CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM118674
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Fight for Customers - Correlations of Trade Organizations and Sales Promotionon the Hungarian FMCG Market / Földi Kata, Pólya Éva, Pénzes Ibolya Rózsa
Dátum:2023
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Harc a vevőkért - kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon
Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers` trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
működési feltételek
kereskedelem szervezés
vásárlásösztönzés
fogyasztói vélemény
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 10 : 2 (2023), p. 31-38. -
További szerzők:Pólya Éva Pénzes Ibolya
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM118667
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Online vásárlói magatartás az Észak- és Dél-Alföld régiókban / Földi K., Pénzes I. R.
Dátum:2024
ISSN:2559-9941
Megjegyzések:A tanulmány célja annak feltárása, hogy az alföldi régiókban milyen a fogyasztók online vásárláshoz kapcsolódó attitűdje, az mennyiben különbözik az országos kutatási eredményektől, a vásárlók hogyan ítélik meg az online beszerzés előnyeit és hátrányait, valamint az élelmiszerek online beszerzésének milyen regionális sajátosságai vannak. A szakirodalom feldolgozását hazai és külföldi szerzők témához kapcsolódó publikációinak összehasonlító elemzésével végeztük, amelynek során kiemeltnek tekintettük a vásárlási döntést befolyásoló tényezőket, az online csatornák használatának előnyeit és hátrányait. A szekunder kutatás során a globális, majd a magyarországi online kiskereskedelem változásán túlmenően vizsgáltuk az FMCG szektorban zajló folyamatokat és a vásárlói magatartást is. Primer kutatásunk során Magyarország két régiójára fókuszáltunk. A megkérdezést standardizált, strukturált, online kérdőív segítségével végeztük a Debreceni Egyetem és a Wekerle Sándor Üzleti Főiskola hallgatóinak közreműködésével. A feldolgozható kérdőívek száma 623 volt, a megkérdezettek szocio-demográfiai jellemzőit az online vásárlás meghatározó ismérvei szerint mértük. Az alföldi régióban élő lakosok online vásárlásának aránya 6 százalékponttal alacsonyabb az országos átlagnál, amely az élelmiszerek online vásárlásában fokozottan gyengébb eredménnyel jelenik meg. Az online vásárlás előnyei közül azonos megítélésű a kényelem és az időtakarékosság fontossága, míg más tényezők pl. házhozszállítás értékelése eltérő volt. Az Észak-Alföldön és Dél-Alföldön élő online vásárlók hátrányként leginkább a fizetési feltételeket és az adatbiztonságot emelték ki. A válaszadók jövőbeni online vásárlási szándéka bizonytalan és azt korlátok között képzelik el, illetve a potenciális vásárlás csak a tartós élelmiszerekhez kapcsolható. Online vásárlás régióspecifikus (Észak- és Dél-Alföld) illetve termékspecifikus (élelmiszer) vizsgálata. A regionális sajátosságokon alapuló, online vásárlásra irányuló attitűdök indokolják azt, hogy az üzletláncoknak célszerűbb lenne differenciált marketingstartégiát alkalmazni, amely elsősorban a marketingkommunikációt és az értékesítés-szervezést érintheti.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
online kiskereskedelem
online élelmiszervásárlás
online vásárlók
vásárlási szokások
regionális különbségek
Megjelenés:Régiókutatás szemle. - 8. évfolyam 2. szám (2024), p. 13-24. -
További szerzők:Pénzes Ibolya
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM115430
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Fight for customers correlations of trade organizations and sales promotion on the Hungarian FMCG market / Kata Földi, Éva Pólya, Ibolya Rózsa Pénzes
Dátum:2023
Megjegyzések:Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers' trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency.
ISBN:978 973 53 3038 5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
működési feltételek
kereskedelemszervezés
eladásösztönzés
fogyasztói vélemény
Megjelenés:Challenges in the Carpathian basin : 16th Annual International Conference on Economics and Business : conference volume / ed. Nagy Benedek. - p. 287-294. -
További szerzők:Pólya Éva Pénzes Ibolya
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM115429
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Research of online food shopping habits in Hungary / Földi Kata, Pénzes Ibolya Rózsa
Dátum:2023
Megjegyzések:By the end of the nineties, according to extremely optimistic forecasts, shopping would have taken place mainly on the Internet within a short period of time, but the forecasts were too optimistic. The spectacular growth effect of the Covid-19 epidemic is widely known. The epidemic did indeed cause a clear jump, but the growth of e-commerce, contrary to the widespread misconception, did not accelerate spectacularly, and its continuous spread is taking place at a balanced, linear pace when examined globally. According to Fehér (2015), in the standard process of online shopping, the search for information means browsing, the evaluation of alternatives means a machine comparison, and the purchase is a click (Eszes 2011, Weinberg 2001). Online options are increasingly integrated into basic consumer decisions and most often supplement or replace the traditional shopping process (Bányai?Novák, 2011; Fehér et al, 2014). According to Fehér (2015), most people in Hungary already thought before covid-19 that online grocery shopping would be one of the most booming forms of shopping in the near future, in case that businesses are able to maintain and communicate lower and more favorable towards consumers. As the aim of our research, we sought the answer to - which of the factors, that trigger the choice and preference of FMCG online stores, compensate for the personal food customer experience that develops in traditional stores Our hypothesis is that: - some of the customers only temporarily used the webshops of the FMCG market chains as a special extension of sales, a modern tool, while another part of them took advantage of multichannel sales and a hybrid customer behavior became permanent.
ISBN:978 973 53 3038 5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
online élelmiszervásárlás
online vásárlók
Magyarország
Covid-19 járvány
Megjelenés:Challenges in the Carpathian basin : 16th Annual International Conference on Economics and Business : conference volume / ed. Nagy Benedek. - p. 12-24. -
További szerzők:Pénzes Ibolya
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM092486
Első szerző:Pénzes Ibolya
Cím:A fogyasztói és szervezeti magatartás szerepe az Alföldi térség/régió gazdasági fenntarthatóságában, kiemelet tekintettel az FMCG piacra / Pénzes Ibolya Rózsa, László Éva, Szakács Attila, Földi Katalin
Dátum:2012
ISSN:1585-6216 2560-2322
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Economica. - 2 (2012), p. 53-62. -
További szerzők:László Éva Szakács Attila (1966-) (közgazdász) Földi Kata (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM084774
Első szerző:Pénzes Ibolya
Cím:Munkaerő - piaci kutatáson alapuló képzésinnováció a Szolnoki Főiskolán / Pénzes Ibolya, László Éva, Pólya Éva, Szűcs Róbert Sándor, Földi Kata
Dátum:2012
ISSN:2060-3002
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Szolnoki Tudományos Közlemények. - 16 (2012), p. 364-374. -
További szerzők:László Éva Pólya Éva Szűcs Róbert Sándor (1981-) (közgazdász) Földi Kata (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1