Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 12 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113061
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
New enterprise models in rural areas in the context of new rural development paradigm / Zoltán Biró A., Ágnes Sárosi-Blága, Kinga Katalin Székely, Mária-Magdolna Szász, Szidónia Nagy-Menyhárt, Ottília-Enikő Kovács
Dátum:
2022
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
innovative enterprises
enterprise models
social innovation
contextual turn
new economy
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 7 : 2 (2022), p. 112-132. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Székely Kinga Katalin
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus)
Kovács Ottília-Enikő
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM111399
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
A tanító szerep változásai rurális környezetben / Biró A. Zoltán; Sárosi-Blága Ágnes; Szász Mária-Magdolna; Kovács Ottília-Enikő; Kovács Judit Tünde
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő tanítók körében 2021-ben végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan tanítókra terjedt ki, akik rurális környezetben, legalább öt éve az adott településen oktatnak, tevékenységük és társadalmi kapcsolataik révén a társadalmi beágyazottságuk számottevő. A tanulmány ismerteti a rurális iskolák helyzetével és újrapozícionálásával foglalkozó szakirodalmi anyagokat, ezt követően székelyföldi kontextusban tárgyalja a tanító-szerep pedagógiai és társadalmi tartalmainak változását. A kutatás foglalkozik az iskolák működésével kapcsolatos tematizációkkal is. Az elemzési fejezetben négy témakörben ismertetjük a pedagógus-szerep működésével kapcsolatos szakmai eredményeket.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 6 : 2 (2022), p. 105-154. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Kovács Ottília-Enikő
Kovács Judit Tünde
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM101399
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
Fiatal kutatók vidéki térségben / Biró A. Zoltán, Sárosi-Blága Ágnes, Szász Mária-Magdolna, Nagy-Menyhárt Szidónia
Dátum:
2019
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő fiatal kutatók és PhD képzésben résztvevők körében végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan fiatal kutatókra terjedt ki, akik egyetemi, kutatóintézeti kereteken kívül dolgoznak. A tanulmány tárgyalja a térségben korábban kialakult tudományművelési modellt, ezt követően a vizsgált célcsoport által képviselt tudományművelési kompetenciacsomag kialakulásával és tartalmi elemeivel foglalkozik, elemzi a fiatal kutatók szakmai tudásának térségi beágyazódását. A kutatás foglalkozik azzal a kérdéssel is, hogy miként lehet hasznosítani a térség érdekében a fiatal kutatók által képviselt tudományművelési potenciált.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 4 : 1-2 (2019), p. 103-148. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM101397
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
Innovative agricultural actors' information gathering and utilization practices in the szeklerland area / Biró A. Zoltán, Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2020
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
Our analysis aims at providing specialist information to support policy and planning work in Szeklerland that is focused on organizing specialist information dissemination programmes or events. Based on the research program carried out since 2011 by WAC ? Center for Regional and Anthropological Research and Pro Agricultura Hargitae Universitas Foundation, we looked into 90 interviews with a view to examining the passages related to information acquisition, particularly statements, opinions, or references having to do with information acquisition. In keeping with the studied material, we would like to draw attention to two conclusions: (1) The adopted information acquisition practice indicates the dominance of the spot-like operating model, (2) Views taken on information sources indicate that the regional agricultural actors show preference for informal solutions in information acquisition and learning and even try to render formal, institutional solutions informal in their ways of resorting to them.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 5 : 1-4 (2020), p. 175-194. -
További szerzők:
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM115261
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Hargita megye oktatási helyzetének alakulása 2000 és 2020 között / Szász, Mária-Magdolna
Dátum:
2022
ISSN:
2668-8891 2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmány Hargita megye oktatási helyzetét vizsgálja a 2000 és 2020 közötti periódusra vonatkozóan a következő témákban: infrastrukturális adottságok, az oktatási intézmények számának változása, falusi és városi iskolák aránya, az iskolák tantermeinek számbéli változása, a diáklétszám alakulása, a diákok tanulási nyelv szerinti megoszlása, a számítógépek és informatikai berendezések számbéli alakulása, a didaktikai személyzet számának alakulása, valamint városi és falusi környezetben tanítók arányát. A tanulmány kiindulópontja az, hogy egy megye vagy térség oktatási helyzetének feltárásában meghatározó a társadalmi-intézményi feltételek vizsgálata
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 7 : 1 (2022), p. 90-103. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM101404
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Rurális iskolához való szülői viszonyulásmódok az órán kívüli tanulási lehetőségek és tevékenységek mentén / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2018
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A rurális iskolák sikeres működésében fontos szerepe van annak, hogy a szülők, a családok miként tekintenek az iskola működésére, mennyire involválódnak annak tevékenységébe. A székelyföldi térség rurális közösségeiben a szülői involválódás hagyományosan alacsony fokú. A tanulmány a szülői viszonyulások egy szegmensének feltérképezése révén azt vizsgálja, hogy milyen attitűdök, magatartások befolyásolhatják az involválódás konkrét formáit.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 3 : 1 (2018), p. 61-70. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM101403
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Iskolához való szülői viszonyulások elemzése a házi feladat témáján keresztül / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2018
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmány Hargita megye egyik periférikus településén működő rurális iskola példáján keresztül elemzi a szülők iskolához való viszonyulásmódját, kiemelten a házi feladat téma mentén. Áttekinti a szülői bevonódás fogalmát és típusait, a házi feladatra vonatkozó rendeletet és hozzája kapcsolódó kutatást. Az adatfelvétel alapján bemutatja a szülők általános viszonyulásmódjait a gyerekeik házi feladataikhoz, valamint a szülők attitüdjeit a házi feladatokban való szülői segítségnyújtás kapcsán
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Sciencia Ruralis. - 3 : 2 (2018), p. 66-78. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM101402
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
A helyi fejlesztés székelyföldi gyakorlatának lehetőségei / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2018
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
Beruházás és/vagy közösségépítés : A helyi fejlesztés mintázatai Gyergyóremetén / Gyergyószentmiklós : F&F International, 2019. -
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 3 : 2 (2018), p. 178-180. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM101401
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Körkép az erdélyi magyar szakképzésfejlesztésről / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2018
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
Erdélyi magyar szakképzésfejlesztés - eredmények és lehetőségek / Csíkszereda : Magister Kiadó, 2019. -
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 3 : 3-4 (2018), p. 164-166. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
10.
001-es BibID:
BIBFORM101400
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Lokális identitásépítési események és folyamatok 1990 után Kászonban / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2018
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmány a Kászon mikrorégióban (Hargita megye, Románia) zajló identitásépítési folyamatok feltárásával kapcsolatos eredményeket ismerteti. Az elemzés a térelemek, események és folyamatok mentén mutatja be az 1989 utáni térségi identitásépítési gyakorlatot a következő öt tevékenységi területen: téralakítási folyamatok, közösségi események, a lokális identitással kapcsolatos fontosabb termékek létrehozása, a térség digitális tartalmainak kialakítása, térségi szakmai tematizációk.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 3 : 3-4 (2018), p. 58-73. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
11.
001-es BibID:
BIBFORM101398
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Térségi médiákhoz, médiatartalmakhoz való viszonyulás székelyföldi fiatalok körében / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2019
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmány a 18-35 éves korcsoportnak a székelyföldi médiafelületekhez való viszonyulását tárgyalja három témakörben: a térségi médiák fontosságának megítélése, a térséggel foglalkozó közösségi média használata, a térségi digitális felületeken megjelenített térségi vonatkozású tartalmak megítélése. Az elemzés azzal a feltételezéssel számol, hogy a térségi médiafelületekehez, az azokon megjelenített térségi vonatkozású tartalmakhoz való viszonyulás információkat hordoz a fiataloknak a térség egészéhez való viszonyulásról is.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 4 : 1-2 (2019), p. 68-76. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
12.
001-es BibID:
BIBFORM076767
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Szülői viszonyulások egy rurális településen lévő iskolához / Szász Mária-Magdolna
Dátum:
2017
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmányban az iskolához való szülői viszonyulásmódokat vizsgálom egy periférikus rurális településen működő iskola példáján. A téma fontosságát a rurális települések kisiskoláinak sajátos működési mechanizmusai jelölik, amelyek összefüggésbe hozhatók a térség fejlesztési folyamataival. Jelen tanulmány a Kászon község (Hargita megye, Románia) általános iskolájába járó gyerekek szüleinek viszonyulásmódját, az iskola társadalmi beágyazottságát mutatja be.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
rurális iskola
szülői viszonyulás
beágyazottság,
periféria
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 2 : 3-4 (2017), p. 158-169. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.