CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM086637
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Fókuszban a lemorzsolódott hallgatók középiskolai tapasztalatai és pályaorientációjuk / Csók Cintia, Németh Dóra Katalin, Hrabéczy Anett
Dátum:2019
ISBN:978 615 5657 07 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Prevenció, intervenció és kompenzáció - Korszerű neveléstudományi módszerekkel a korai iskolaelhagyás ellen. Absztraktkötet. - p. 200. -
További szerzők:Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086603
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Focus on the dropout students' secondary school experience and career orientation / Cintia Csók, Anett Hrabéczy, Dóra Katalin Németh
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:We examined the characteristics of the respondents before entering higher education along with the clusters. We have discovered the characteristics of secondary school studies and further education, the circumstances for applying for higher education. During the analysis of secondary school studies, we took into account the type of class they studied in high school (in Hungary, they can study in high school, vocational high school, and secondary school), and how many times they changed school. In addition, we compared the results based on school maintainers. There is a significant correlation between the reasons for high-school experience and the dropout rate. In terms of cluster-based differences, it should be emphasized that the expectation of social mobility was overrepresented among the dropouts due to financial reasons and work, but it was also an important aspect that they did not have to pay a fee in the program where they studied. In addition, in the case of those who were disappointed in training and further education, it was most common to apply to the university because they did not want to work and could afford it. Our results can help to develop more effective dropout protection for students entering higher education, both in public and higher education institutions and career orientation.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
higher education
dropout
career orientation
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 9 : 4 (2019), p. 708-720. -
További szerzők:Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM079497
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:A hallgatói lemorzsolódás és háttértényezői egy kvalitatív kutatás tükrében / Csók Cintia, Dusa Ágnes Réka, Hrabéczy Anett, Novák Ildikó, Karászi Zsuzsanna, Ludescher Gabriella, Markos Valéria, Németh Dóra
Dátum:2018
Megjegyzések:Tanulmányunk célja, hogy a lemorzsolódás jelenségét, amit alap- és középfokon korábbi nemzetközi és hazai kutatásokban egyaránt alaposan körüljártak, ezúttal a harmadfokú képzésben vizsgáljunk meg. A felsőoktatási lemorzsolódás vizsgálatához a nemzetközi szakirodalomból (Bean 1980; Tinto 1975) indultunk ki. Kilenc félig strukturált interjút készítettünk, s azokat olyan lehetséges lemorzsolódási krízishelyzetek mentén elemeztük, mint a nem támogató családi háttér, a korábbi kudarcos tanulmányi tapasztalatok, pályaválasztási nehézségek, a tanulás melletti munkavállalás, a negatív hatású társas kapcsolatok vagy a káros egészség-magatartás. Eredményeink szerint a rosszabb kulturális és/vagy anyagi tőkével jellemezhető családi háttér önmagában nem ad elegendő magyarázatot egy-egy tanulmányi életpálya félbehagyásához. A baráti társaság mind a középiskolában, mind a felsőfokú tanulmányok során inkább pozitív, tanulást segítő tényezőként jelent meg, ellenben egy párkapcsolat okozhat lemorzsolódási veszélyt. A megkérdezettek közül többen a munkavállalást nevezték meg a legfontosabb lemorzsolódási oknak. Ha a hallgatók által vélt okok és az általunk vizsgált dimenziók kapcsán szeretnénk feltárni a lemorzsolódást eredményező okokat, megállapítható, hogy a lemorzsolódás egyik esetben sem egyetlen ok miatt történt, ez egy olyan hosszabb folyamat, melyet több tényező együttesen befolyásol. A lemorzsolódást az interjúalanyok szerint a pályaorientációra való fokozottabb felkészítéssel, az oktatási intézmény által nyújtott segítő szolgáltatásokkal, rugalmasabb tanulási környezet megteremtésével lehetne csökkenteni.
ISBN:978-963-318-754-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - p. 38-62. -
További szerzők:Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Novák Ildikó (1973-) (angol nyelvtanár) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Ludescher Gabriella (1979-) (közgazdász, szociológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM079501
Első szerző:Markos Valéria (szociológus)
Cím:A hallgatói lemorzsolódást befolyásoló háttértényezők feltárása egy kvalitatív kutatás tükrében / Markos Valéria, Dusa Ágnes Réka, Karászi Zsuzsanna, Ludescher Gabriella, Novák Ildikó, Csók Cintia, Hrabéczy Anett, Németh Dóra
Dátum:2018
ISSN:978-615-5657-04-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Oktatás, gazdaság, társadalom:HuCER 2018 : absztraktkötet. - p. 53. -
További szerzők:Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Ludescher Gabriella (1979-) (közgazdász, szociológus) Novák Ildikó (1973-) (angol nyelvtanár) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM079473
Cím:Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : CHERD-H. 2019, 2019
Terjedelem:102 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára ; 6.)
ISBN:978-615-6012-00-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia) Oktatáskutatók könyvtára
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1