CCL

Összesen 14 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078074
Első szerző:Herpainé Lakó Judit (sportpedagógus)
Cím:Tantervi lehetőségek a tájékozódás és a turisztika oktatásában / Herpainé Lakó Judit, Bácsné Bába Éva, Nagy Zsuzsa, Müller Anetta
Dátum:2018
ISSN:1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:A tájékozódás és a sporttáborok, a túrázás és a tájfutás érdekes színfoltjai az iskolák képzési kínálatának, hiszen nem a szokásos tanár-tanuló interakcióban szólítja meg a diákokat, ami kellő motivációt jelent a számukra. A táborok során a táborszervezéssel, lebonyolítással kapcsolatos menedzsment-feladatokon kívül gyakorlatorientáltan sajátítják el a különböző ismereteket, mozgásanyagot. A táborok jelentős pedagógiai értékkel bírnak, hiszen különféle nevelési feladatokon keresztül pozitív személyiségjegyeket alakítanak ki, és hozzájárulnak a fiatalok személyiségformálásához is. Kutatásunkban elemezzük a tájékozódással és a túrázással kapcsolatos ismeretek tantervi megjelenését.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Képzés és gyakorlat. - 16 : 1 (2018), p. 73-82. -
További szerzők:Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Nagy Zsuzsa (1985-) (testnevelő tanár) Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM069966
Első szerző:Herpainé Lakó Judit (sportpedagógus)
Cím:A tájékozódás és a turisztika helye és szerepe a tantervekben / Herpainé Lakó Judit, Nagy Zsuzsa, Müller Anetta
Dátum:2017
ISBN:978-963-359-072-0
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok előadáskivonat
tájékozódás tanítása, tanterv
Megjelenés:Diverzitás a hazai és nemzetközi neveléstudományi kutatásokban és a pedagógiai gyakorlatban: X. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia Absztraktkötet = Diversity in National and International Researches in Educational Sciences and Pedagogical Practice" 10th Training and Practice International Conference on Educational Sciences Abstracts / szerk. Kissné Zsámboki Réka, Horváth Csaba. - p. 155. -
További szerzők:Nagy Zsuzsa (1985-) (testnevelő tanár) Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM102856
035-os BibID:(cikkazonosító)8765 (WOS)000832393800001 (Scopus)85135104196
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:Correlations between Physical Fitness and Body Composition among Boys Aged 14-18-Conclusions of a Case Study to Reverse the Worsening Secular Trend in Fitness among Urban Youth Due to Sedentary Lifestyles / Müller Anetta, Nagy Zsuzsa, Kovács Sándor, Szőke Szilvia, Bendíková Elena, Ráthonyi Gergely, Ráthonyi-Ódor Kinga, Szabados György, Gabnai Zoltán, Bába Éva Bácsné
Dátum:2022
ISSN:1661-7827 1660-4601
Megjegyzések:A secular trend can be observed throughout the world with an increase in childhood obesity and a decrease in fitness. The research aimed to examine the results of tests measuring the conditional abilities of young boys aged 14-18 in fitness tests and their correlations with body composition indicators. That was supported by research that has been prepared in Hungary so far. This research focuses on the results of fitness tests conducted on 14- to 18-year-old boys, presented along with body composition data. The authors sought to describe the development of the fitness profiles of males at a Budapest secondary school participating in the research, based on the results of the Hungarian National Student Fitness Test (NETFIT (R)), and also how their physical characteristics affect the results of NETFIT (R) tests in the sample measured. A total of 735 male high school students at a Budapest secondary school (14-18 years old) (mean +/- SD, 16.05 +/- 1.18 years) participated in the survey. The data were collected in the 2018/2019 academic year, and it was compared with the national data. The correlation between the performance indicators of the NETFIT (R) tests and the physical characteristic indicators was analyzed using the two-block Partial Least Squares method. In the resulting groups, Kruskal-Wallis variance analysis was performed to investigate the differences in performance. In contrast, pairs of group differences were tested with the Mann-Whitney test. Boys with a short physique were at some advantage in trunk-lifts and push-ups, compared to taller boys. It was also obvious that being overweight is a hindrance regarding the PACER test or the standing broad jump. The handgrip in the left and right hand was mostly of similar strength or weakness. Tall-heavy children performed better in this test. The grip strength of tall-thin students was also strong, but not as strong as in the tall-heavy group. Reducing the percentage of body fat (PBF) and creating the optimal BMI index is important for the younger age group, as our results have clearly demonstrated that overweight is a hindrance in the PACER, VO2 max, standing broad jump, back-saver sit-and-reach, and push-up tests.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 19 : 14 (2022), p. 1-13. -
További szerzők:Nagy Zsuzsa (1985-) (testnevelő tanár) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Szőke Szilvia (1969-) (Alkalmazott statisztika) Bendíkova, Elena Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök) Ráthonyi-Ódor Kinga (1981-) (agrármérnök, gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD) Szabados György (1974-) (gazdasági agrármérnök) Gabnai Zoltán (1988-) (gazdasági agrármérnök) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM080763
035-os BibID:(MTMT)30323413
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:A lemorzsolódástól veszélyeztetett hallgatók vizsgálata / Müller Anetta, Nagy Zsuzsa, Bácsné Bába Éva
Dátum:2018
ISBN:978 963 318 754 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - p. 274-283. -
További szerzők:Nagy Zsuzsa (1985-) (testnevelő tanár) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM078141
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:Role of the Handball at School Programme in Everyday Physical Education / Anetta Müller, István Juhász, Eszter Boda, Zsuzsa Nagy, Melinda Biró
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:In Hungary considerable education-policy changes have been implemented concerning school PE since everyday PE lessons were introduced the neccessity and topicality of which is unquestionable. In this process Handball in School program was also introduced the ability developing role of which was examined by us. A survey programme was organised by us in the autumn and spring semesters of 2015/ 2016 academic year aiming to prove that project Handball at School proved to be positive on aiming accuracy and performance stability results of students, as well as their precision of technical implemetation. 183 students were examined (2-4 grades) who had two sponge-handball lessons a week out of their 5 PE lessons. To examine aiming accuracy two tests were applied. One of them implied throwing at a target from throwing straddle without previous swing performed by the students by age-specific sponge-handball from distances corresponding their age. The other test for checking aiming accuracy was throwing at a target from throwing straddle with previous swing. At this test also surety, performance time and precision of technical implementation of upper shot were noted. It can be stated that aiming accuracy, its technical implementation and time needed for the implementation developed at both boys and girls compared to the autumn measurement when checked at spring (the difference was significant). The programme made bigger impetus on the results of the girls.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
handball
primary school children
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal (HERJ). - 8 : 2 (2018), p. 7-23. -
További szerzők:Juhász István (1966-) (kézilabda edző) Boda Eszter (1989-) (sportszervező) Nagy Zsuzsa (1985-) (testnevelő tanár) Bíró Melinda (1974-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM076921
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:Bendikova, E. (2017): Theory of Health, Movement and Lifestyle of Human Beings. Debrecen: Debrecen University / Anetta Muller, Zsuzsa Nagy, Attila Lengyel
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Theory of Health, Movement and Lifestyle of Human Beings / Debrecen: Debrecen University, 2017
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 8 : 3 (2018), p. 120-125 . -
További szerzők:Nagy Zsuzsa (1985-) (testnevelő tanár) Lengyel Attila (1963-) (közgazdász, angol bölcsész)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM112898
Első szerző:Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:Az általános iskolai tanulók és a középiskolai tanulók táborválasztási motivációs értékei / Nagy Zsuzsanna, Müller Anetta
Dátum:2010
ISBN:9789634732778
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:Harmadfokú képzés, felnőttképzés és regionalizmus / szerk. Juhász Erika. - p. 265-270. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM112653
Első szerző:Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:Középiskolai tanulók terhelhetőségének mérése egy röplabda tanítási egység közben = Measuring Loadability of Secondary School Students during a Teaching Unit of Volleyball / Nagy Zsuzsa, Müller Anetta
Dátum:2017
ISSN:2498-7646
Megjegyzések:Ahhoz, hogy az iskolai testnevelésben az oktató-nevelő munka hatékonyságát növelni tudjuk, érdemes megkeresni azokat a módszertani fejlesztési lehetőségeket, amelyek elősegíthetik jövőbeli eredményességét. A tanulmány - tanulók közötti különbségek figyelembevételével - a differenciálás fontosságára és lehetőségére hívja fel a figyelmet az individualizált oktatásban és értékelésben. Az általunk kidolgozott pulzusmérésen alapuló módszer, a különböző képességek, fizikai állapotok figyelembevételével, objektíven támasztja alá a csoportbontást, ezzel együtt a differenciálást a testnevelés órán. A mérés közvetlen célja, hogy a jövőben bizonyíthatóvá váljon a testnevelés még objektívebb értékelése és tervezhetősége. Az általunk modellált új módszer képet ad az adott tanuló tanórai terhelhetőségéről, állóképességi állapotáról (egyénre szabottan), valamint megkönnyíti a tanulók értékelését is. Ugyanakkor segít igazolni az oktatási módszer hatékonyságát, a tanári munka eredményességét.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
pulzustartomány
motiváció
testnevelés óra
Megjelenés:Testnevelés, Sport, Tudomány. - 2 : 1-2 (2017), p. 36-43. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM079580
Első szerző:Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:A differenciálás mérése a testnevelésben az atlétika tanítási egység alatt / Nagy Zsuzsa, Müller Anetta, Bácsné Bába Éva, Bíró Melinda, Pusztai Gabriella
Dátum:2017
ISSN:1589-519X 2064-4027
Megjegyzések:Ahhoz, hogy az iskolai testnevelésben az oktató-nevelő munka hatékonyságát növelni tudjuk, érdemes keresni azokat a fejlesztési lehetőségeket, melyek elősegíthetik a jövőbeli hatékonyságot. A tanulmány felhívja a figyelmet a differenciálás fontosságára és lehetőségére az individualizált oktatásban és értékelésben, a tanulók közti különbségek figyelembevételével. Az általunk kidolgozott, pulzusmérésen alapuló módszer objektíven támasztja alá a csoportbontást, ezzel együtt a differenciálást a testnevelésórán a különböző képességek, fizikai állapotok szem előtt tartásával. A mérés közvetlen célja, hogy bizonyíthatóvá váljon a testnevelés objektív értékelése és tervezhetősége. Az általunk modellált új módszer képet ad az órán az adott tanuló terhelhetőségéről, állóképességi állapotáról (egyénre szabottan), valamint megkönnyíti a tanulók értékelését, segít igazolni az oktatási módszer hatékonyságát.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Képzés és gyakorlat. - 15 : 4 (2017), p. 147-162. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Bíró Melinda (1974-) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM078356
Első szerző:Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:Szóasszociációs vizsgálat testnevelés órán a röplabda szabályok elméleti oktatásában / Nagy Zsuzsa, Müller Anetta
Dátum:2018
Megjegyzések:A testnevelés tantárgy - a többi tantárgyhoz hasonlóan - sajátos műveltségtartalommal bír éselsődleges célja,hogy a mozgásos cselekvésen keresztül a személyiséget formálja. Ebből a szempontból egy a tantárgyak közül.Ugyanakkor az egyetlen a tantárgyak közül, amely a test, a fizikum fejlesztésével foglalkozik, dea testnevelés és a sport belső értékei alatt, annak csak rá jellemző műveltségtartalmát értjük. A műveltségtartalom kifejezés gyűjtőfogalom, amely magába foglalja a mozgásos cselekvések rendszerét, valamint a hozzájuk kapcsolódó intellektuális ismereteket". A testnevelés órán különböző mozgásos cselekvések tanulása, gyakorlása zajlik, melynek jelentősége, hogya tanulók motoros képességét, fizikai fittségét, mentális egészségét egyaránt fejleszti. Prevenciót jelenthet nagyon sok deformitás vagy betegség kialakulásában, így az egészség megőrzéséhez, megtartásához is hozzájárul. Az elmúlt években ezt felismerte több multinacionális élelmiszeripari vállalat is (Danone, Nestlé), melyek különböző programokkal támogatják az iskolás gyerekek rendszeres testmozgását. Az iskolai testnevelés csak akkor tekinthető eredményesnek, ha a diákok megszeretik és igénylik a rendszeres testmozgást. Ehhez olyan tartalommal kell megtölteni az iskolai testnevelés foglalkozásait, amely komoly, erőfeszítést igénylő (azaz legyen fejlődést inspiráló kihívás), de ugyanakkor minden tanuló számára biztosítson sikereket és szórakozást. Ez, a sokszor erősenkülönböző tanulókhoz alkalmazkodó (differenciált) tantárgyi munka a sportszakemberek, a testnevelő tanárokfeladata. Akutatásbanbemutatott új módszerrel egy eddig még nem alkalmazott eljárást mutatunk be.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
testnevelés
szóasszociáció
röplabda
Megjelenés:Stadium Hungarian Journal of Sport Sciences. - 1 : 1 (2018), p. 32-40. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM076917
Első szerző:Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:A szocioökonómiai háttérváltozók szerepe a NETFIT mérésben / Nagy Zsuzsa, Laoues-Czimbalmos Nóra, Müller Anetta
Dátum:2018
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
NETFIT
tesztbattéria
sport
testnevelés
szocioökonómiai háttér
Megjelenés:Különleges Bánásmód. - 4 : 4 (2018), p. 33-44. -
További szerzők:Laoues-Czimbalmos Nóra (1985-) (sportpedagógus) Müller Anetta Éva (1973-)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM075693
Első szerző:Nagy Zsuzsa (testnevelő tanár)
Cím:Study of the Basketball and Volleyball Thematic Unit Based on the Students' Performance / Nagy Zsuzsa, Müller Anetta, Bíró Melinda, Boda Eszter, Boros-Balint Iuliana
Dátum:2017
ISSN:1453-4223 2065-9547
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:Studia Universitatis Babes-Bolyai Educatio Artis Gymnasticae. - 62 : 1 (2017), p. 29-41. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-) Bíró Melinda (1974-) Boda Eszter (1989-) (sportszervező) Boros-Balint Iuliana
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2