CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106148
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:Szülői segítségnyújtás az iskolai tanulmányi feladatok teljesítésében : Szülői kommunikáció - II. rész / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2022
ISSN:2062-0284
Megjegyzések:Az iskola és család közötti hatékony kommunikáció előfeltétele és elengedhetetlen része a hatékony szülő-oktató partnerségek kialakításához. A tanulmány azt elemzi, hogy aPalts és Harro-Loit (2015)szerzőpárosáltal megalkotott öt szülői kommunikációs minta (aktív pozitív; aktív-negatív; passzív-pozitív és passzív-negatív, kommunikációban jártas rugalmas szülők) Kászon-térségben hogyan vanjelen és milyen mértékbena pedagógus-szülő kommunikációban.A vizsgált térségben leggyakoribba passzív-pozitív, valamint a passzív-negatív szülőtípus.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta medicinae et sociologica. - 13 : 34 (2022), p. 212-232. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM101086
Első szerző:Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:Szülői segítségnyújtás az iskolai tanulmányi feladatok teljesítésében : Szülőtípusok a házi feladatok teljesítésébe való bevonódás alapján - I. rész / Szász Mária-Magdolna
Dátum:2021
ISSN:2062-0284
Megjegyzések:Az iskolás gyerekek otthoni tanulásában való szülői segítségnyújtás előnyeit a szakemberek széles körben hangsúlyozták a közelmúlt kutatásaiban. A szülők aktív bevonódása pozitív hatással van a tanulók eredményeire és jellemvonásaira. Emellett a szülőknek lehetőségük van jobban belelátni az iskola életébe és partnerségi viszonyt kialakítani a pedagógusokkal. Jelen tanulmány több székelyföldi rurális település mintáján elemzi az iskolás gyerekek otthonra kapott feladataiba történő szülői bevonódást, a szülői segítségnyújtás formáit, azt, hogy a bevonódás alapján milyen szülőtípusokat különíthetünk el a vizsgált térségben, hangsúlyozva a szülők meghatározó szerepét gyerekeik tanulmányi életében. A legjellemzőbb szülőtípusok a következők:,,hárító", ,,szorgalmas", ,,partner", ,,számonkérő", ,,hálózatosodó".
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta medicinae et sociologica. - 12 : 33 (2021), p. 144-159. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1