CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113975
035-os BibID:(Scopus)85174714608
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Milyen jövője van a személyre szabott élelmiszereknek? / Farkas Noémi Dóra
Dátum:2023
ISSN:0422-9576
Megjegyzések:A táplálkozással összefüggésbe hozható betegségek napjaink egyik világméretű problémájának számítanak, Európában még mindig a vezető halálokok között szerepelnek. A tendencia javulásához tudatosítani kell a fogyasztókban, hogy ennek legfőbb oka a megváltozott életmód, melynek szerves részét képezi a táplálkozás. Jelentős változtatásra van szükség a lakosság étkezési szokásaiban, amihez az ezt célzó stratégiák hatékonyságát is javítani kell. A hosszú távú megoldás részét képezhetné a személyre szabott táplálkozás irányába történő elmozdulás, melynek egyik lehetséges alkalmazási területe a személyre szabott élelmiszerek előállítása és fogyasztása. Számos élelmiszeripari vállalat látta meg az ebben rejlő lehetőséget és kezdte el kutatási-fejlesztési tevékenységét ezen a területen, azonban az említett termékek széles körben történő forgalmazása még nem kezdődött el. Ennek egyik oka, hogy gyártásuk rendkívül komplex és időigényes folyamat, mely mélyre ható multidiszciplináris ismereteket igényel, hiszen a személyre szabást befolyásoló tényezők köre meglehetősen tág és száma is igen nagy. Primer kutatásom során online kérdőíves megkérdezést végeztem a Magyarországon jelenleg tevékenykedő élelmiszeripari vállalatok körében. A kapott eredmények tükrében elmondható, hogy a személyre szabott élelmiszerek tömeges előállítása és értékesítése még várat magára, a hatékony megvalósításnak számos korlátja van (magas költségek, nem megfelelő infrastrukturális háttér, illetve kompetenciabeli hiányosságok). Ezen túl fontos a kialakult tévhiteket is eloszlatni, miszerint a személyre szabott marketing nem egyenlő a személyre szabott élelmiszerrel.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
személyre szabott élelmiszerek
élelmiszeripari vállalatok
vállalati megvalósíthatóság
Megjelenés:Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 69 : 2 (2023), p. 4425-4434. -
Pályázati támogatás:ÚNKP-21-3-II-DE-334
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM096977
035-os BibID:(Scopus)85116125045
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Consumer acceptance of food nanotechnology / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2021
ISSN:2676-8704 0422-9576
Megjegyzések:Today, food industry developments are driven by two megatrends: global warming and the need to address nutrition-related adverse health consequences (diseases of civilization, obesity, hunger and an aging society). As a result, consumer preferences have also changed, as "everyday" needs such as the acceptable price, pleasant taste and safe consumption of foods, as well as for the food to satisfy physiological needs, have become essential requirements and do not represent a demonstrable market advantage. The market presence of a product is expected to be successful if, in addition to the above, its ingredients and physiological effects can be demonstrated to improve or increase consumer well-being, their state of health or physical performance. One of the fastest growing disciplines today is nanotechnology, which has many applications in the food industry. Even though this technology brings unprecedented benefits to consumers and may be able to solve many global problems, nanofoods also carry many risks and dangers. Although nanotechnology is still unknown to many, the willingness to buy is very high among those interviewed if the technology improves some of the properties of the food. Based on their attitudes, consumers can be divided into two well-distinguishable groups: those who see potential advantages and disadvantages in radically different ways.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
food industry developments
food nanotechnology
consumer acceptance
willingness to buy
food industrial use of titanium dioxide
Megjelenés:Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 67 : 3 (2021), p. 3554-3565. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3-I-DE-404
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096976
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Az élelmiszeripari nanotechnológia fogyasztói elfogadása / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2021
ISSN:2676-8704 0422-9576
Megjegyzések:Napjainkban az élelmiszeripari fejlesztéseket jellemzően két megatrend irányítja: a globális felmelegedés és a táplálkozással szorosan összefüggő hátrányos egészségügyi következmények (civilizációs betegségek, túlsúly, éhezés, elöregedő társadalom) kiküszöbölésének igénye. Ennek következtében a fogyasztói preferenciák is módosultak, hiszen az olyan ?mindennapos" igények, mint az élelmiszerek elfogadható ára, kellemes íze és biztonságos fogyaszthatósága, továbbá az, hogy egy élelmiszer pusztán fiziológiai szükségleteket elégítsen ki, napjainkra alapvető követelménnyé változtak, és nem jelentenek kimutatható piaci előnyt. Egy termék piaci szereplése várhatóan akkor lesz sikeres, ha a fentieken túl összetevői és élettani hatásai a fogyasztó közérzetét, egészségi állapotát, fizikai teljesítőképességét bizonyíthatóan növelik. Az egyik legnagyobb iramban fejlődő tudományterület ma a nanotechnológia, amelynek számos alkalmazása létezik az élelmiszeriparban. Annak ellenére, hogy ez a technológia eddig nem tapasztalt előnyökhöz juttatja a fogyasztókat és számos globális problémára jelenthet megoldást, a nanoélelmiszerek számos kockázatot és veszélyt is hordoznak magukban. Habár a nanotechnológia még sokak számára ismeretlen, a megkérdezettek körében a vásárlási hajlandóság igen magas, ha a technológia révén az élelmiszer valamely tulajdonsága javul. A fogyasztókat attitűdjük alapján két jól elkülöníthető csoportra lehet osztani: azokra, akik a lehetséges előnyöket és hátrányokat egymástól gyökeresen különböző módon látják.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
élelmiszeripari fejlesztések
élelmiszeripari nanotechnológia
fogyasztói elfogadás
vásárlási hajlandóság
titándioxid élelmiszeripari felhasználása
Megjelenés:Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 67 : 3 (2021), p. 3542-3553. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3-I-DE-404
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1