CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108427
Első szerző:Apáti Ferenc (gazdasági agrármérnök)
Cím:Élelmiszer-fogyasztói szokások, trendek várható változása / Apáti Ferenc, Balsa-Budai Nikolett, Fehér András, Kontor Enikő, Szakály Zoltán, Tóth-Kurmai Viktória, Balogh-Vida Viktória, Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta, Mihály-Karnai Laura, Szőllősi László
Dátum:2022
Megjelenés:Debrecen : Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2022
Terjedelem:142 p.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok kutatási jelentés
könyv
További szerzők:Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kurmai Viktória (1989-) (élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök) Balogh-Vida Viktória Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Karnai Laura (1991-) (közgazdász) Szőllősi László (1979-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM103420
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:A genetikai alapú személyre szabott táplálkozás fogyasztói elfogadása : pilotkutatás / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2022
ISSN:1587-169X
Megjegyzések:Az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy változtatás szükséges a fogyasztók étkezési szokásaiban, erre a személyre szabott étrend követése a korábbiaknál eredményesebb stratégiát jelenthet, főként annak legmagasabb, genetikai adottságokra épülő szintje. A jelen kutatás legfőbb célkitűzése az volt, hogy felmérje a genetikai alapú személyre szabott táplálkozási tanácsadás fogyasztói elfogadását, s beazonosítsa azokat a tényezőket, amelyek arra különös befolyással vannak. Ennek érdekében egy online kérdőíves felmérést végeztünk 2022. január 23-a és február 1-je között százötvenöt fő bevonásával, feltáró jelleggel az Integrált Viselkedéses Modell konstrukciói mentén. Eredményeink alapján elmondható, hogy habár különösebb szándék nem mutatkozik a genetikai alapú személyre szabott étrendi ajánlások követésére, de a fogyasztók inkább pozitív attitűddel rendelkeznek irányában, emellett világosan be tudják azonosítani, hogy mely tényezők hatnak ösztönzőleg (egészségesebb élet, jövőbeli, egészségügyi kockázatok feltérképezése, betegségmegelőzés) és melyek hátráltatják (magas ár, drága alapanyagokból álló ételek készítésének szükségessége) a szolgáltatás igénybevételét.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
személyre szabott táplálkozás
nutrigenomika
fogyasztói elfogadás
attitűdök
Megjelenés:Új Diéta. - 31 : 2 (2022), p. 19-23. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096977
035-os BibID:(Scopus)85116125045
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Consumer acceptance of food nanotechnology / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2021
ISSN:2676-8704 0422-9576
Megjegyzések:Today, food industry developments are driven by two megatrends: global warming and the need to address nutrition-related adverse health consequences (diseases of civilization, obesity, hunger and an aging society). As a result, consumer preferences have also changed, as "everyday" needs such as the acceptable price, pleasant taste and safe consumption of foods, as well as for the food to satisfy physiological needs, have become essential requirements and do not represent a demonstrable market advantage. The market presence of a product is expected to be successful if, in addition to the above, its ingredients and physiological effects can be demonstrated to improve or increase consumer well-being, their state of health or physical performance. One of the fastest growing disciplines today is nanotechnology, which has many applications in the food industry. Even though this technology brings unprecedented benefits to consumers and may be able to solve many global problems, nanofoods also carry many risks and dangers. Although nanotechnology is still unknown to many, the willingness to buy is very high among those interviewed if the technology improves some of the properties of the food. Based on their attitudes, consumers can be divided into two well-distinguishable groups: those who see potential advantages and disadvantages in radically different ways.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
food industry developments
food nanotechnology
consumer acceptance
willingness to buy
food industrial use of titanium dioxide
Megjelenés:Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 67 : 3 (2021), p. 3554-3565. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3-I-DE-404
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM096976
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Az élelmiszeripari nanotechnológia fogyasztói elfogadása / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2021
ISSN:2676-8704 0422-9576
Megjegyzések:Napjainkban az élelmiszeripari fejlesztéseket jellemzően két megatrend irányítja: a globális felmelegedés és a táplálkozással szorosan összefüggő hátrányos egészségügyi következmények (civilizációs betegségek, túlsúly, éhezés, elöregedő társadalom) kiküszöbölésének igénye. Ennek következtében a fogyasztói preferenciák is módosultak, hiszen az olyan ?mindennapos" igények, mint az élelmiszerek elfogadható ára, kellemes íze és biztonságos fogyaszthatósága, továbbá az, hogy egy élelmiszer pusztán fiziológiai szükségleteket elégítsen ki, napjainkra alapvető követelménnyé változtak, és nem jelentenek kimutatható piaci előnyt. Egy termék piaci szereplése várhatóan akkor lesz sikeres, ha a fentieken túl összetevői és élettani hatásai a fogyasztó közérzetét, egészségi állapotát, fizikai teljesítőképességét bizonyíthatóan növelik. Az egyik legnagyobb iramban fejlődő tudományterület ma a nanotechnológia, amelynek számos alkalmazása létezik az élelmiszeriparban. Annak ellenére, hogy ez a technológia eddig nem tapasztalt előnyökhöz juttatja a fogyasztókat és számos globális problémára jelenthet megoldást, a nanoélelmiszerek számos kockázatot és veszélyt is hordoznak magukban. Habár a nanotechnológia még sokak számára ismeretlen, a megkérdezettek körében a vásárlási hajlandóság igen magas, ha a technológia révén az élelmiszer valamely tulajdonsága javul. A fogyasztókat attitűdjük alapján két jól elkülöníthető csoportra lehet osztani: azokra, akik a lehetséges előnyöket és hátrányokat egymástól gyökeresen különböző módon látják.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
élelmiszeripari fejlesztések
élelmiszeripari nanotechnológia
fogyasztói elfogadás
vásárlási hajlandóság
titándioxid élelmiszeripari felhasználása
Megjelenés:Élelmiszervizsgálati Közlemények. - 67 : 3 (2021), p. 3542-3553. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3-I-DE-404
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM084067
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Az egészséges táplálkozás fogyasztói megítélése : egy feltáró kutatás eredményei / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2020
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egészség
egészséges életmód
egészséges táplálkozás
egészségmagatartás
egészségtudatosság
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 1 (2020), p. 57-66. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:UNKP-19-3
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM081703
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Az egészséges táplálkozással kapcsolatos hazai fogyasztói attitűdök : Egy netnográfiás kutatás tapasztalatai / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta, Fehér András
Dátum:2019
ISBN:978-615-5606-09-0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLIV. Vándorgyűlése programja és az előadások összefoglalói / szerk. Antal Emese, Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 19. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM108978
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Genetic-based personalized nutrition in Hungary - is there a viable business model? / Marietta Kiss, Noémi Dóra Farkas
Dátum:2021
ISSN:1789-221X 1789-7874
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
personalized nutrition
nutrigenomics
genetic-based nutrition
business model
Megjelenés:Apstract. - 15 : 3-4 (2021), p. 5-14. -
További szerzők:Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3-I-DE-404
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM090143
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Az európai országok nemzetközi piacszegmentációja sport- és egészségfogyasztás alapján / Kiss Marietta, Farkas Noémi Dóra
Dátum:2020
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Differences in development of European countries can be seen in many areas. Differences in household expenditure, income inequality and life expectancy have already been revealed by a number of previous studies. However, relatively little attention has been paid to the international variations in household health, sports and recreation spending. In our research, therefore, European countries were segmented on the basis of, among other things, household health, sports and recreation expenditures, pointing out that the level of these expenditures is related to other dimensions of development. As a result of our research, the authors managed to separate four clusters of European countries in terms of sports consumption and three clusters in terms of health consumption, with useful lessons for economic and social policy or profit-oriented companies considering international expansion in the health, sports and recreation markets.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
piacszegmentáció
sportfogyasztás
rekreáció
egészség
market segmentation
sports consumption
recreation
health
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 2 (2020), p. 33-49. -
További szerzők:Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1