Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 5 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113061
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
New enterprise models in rural areas in the context of new rural development paradigm / Zoltán Biró A., Ágnes Sárosi-Blága, Kinga Katalin Székely, Mária-Magdolna Szász, Szidónia Nagy-Menyhárt, Ottília-Enikő Kovács
Dátum:
2022
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
innovative enterprises
enterprise models
social innovation
contextual turn
new economy
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 7 : 2 (2022), p. 112-132. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Székely Kinga Katalin
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus)
Kovács Ottília-Enikő
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM111399
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
A tanító szerep változásai rurális környezetben / Biró A. Zoltán; Sárosi-Blága Ágnes; Szász Mária-Magdolna; Kovács Ottília-Enikő; Kovács Judit Tünde
Dátum:
2022
Megjegyzések:
A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő tanítók körében 2021-ben végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan tanítókra terjedt ki, akik rurális környezetben, legalább öt éve az adott településen oktatnak, tevékenységük és társadalmi kapcsolataik révén a társadalmi beágyazottságuk számottevő. A tanulmány ismerteti a rurális iskolák helyzetével és újrapozícionálásával foglalkozó szakirodalmi anyagokat, ezt követően székelyföldi kontextusban tárgyalja a tanító-szerep pedagógiai és társadalmi tartalmainak változását. A kutatás foglalkozik az iskolák működésével kapcsolatos tematizációkkal is. Az elemzési fejezetben négy témakörben ismertetjük a pedagógus-szerep működésével kapcsolatos szakmai eredményeket.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 6 : 2 (2022), p. 105-154. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Kovács Ottília-Enikő
Kovács Judit Tünde
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM102387
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
Új vállalkozási modellek vidéki környezetben az új vidékfejlesztési paradigma kontextusában / Biró A. Zoltán, Sárosi-Blága Ágnes, Székely Kinga Katalin, Szász Mária-Magdolna, Nagy-Menyhárt Szidónia, Kovács Ottília-Enikő
Dátum:
2022
ISSN:
1786-1594 2560-2926
Megjegyzések:
Tanulmányunk vidéki kontextusban, a Székelyföld (Románia) példáján elemzi azt a kérdést, hogy hogyan és milyen mértékben mutathatók ki az új gazdaság (new economy) jelenségének komponensei az újszerű kisvállalkozásokban. A 2019-2020 között végzett kutatási programunkban 30 interjút - 17 nő és 13 férfi, 25-35 évesek - elemeztünk, amelyeket innovatív vállalkozások alapítóival és vezetőivel készítettünk. Témánk fontosságát az adja, hogy a vizsgált terület alapvetően vidéki, gazdaságilag marginális és hátrányos helyzetű Románia legtöbb régiójához képest. Az innováció lényege ebben az összefüggésben nem a csúcstechnológia alkalmazása, hanem a térségi társadalmi-gazdasági kontextushoz viszonyítva tapasztalt újszerűség. A tanulmány a szakirodalmi szempontok bemutatása után elemzi az új gazdaság jellemzőinek 4 összetevőjét (1. A habitus elemeinek beépítése, 2. a személyes meggyőződések és értékek szerepe, 3. a reflexív magatartás szerepe, 4. a társadalmi közeg szerepe a vállalkozás fejlesztésében és működtetésében), amelyek a vállalkozók személyes jellemzőinek előtérbe helyezésével változást hoznak a térségi vállalkozói gyakorlatban.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek. - 19 : 2 (2022), p. 30-40. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Székely Kinga Katalin
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus)
Kovács Ottília-Enikő
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM101399
Első szerző:
Biró A. Zoltán
Cím:
Fiatal kutatók vidéki térségben / Biró A. Zoltán, Sárosi-Blága Ágnes, Szász Mária-Magdolna, Nagy-Menyhárt Szidónia
Dátum:
2019
ISSN:
2457-9068
Megjegyzések:
A tanulmány a székelyföldi térségben tevékenykedő fiatal kutatók és PhD képzésben résztvevők körében végzett kutatás szakmai eredményeit ismerteti. Az adatfelvétel olyan fiatal kutatókra terjedt ki, akik egyetemi, kutatóintézeti kereteken kívül dolgoznak. A tanulmány tárgyalja a térségben korábban kialakult tudományművelési modellt, ezt követően a vizsgált célcsoport által képviselt tudományművelési kompetenciacsomag kialakulásával és tartalmi elemeivel foglalkozik, elemzi a fiatal kutatók szakmai tudásának térségi beágyazódását. A kutatás foglalkozik azzal a kérdéssel is, hogy miként lehet hasznosítani a térség érdekében a fiatal kutatók által képviselt tudományművelési potenciált.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Pro Scientia Ruralis. - 4 : 1-2 (2019), p. 103-148. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Szász Mária-Magdolna (1994-) (szociológus)
Nagy-Menyhárt Szidónia (1990-) (szociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM111401
Első szerző:
Szász Mária-Magdolna (szociológus)
Cím:
Az iskola-szülő kapcsolat elemzése szülői percepciók alapján egy székelyföldi, periférikus vidéki térségben / Szász Mária-Magdolna, Sárosi-Blága Ágnes
Dátum:
2022
ISSN:
1215-5233 1588-0818
Megjegyzések:
A periférikus vidéki térségekben működő iskolák társadalmi elfogadottságának kérdésköre az iskolák versenyképességén, valamint az oktatási funkciókon túl vidékfejlesztési vonatkozásban is nagy jelentőséggel bír, és jelzi az iskolák társadalmi szerepének újragondolásával kapcsolatos kezdeményezések fontosságát. Az oktatás piacán tapasztalható versenyhelyzet, és ehhez szorosan kapcsolódóan az iskola 21. századi szerepváltozásainak következtében az iskolák működésében olyan új, elsősorban gazdasági szempontok kerültek előtérbe, amelyek a lokális társadalom kontextusában releváns stratégiai tervezést igényelnek (Hutflesz, 2004; Muhi, 2012; White és Reid, 2008). Ebben a folyamatban a helyi társadalom és az iskola kapcsolatát meghatározó szereplőcsoportok ? például szülők, pedagógusok, helyi vezetés ? együttműködése városi, vidéki és periférikus vidéki környezetben eltérő módon értelmezhető kulcstényezőt, és ilyen értelemben eltérő stratégiákat és gyakorlati megoldásokat jelent a kihívások kezelésére.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Iskolakultúra. - 32 : 7 (2022), p. 3-17. -
További szerzők:
Sárosi-Blága Ágnes (1989-) (szociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.