CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095954
Első szerző:Boros Henrietta Mónika (közgazdász)
Cím:A só- és cukormentes táplálkozás kvalitatív vizsgálata a zöldségkonzervek piacán / Boros Henrietta Mónika, Fehér András
Dátum:2021
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:A boltok polcain elterjedtek a "mentes" élelmiszerek, úgymint az egészségtudatos táplálkozás fontos összetevői. A kutatásunk alapját képezi egy olyan lehetséges zöldségkonzerv piaci helyzetének és bevezetési lehetőségeinek elemzése, amely akár kielégítheti a fogyasztók só- és cukormentes étkezéshez fűződő igényeit. A szekunder adat- és információgyűjtéssel nyújtottunk alapot a további kutatásoknak. A primer kutatásnál három kvalitatív módszert alkalmaztunk, amely a netnográfiai vizsgálat, a szakértői interjú és a fókuszcsoportos kutatás volt. A netnográfia során az előzetesen összegyűjtött kulcsszavak alapján vizsgáltuk az interneten, főleg a közösségi oldalakon a fogyasztói igényeket a só- és cukormentes konzervekre vonatkozóan. A konzerviparban jártas szakértővel folytatott interjú során a konzervek sajátossága és a mentes konzervek jellemzőinek a megvitatása álláspontja volt a középpontban. A fókuszcsoportos kutatás pedig az egyetemisták elképzeléseit volt hivatott megismerni a konzervekről és azok vásárlóiról egyaránt. Többek között fényt derítettünk arra, hogy a mentes szóhoz a fogyasztók az egészség kifejezését társítják, azonban a mentesség hangsúlyozása hiányérzetet válthat ki. A mentes konzervek vizsgálata során arra jutottunk, hogy a fiatal, idejükkel spóroló, egészségtudatos fogyasztók alkothatják a célcsoportot. A célpiac miatt javasoljuk az online platformokon történő népszerűsítést, ahol akár edukációs kampányokat is ajánlott lenne alkalmazni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fogyasztói magatartás
fókuszcsoport
szakértői interjú
netnográfia
kvalitatív vizsgálat
csomagolás
táplálkozás
cukormentes
sómentes
konzerv
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 8 : 1 (2021), p. 71-82. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM091803
Első szerző:Boros Henrietta Mónika (közgazdász)
Cím:Egészségtudatos táplálkozással kapcsolatos információforrások megítélése dietetikus szemszögből / Boros Henrietta Mónika, Fehér András
Dátum:2020
ISSN:1587-169X
Megjegyzések:A fogyasztók körében egyre terjed az egészségtudatos táplálkozás, azonban az internetes információforrásokból sokszor helytelen vagy félrevezető információkhoz jutnak hozzá. Az átlagos fogyasztó nehezen tudja megítélni az egészségesebbnek vélt táplálkozás folyamatát. A kutatás során kiemelt célunk volt megismerni a digitalizáció hatását a fogyasztókra, illetve a dietetikusokra vonatkoztatva. Emellett vizsgáltuk a szakértők hagyományos és digitális kommunikációs módszereit. A témakör megalapozása szekunder kutatással történt. A cikkben szereplő primer adatgyűjtés pedig a szakértői interjúkat jelentette. Jelen szakértői interjúk során két dietetikus állt rendelkezésre interjúalanyként. Egyik fontos eredményünk, hogy a szakértők többnyire azt érzik, foglalkozniuk kell a digitális véleményvezérekkel (influenszerekkel), viszont ez indokolatlanul sok időt és energiát vonhat el tőlük.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok esettanulmány
folyóiratcikk
szakértői interjú
egészségtudatos táplálkozás
információforrások
influenszerek
Megjelenés:Új Diéta. - 29 : 5 (2020), p. 27-28. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM089517
Első szerző:Boros Henrietta Mónika (közgazdász)
Cím:Free irányzatok a táplálkozásban, avagy a konzervipar új ágazata / Boros Henrietta Mónika, Fehér András
Dátum:2020
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok nem besorolt
egyéb
egészségtudatos táplálkozás
információforrások
dietetikus
influenszer
fogyasztói szerepkörök
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM116632
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az élelmiszerfogyasztói tudatosság építésének új dimenziója - Internet of Food / Fehér András, Berencsi Alexa, Kiss Marietta, Boros Henrietta Mónika, Kontor Enikő
Dátum:2023
Megjegyzések:Kérdésfelvetés vagy cél: Manapság az élelmiszerlánc tagjai kénytelenek egyre nagyobb munkát fektetni a fogyasztók információigényének kielégítésébe. Ezt úgy tudják leghatékonyabban megtenni, ha az átláthatóság biztosítása mellett a tudatosság növelését is figyelembe veszik. A közösségi hálózatokkal kapcsolatos technológiák és az intelligens élelmiszer-technológiák folyamatosan fogyasztói interakciókat generálnak, ami erősíti az átláthatóságot, és egyfajta kollektív élelmiszer-tudatosságot tesz lehetővé a fogyasztók számára. A kutatás célja az élelmiszerfogyasztói tudatosság vizsgálata volt és annak meghatározása, hogy a digitalizáció milyen hatással van a fogyasztói döntésekre. A célunk az volt, hogy olyan új dimenziókat határozzunk meg, amelyek párhuzamba állíthatók az úgynevezett "Internet of Food" koncepcióval. Az "Internet of Food" kifejezés alatt azt értjük, hogy az élelmiszereket IP-szerű azonosítókkal látják el, amely lehetővé teszi a fogyasztók megfigyelését a táplálkozás optimalizálása érdekében. Módszer: A kutatás során szakirodalmi elemzést végeztünk aktuális magyar és külföldi források alapján. Törekedtünk arra, hogy az előre kiválasztott kulcsszavak mentén az elérhető legrelevánsabb forrásokat találjuk meg és dolgozzuk fel. Jelen kutatásnak nem volt célja primer kutatás elvégzése, a legfontosabb célkitűzés ezek megalapozása volt az elérhető szakirodalmi információk alapján. Eredmények: Az "Internet of Food" koncepció hozzájárul az élelmiszerpiacot meghatározó információs aszimmetria felszámolásához. Az egészséges életmóddal kapcsolatos információk kezelése és az élelmiszertudomány technológiai fejlődése egyértelműen megalapozza a fogyasztók tudatosságát. Az "Internet of Food" leginkább az "Internet of Things" koncepcióval segíti a fogyasztókat az optimális táplálkozás és a fenntarthatósági célok elérésében. A kollektív élelmiszerismeret és -tudatosság előmozdítását pedig az újgenerációs platformok (pl. Food Information Empowerment Network) szolgálják. Következtetés: Az elemzés során meghatároztuk az "Internet of Food" koncepció legfontosabb aspektusait. Mindezek segítségével differenciáltuk azokat a tényezőket, amelyek a modern digitalizált korban meghatározzák az élelmiszerbiztonsági és -minőségi kérdések mellett a környezeti, társadalmi és etikai aspektusokat egyaránt. Jelen felmérés szakmailag releváns módon alapozhatja meg további primer kutatások elvégzését.
ISBN:978-615-5606-15-1
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVI. vándorgyűlésének programja / Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p.17. -
További szerzők:Berencsi Alexa (1998-) Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM103297
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően / Fehér András, Kovács Bence, Boros Henrietta Mónika, Szakály Zoltán
Dátum:2022
ISSN:1219-0349 2786-3395
Megjegyzések:A TANULMÁNY CÉLJA A fiatal korosztályok képviselői a saját egészségük megőrzése mellett információközvetítő szerepet is betölthetnek a társadalomban. Az egyetemista évek során kialakult táplálkozási szokások hatással vannak az egész életen át tartó életmód megalapozására. A kutatás során a fő célkitűzésünknek megfelelően egy koncepcionális modell által azonosítottuk az egyetemi hallgatók egészséges táplálkozással kapcsolatos online és offline információkereső magatartását. ALKALMAZOTT MÓDSZERTAN A primer kutatás során önkitöltős papíralapú kérdőívet juttattunk el országosan tíz egyetemre. A célcsoportunk egyetemi hallgatók voltak. A mintánk 612 főből állt. Az elemzés során gyakoriságvizsgálatot, Khi-négyzet próbát, Mann?Whitney- és Kruskal?Wallis-próbát alkalmaztunk, illetve leíró statisztikákat számoltunk. Az összefüggésvizsgálatban az egészséges táplálkozás szubjektív megítélésének változóit vettük figyelembe. Az információkeresés jellegét az internet információkereső modelljével (ISM), az egészséges táplálkozásra való áttérést a változás transzteoretikus modelljével elemeztük (TTM). A modell minden egyes elemét korábbi kutatások alapján határoztuk meg, bizonyos esetekben adaptáltunk a saját kutatási céljainknak megfelelően. A tanulmányban meghatároztuk a 6 elemből álló online és a 14 elemből álló offline információforrás-kategóriákat, amelyekre a modell összefüggésvizsgálatait építettük. LEGFONTOSABB EREDMÉNYEK Megállapítható, hogy az online és az offline információforrások végigkísérik az egyetemisták egészséges táplálkozásra történő áttérését, emellett differenciálhatók a viselkedésváltozás egyes szakaszainak sajátosságai az információszerzés esetében. Az offline források leginkább a kezdeti szakaszokban ("bezárkózás" és "szemlélődés") fontosak, míg az online források a ?fenntartás" fázisában jelentősebbek. GYAKORLATI JAVASLATOK Az egyetemista korosztály egészséges táplálkozással kapcsolatos információszerzését komplex módon elemeztük, így egy saját megközelítés összefüggéseit kaptuk meg az elemzéseink során. Lényeges megállapítani, hogy a modell nem csak az egyetemi hallgatók, hanem más célcsoportok magatartásának mérésére is releváns lehet.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egyetemi hallgatók
egészséges táplálkozás
online és offline információkeresés
koncepcionális modell
Megjelenés:Marketing & Menedzsment. - 56 : EMOK Különszám (2022), p. 57-67. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM096605
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészséges táplálkozás szubjektív megítélése az egyetemisták online és offline információkereső magatartását illetően / Fehér András, Kovács Bence, Boros Henrietta Mónika, Szakály Zoltán
Dátum:2021
Megjegyzések:A fiatal korosztályok képviselői a saját egészségük megőrzése mellett információközvetítő szerepet is betölthetnek a társadalomban. Az egyetemista évek során kialakult táplálkozási szokások hatással vannak az egész életen át tartó életmód megalapozására. A primer kutatás során önkitöltős papíralapú kérdőívet juttattunk el országosan tíz egyetemre. A célcsoportunk egyetemi hallgatók voltak. A mintánk 612 főből állt. Az elemzés során gyakoriságvizsgálatot, Khi-négyzet próbát, Mann?Whitney- és Kruskal?Wallis-próbát alkalmaztunk, illetve leíró statisztikákat számoltunk. A kutatás során a fő célkitűzésünknek megfelelően egy koncepcionális empirikus modell által azonosítottuk az egyetemi hallgatók egészséges táplálkozással kapcsolatos online és offline információkereső magatartását. Az összefüggésvizsgálatban az egészséges táplálkozás szubjektív megítélésének változóit vettük figyelembe. Az információkeresés jellegét az internet információkereső modelljével (ISM), az egészséges táplálkozásra való áttérést a változás transzteoretikus modelljével elemeztük (TTM). A modell minden egyes elemét korábbi kutatások alapján határoztuk meg, bizonyos esetekben adaptáltunk a saját kutatási céljainknak megfelelően. A tanulmányban meghatároztuk a 6 elemből álló online és a 14 elemből álló offline információforrás-kategóriákat, amelyekre a modell összefüggésvizsgálatait építettük. Megállapítható, hogy az online és az offline információforrások végigkísérik az egyetemisták egészséges táplálkozásra történő áttérését, emellett differenciálhatók a viselkedésváltozás egyes szakaszainak sajátosságai az információszerzés esetében. Az offline források leginkább a kezdeti szakaszokban ("bezárkózás" és "szemlélődés") fontosak, míg az online források a "fenntartás" fázisában jelentősebbek.
ISBN:9789635038718
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
egyetemi hallgatók
egészséges táplálkozás
online és offline információkeresés
empirikus modell
Megjelenés:"Post-traumatic marketing: virtuality and reality" : Proceedings of the EMOK 2021 International Conference / szerk. Mitev Ariel, Csordás Tamás, Horváth Dóra, Boros Kitti. - p. 357-366. -
További szerzők:Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM096604
035-os BibID:(cikkazonosító)10241 (WOS)000706891600001 (Scopus)85116013163
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:The Relationship between Online and Offline Information-Seeking Behaviors for Healthy Nutrition / Fehér András, Véha Miklós, Boros Henrietta Mónika, Kovács Bence, Kontor Enikő, Szakály Zoltán
Dátum:2021
ISSN:1661-7827 1660-4601
Megjegyzések:In addition to preserving their health, young people can also play a role in providing information to wider society. Nutrition habits that have developed over the years at college have an impact on the foundation of a lifelong lifestyle. Our aim was to identify university students' online and offline information-seeking attitudes related to healthy nutrition and create a new theoretical concept. Participants were university students (n = 612), and the self-administered, paper-based questionnaires were sent out to nine Hungarian universities. Both descriptive and multivariate statistical procedures were used in the analysis. Online and offline information sources were categorized. In relation to university students' information-seeking competence, the component of electronic health literacy was determined. In analyzing attitudes, the components of acceptance of, incentive for, and rejection of or ambivalence towards healthy nutrition were identified. The information-seeking categories related to the stages of university students' conscious transition to healthy nutrition were also identified. University students' competences related to electronic health literacy are essentially favorable. This target group accepts healthy nutrition and tries to recommend it to others, too. However, a rejecting or ambivalent attitude could also be identified. Online and offline sources of information accompany university students' transition of the relevant stages of changes. The theoretical concept that we developed can contribute to bridging gaps in the interrelatedness of diverse information sources and healthy nutrition.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
health
nutrition
online and offline information sources
attitude
eating habits
Hungary
university students
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 18 : 19 (2021), p. 1-18. -
További szerzők:Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM086941
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás netnográfiai vizsgálata a digitális korban / Fehér András, Farkas Noémi Dóra, Boros Henrietta Mónika, Véha Miklós, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Az egészségtudatos életmód és az egészségesnek vélt élelmiszerek fogyasztása globális és hazai értelemben is egyre jelentősebb szegmensként jelenik meg. A digitalizációnak köszönhetően új és újszerű lehetőségek széles tárháza áll a fogyasztó rendelkezésére a számára hasznos információk megszerzésére. A kutatásunkban a legfőbb célkitűzésünk, hogy felmérjük a digitalizáció hatásait az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás terén. Jelen cikkben egy netnográfiai megfigyelés segítségével vonjuk górcső alá a közösségi média egyes platformjait (Facebook, Instagram és Youtube) és vizsgáljuk az influenszerek szerepét az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás esetében. A szekunder kutatás során tisztáztuk az alapvető definíciókat és feltérképeztük a legfrissebb és közeljövőbeli trendeket. A primer kutatásnál a netnográfiai felmérést két szakaszban bonyolítottuk le (2018. szeptember, október és 2019. december). A cél a két szakasz megfigyelési eredményeinek összehasonlítása mellett a kutatás kiszélesítése volt. A megfigyelésünket kizárólag magyar nyelvű oldalakon hajtottuk végre. Elemeztük az egészséges táplálkozással kapcsolatos Facebook-oldalakat és -csoportokat. A vizsgált témakörrel (pl. ?egészséges életmód" és ?tudatos táplálkozás") kapcsolatos kifejezéseknél az esetek többségében ugyanazokat az oldalakat azonosítottuk. Tehát egy adott oldal több keresőkifejezésnél is megjelent. A csoportoknál pedig jellemző, hogy a csoport létrehozói egyszerre 4-5 kulcsszót is megadnak a címben. Felmértük az egészségtudatos, ?mentes" és növényi alapú táplálkozással kapcsolatos ékezetes és ékezet nélküli hashtagek említés-számát. A vizsgált hashtagek többségénél megállapítottuk azt a tendenciát, hogy azok ékezetes változatai az elmúlt egy évben nagyobb növekedést értek el, mint az ékezet nélküliek. Továbbá rendszereztük a Youtube-csatornával rendelkező magyar influenszereket. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy hazánkban az egészséges táplálkozás és egészséges életmód témakörökben viszonylag kevés influenszer működtet nagyobb feliratkozószámmal rendelkező csatornát. Összességében elmondható, hogy a közösségi médiában az egészséges életmód említése komplex módon érvényesül, és kevésbé szűkíthető le csupán az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztásra.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
digitális kor
egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás
közösségi média marketing
netnográfiai kutatás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 1 (2020), p. 19-38. -
További szerzők:Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM086657
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Online élelmiszer-vásárlói és fogyasztói magatartás trendjei / Fehér András, Piros Edina, Boros Henrietta Mónika, Kontor Enikő
Dátum:2019
ISBN:978 615 5606 09 0
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLIV. Vándorgyűlése programja és az előadások összefoglalói / szerk. Antal Emese, Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p. 20. -
További szerzők:Piros Edina (1997-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1