) Kovács Ottília-Enikő Kovács Judit Tünde
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM101399
Első szerző:Biró A. Zoltán
Cím:Fiatal kutatók vidéki térségben / Biró A. Zoltán, Sárosi-Blága Ágnes, Szász Mária-Magdolna, Nagy-Menyhárt Szidónia
Dátum:2019
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő fiatal kutatók és PhD képzésben résztvevők körében végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan fiatal kutatókra terjedt ki, akik egyetemi, kutatóintézeti kereteken kívül dolgoznak. A tanulmány tárgyalja a térségben korábban kialakult tudományművelési modellt, ezt követően a vizsgált célcsoport által képviselt tudományművelési kompetenciacsomag kialakulásával és tartalmi elemeivel foglalkozik, elemzi a fiatal kutatók szakmai tudásának térségi beágyazódását. A kutatás foglalkozik azzal a kérdéssel is, hogy miként lehet hasznosítani a térség érdekében a fiatal kutatók által képviselt tudományművelési potenciált.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 4 : 1-2 (2019), p. 103-148. -
További szerzők:Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus) Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus) Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM080788
Első szerző:Biró A. Zoltán
Cím:A pedagóguspályával kapcsolatos viszonyulásmódok elemzése a Hargita megyei pedagógustársadalom példáján / Biró A. Zoltán, Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:2017
Megjegyzések:A tanulmány egy 2017-es adatfelvétel alapján, a Hargita megyei pedagógus társadalom elemzése kapcsán három témakört tárgyal: (1) milyen tényezők játszottak szerepet a pályaválasztásban, (2) napirenden van-e a pályaelhagyás, illetve (3) mennyire fontos a továbbtanulás és önképzés. A témaválasztást elsősorban az iskola és a pedagógusok szerepének 21. századi változásai indokolják, amelyben - különösen vidéki környezetben - a pedagógus célcsoport nem csak humánerőforrásként, hanem versenyképességi tényezőként is értelmezhető az iskolák működése és az oktatási rendszer stabilitása szempontjából.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 2 : 3-4 (2017), p. 65-78. -
További szerzők:Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM080836
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:A vezetés, mint fejlesztési lehetőség és eszköz vidéki iskolákban / Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:2018
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:A tanulmány az erdélyi magyar iskolák jelenlegi és korábbi vezetői körében végzett adatfelvétel alapján a rurális környezetben működő iskolák helyzetének elemzésével foglalkozik. Áttekinti a rurális iskolák társadalmi szerepének újrapozícionálásával kapcsolatos szakmai megközelítéseket. Az adatfelvétel alapján bemutatja az intézményvezetőknek az iskola működését meghatározó fontos aktorokhoz való viszonyulását, valamint az együttműködési, partnerségi lehetőségekhez való viszonyulásokat.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
iskolák
vezetés
rurális környezet
fejlesztési lehetőség
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 3 : 1 (2018), p. 43-51. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM080804
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:Munkavállalás és attitűd: a fiatalok munkaadókkal szembeni elvárásai Székelyföldön / Blága Ágnes
Dátum:2016
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Jelen tanulmány egy másodelemzés, amely a Hargita megyei fiatalok munkaerőpiaci integrációját vizsgáló adatfelvétel egyik fontos kérdéscsoportjára irányul. Az elemzés a bevezető és összegző fejezeten kívül három részre tagolódik: az első részben a 2012-ben végzett kutatás fontos következtetéseit összegzem a térségi folyamatok bemutatása és megértése érdekében. A második részben a téma tágabb, fejlesztéspolitikai kontextusban való tárgyalása érdekében a munkaparadigma változásait mutatom be a 2012-ben végzett kutatás, illetve a DOMUS Szülőföld pályázati program keretén belül, 2014-ben elvégzett feltáró jellegű kutatás szakmai összefoglalója alapján. A harmadik fejezetben a részelemzés eredményeit mutatom be.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
munkaerőpiac
integráció
fejlesztéspolitika
munkaszocializációs modell
munkaviszony
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 1 : 1 (2016), p. 59-71. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM080797
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:Iskola és térségi pozícionálás egy székelyföldi térségben / Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:2017
ISSN:2457-9068
Megjegyzések:Tanulmányomban a székelyföldi Felcsík kistérség agrárjellegű szakképzési intézményéhez kapcsolódóan elemzem a szülők viszonyulásmódját. A témaválasztást elsősorban az iskola szerepének 21. századi változásai, a gazdasági szempontok érvényesülése és a kommunikációs tevékenységek előtérbe kerülése indokolja. Az iskolák pozícionálását és a versenyképesség növelését segítő tevékenységekre szakoktatási intézmények esetében fokozottan van szükség, különösen kisebbségi magyar környezetben. Jelen tanulmány a felcsíki (dánfalvi) Petőfi Sándor Iskola működéséhez szorosan kapcsolódó szülő célcsoport attitűdjeinek és meglátásainak bemutatásán keresztül a térségi pozícionálás és beágyazottság fontossága mellett érvel.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
iskola
szakképzés
kommunikáció
pozícionálás
versenyképesség
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 2 : 1 (2017), p. 156-165. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM080748
Első szerző:Sárosi-Blága Ágnes (szociológus)
Cím:Rurális elitek fejlesztésekhez való viszonyulása egy székelyföldi térségben / Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:2016
Megjegyzések:Tanulmányomban egy székelyföldi térség rurális elitjének tudáshasználatát és fejlesztésekhez való viszonyulását elemzem, amely szorosan kapcsolódik az új vidékfejlesztési paradigmához. Ez alapján a vidéki térségek fejlődésében előtérbe kerülnek az alulról kezdeményezett gyakorlatok, illetve az azokat megvalósító szereplők és szereplő hálózatok. A rurális elit tevékenységét irányító magatartás- és tudásformák megismerése a vidéki térségek fejlődési lehetőségeit és korlátait jelzi. Kutatásom során huszonnégy rurális elitszereplővel készítettem interjút. A tudáshasználat elemzési szempont alapján három szereplőcsoportot azonosítottam be. Az eredmények azt mutatják, hogy a rurális elitek összetett tudással rendelkeznek és a fejlesztésekhez való viszonyulásukat a modern, az endogén és a hagyományos stratégiák szervezik
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Pro Scientia Ruralis. - 4 (2016), p. 171-179. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1