CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM111278
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Church Contributions to the Transformation of Higher Education in Central and Eastern Europe / Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Maior Enikő
Dátum:2019
ISBN:978-960-598-278-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Abstracts 12thAnnual International Conference on Languages & Linguistics / ed. Gregory T. Papanikos. - p. 21. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Maior Enikő
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM109000
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Church contributions to the transformation of higher education in Central and Eastern Europe / Gabriella Pusztai, Enikő Maior, Zsuzsanna Demeter-Karászi
Dátum:2019
Megjegyzések:Our study deals with a specific system, which was a result produced by the privatization of higher education. In the less developed regions, the existing capacity was not able to fulfil the growing number of students, and that is why the involvement of private stakeholders has a significant role. In the following study, we would like to concentrate on church-related higher education institutions. After three decades of the transformation process in post-communist countries, the contributions of the churches to the new higher education system and policies proved to be crucial. First of all, they had new visions on higher education influenced earlier by party ideology. Secondly, they reached social-cultural groups that were not preferred by former party-policy. They put higher education closer to regions and territories considered not important by the former regimes (deprived territories with ethnic and national minorities, as well as religious minorities and minority denominations). With these inputs, churches and denominations become the important actors of the higher education policies as well as the transformation process in the countries of Central and Eastern Europe. According to the institutional typology of Hrubos's and her co-workers (2012) our approach was that one could draw the consequences from the institutional mission by analysing the initiations of training programmes. In our study in addition to the Central European review, we have analysed the public database of Hungarian Accreditation Committee to get an answer, from a unique point of view to the initiations of Hungarian training programs of church-related higher education institutions.
ISBN:978 963 5037 79 7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:In search of excellence in higher education / eds. Gergely Kováts, Zoltán Rónay. - p. 29-39. -
További szerzők:Maior Enikő Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:bibEBI00026242
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education / Pusztai Gabriella, Kovacs Klara, Markos Valeria, Demeter-Karaszi Zsuzsanna, Maior Enikő
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 270-287. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Maior Enikő
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
UNKP-18-4-DE-61
Egyéb
UNKP18-3-III-DE-240
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1