CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM076576
Első szerző:Sápiné Bényei Rita (középiskolai tanár)
Cím:The Method of Theme-Centred Interaction (TCI) at Hungarian Schools: a Theoretical and Practical Overview / Rita Sapine Benyei, Fruzsina Szabo
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 8 : 4 (2018), p. 94-107. -
További szerzők:Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116842
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum / Szabó, Fruzsina
Dátum:2023
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum / London : Routledge, 2021
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2023), p. 1-2. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM111649
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Gamification in foreign language teaching: A conceptual introduction / Szabó, Fruzsina; Kopinska, Marta
Dátum:2023
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Over the past few years, the concept of gamification has gained increased attention in foreign language teaching research as it demonstrates potential to promote motivation and learner engagement. The authors of the paper believe that gamification can become an innovative and promising tool to help students overcome their motivational difficulties. When it comes to language learning and teaching, one of the major issues to be tackled is the differences among students in terms of academic achievement. Applying gamification in the field of education profoundly supports the process of teaching and learning by creating a supportive environment, which is reinforcing and enables individual progress. One specific feature of gamification is that it breaks down learning into elements, similarly to motivation theory, where goals are not uncommonly divided into subgoals. It also includes applying the characteristics of games, and implementing these in real-world situations, while generating specific behaviours within the gamified situation. The most important benefit of using gamification in language teaching is that it provides differentiation. Learners can progress at their own pace, their assessment is individualised, their motivation is strongly influenced by their own skills and abilities that are reinforced by gamification itself. As the process of learning meets the individual's needs, differentiation can be brought about. This paper highlights the most important outcomes of research into gamification in language learning, while exploring its underlying principles in the field of motivation.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2023), p. 1-11. -
További szerzők:Kopinska, Marta
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM105209
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Constructivism in language pedagogy / Szabó Fruzsina, Csépes Ildikó
Dátum:2022
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:This paper highlights the concept of constructivism that underpins the theory and practice of foreign language teaching. The dominance of this pedagogical movement in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century has been particularly important for the study and understanding of digitally supported forms of learning. Constructivism can provide a response to the analysis and practice of new forms of learning: it is based on the premise that knowledge transfer and the role of the teacher are undergoing intense change. Its implications in the classroom define and influence the pedagogical models and traditions of our time. The paper traces the emergence and dimensions of constructivism in today's digitally infused education, providing a theoretical and literature overview.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
constructivism
knowledge transfer
classroom environment
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2022), p. 1-13. -
További szerzők:Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM082177
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:The Motivational Force of Employing Literature in a Foreign Language Classroom / Szabó Fruzsina
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 4 (2016), p. 1-7. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM082179
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Dornyei, Z., Henry, A., & Muir, C. (2016). Motivational Currents in Language Learning: Frameworks for Focused Interventions. New York: Routledge / rev. by Fruzsina Szabó
Dátum:2017
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Motivational Currents in Language Learning: Frameworks for Focused Interventions / New York : Routledge, 2016. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 7 : 1 (2017), p. 127-129. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1