Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM086267
035-os BibID:
(cikkazonosító)4535 (Scopus)85086097470 (WOS)000543391800198
Első szerző:
Jámbor Attila
Cím:
The Impact of the Coronavirus on Agriculture : first Evidence Based on Global Newspapers / Jámbor Attila, Czine Péter, Balogh Péter
Dátum:
2020
ISSN:
2071-1050
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Sustainability. - 12 : 11 (2020), p. 1-10. -
További szerzők:
Czine Péter (1994-) (közgazdász)
Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM106040
035-os BibID:
(cikkazonosító)16757 (WOS)000904129100001 (Scopus)85144929293
Első szerző:
Maró Gréta
Cím:
Eliciting University Students' Attitudes towards Farmers' Markets: The Hungarian Case / Maró Gréta, Czine Péter, Maró Zalán Márk, Török Áron
Dátum:
2022
ISSN:
2071-1050
Megjegyzések:
Short food supply chains are increasingly investigated areas of international studies. One of its defining sales channels is the farmers' market, the number of which has grown substantially in Hungary in recent years. Many studies analyze the consumers of farmers' markets worldwide, but only a few examine the relationship of university students with farmers' markets. Although university students are not typical customers of farmers' markets, it is essential to investigate their habits since they are the consumers of the future. Based on a questionnaire survey among Hungarian university students (n = 262), the price, convenience, selection, and quality aspects of the products dominate. We also identified clusters based on food purchasing criteria: (1) price-sensitive consumers, (2) health-conscious consumers, and (3) brand-loyal consumers. The main obstacle for non-regular buyers is the distance from farmers' markets, which can be solved by organizing farmers' markets on university campuses. 95% of the sample is open to this, so it would be worthwhile to conduct independent research for each university and put the positive results into practice.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Sustainability. - 14 : 24 (2022), p. 1-16. -
További szerzők:
Czine Péter (1994-) (közgazdász)
Maró Zalán Márk
Török Áron (közgazdász)
Pályázati támogatás:
ÚNKP-22-4-II
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.