CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM116565
Első szerző:Bereczky-Zámbó Csilla
Cím:Test-enhanced learning in studying mathematics at secondary school and university / Csilla Bereczky-Zámbó, Anna Muzsnay, Janka Szeibert, Csaba Szabó
Dátum:2019
ISBN:978-0-6398215-7-3
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4) /(Eds.) Graven, M., Venkat, H., Essien, A. & Vale, P. - p. 124-124. -
További szerzők:Muzsnay Anna (1995-) (matematika-kémia tanár) Szeibert Janka Szabó Csaba
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
A szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM116561
Első szerző:Bereczky-Zámbó Csilla
Cím:Testing the test: rethinking the levels of understanding geometry based on maths students` van hiele test results / Csilla Bereczky-Zámbó, Anna Muzsnay, Janka Szeibert, Csaba Szabó
Dátum:2019
ISBN:978-0-6398215-7-3
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4) /(Eds.) Graven, M., Venkat, H., Essien, A. & Vale, P. - p. 10-10. -
További szerzők:Muzsnay Anna (1995-) (matematika-kémia tanár) Szeibert Janka Szabó Csaba
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM106953
035-os BibID:(Scopus)85144333122
Első szerző:Bereczky-Zámbó Csilla
Cím:Passing the exam and not mastering the material in geometry / Csilla Bereczky-Zámbó, Csaba Szabó, Anna Muzsnay, Janka Szeibert
Dátum:2022
ISSN:1787-5021 1787-6117
Megjegyzések:It is a common assumption that taking a mathematics course and passing the exam means that one has mastered the course requirements and gained a sufficiently deep understanding of the course material. According to the communication part of the Van Hiele Theory, if someone does not reach the expected entry-level, they won't be able to develop during the course. In our research, we investigated this contradiction in the field of geome try. We examined this phenomenon with mathematics major and pre-service mathematics teacher students during their first geometry course.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 55 (2022), p. 189-195. -
További szerzők:Szabó Csaba Muzsnay Anna (1995-) (matematika-kémia tanár) Szeibert Janka
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM094169
035-os BibID:(WoS)000600058700024 (Scopus)85098081490
Első szerző:Szabó Csaba
Cím:Students' non-development in high school geometry / Csaba Szabó, Csilla Bereczky-Zámbó, Anna Muzsnay, Janka Szeibert
Dátum:2020
ISSN:1787-5021 1787-6117
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Annales Mathematicae et Informaticae. - 50 (2020), p. 309-319. -
További szerzők:Bereczky-Zámbó Csilla Muzsnay Anna (1995-) (matematika-kémia tanár) Szeibert Janka
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM102361
Első szerző:Szeibert Janka
Cím:A Case Study of Using Test-Enhanced Learning as a Formative Assessment in High School Mathematics / Janka Szeibert, Anna Muzsnay, Csaba Szabó, Csilla Gyöngyvér Bereczky-Zámbó
Dátum:2022
Megjegyzések:Retrieving information from memory can-under many circumstances-strengthen one`s memory of the retrieved information itself. The strategic use of retrieval to enhance memory and help long-term retention is known as retrieval practice. However, it is unclear whether its effect also holds true in the case of learning mathematics. This research is an exploratory case study, where we test a method- using test-enhanced learning as formative assessment-in a high-needs vocational school. Since the literature on how this method works in classroom settings in mathematics is limited, the purpose of our case study was to get a better view and to lay the groundwork for further experiments. The experimental group and one of the control groups were from the vocational school, while the other control group was from an elite grammar school. On the final test members of the experimental group outscored their schoolmates and reached statistically the same scores as the control group from the elite grammar school. By means of the method, we were able to reduce the performance gap in long-term retention between students from the elite grammar school and students from the urban high-needs school.
Tárgyszavak:Természettudományok Matematika- és számítástudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
testing effect in mathematics
retrieval practice
mathematics achievement gap
formative assassment
vocational school
Megjelenés:International Journal of Science and Mathematics Education. - [Epub ahead of print] (2022). -
További szerzők:Muzsnay Anna (1995-) (matematika-kémia tanár) Szabó Csaba (matematikus) Bereczky-Zámbó Csilla
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1