CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM117969
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Robotpszichológiai és filogenetikai videójátékfa / Bátfai Norbert; Csukonyi Csilla; Őrsi Balázs
Dátum:2021
Megjegyzések:Összefoglaló Jelen közleményünkben egy olyan kutatási tervet vázolunk, melynek célja kettős: egyrészt deduktív választ adni arra a kérdésre, hogy melyik a legjobb esport játék, másrészt megalkotni a videó játékok időbeli, de élmények jellemezte játékfáját. A válasz megadásához egy közösségi megoldásra teszünk javaslatot. A megoldás alapja egy olyan gráf, melynek csúcsai játékok, illetve a játékok különböző kiadásai. Élei pedig olyan élmények, melyeket a játékok nyújtanak. Első feladat a lehetséges játékélmények összegyűjtése. A közösség feladata, hogy ezeket az élményeket felhasználva kedvenc játékait jellemezze velük. Egy ilyen élmény lehet például a ?csapatjátékos" élmény. Ezzel az élménnyel mondjuk a DOTA játékból a League of Legends játékba húzhatunk egy irányított élt. Az így felépített gráfra kiszámoljuk a csúcsok, azaz most a játékok PageRank értékét. Azt várjuk, arra a kutatási kérdésre akarunk választ kapni, hogy az így sorba rendezett játékok megegyeznek-e azzal a sorrenddel, amelyet különböző heurisztikus módszerekkel tudunk felállítani. A gráf megjelenítésében az időrendet is feltüntetve egy fa jellegű vizualizációt is tervezünk készíteni. A jelen munkában ebben a témában előzetes kutatásokat végzünk. A League of Legends játék adta élményeket vizsgáljuk mélyebben. Elsősorban a Debreceni Egyetem Esport kurzusainak közösségeiben a 2020/2021 őszi szemeszterben és a DEAC-Hackers esport szakosztályban.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
esport
videójátékok
PageRank
Megjelenés:Az e-sport az élre tör : tematikus különszám / szerk. Bácsné Bába Éva , Balogh László, Szabados György Norbert, Ráthonyi Gergely Gábor, Harangi-Rákos Mónika, Lenténé Puskás Andrea, Biró Melinda. - p. 61-69. -
További szerzők:Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Őrsi Balázs (1994-) (pszichológus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM117968
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Esport: a játékipar szent gráljai / Bátfai Norbert; Csukonyi Csilla; Őrsi Balázs; Papp Dávid
Dátum:2021
Megjegyzések:Összefoglaló Nyilvánvaló, hogy az esport egyre inkább mindenütt jelenlévő napjainkban. Ám, ha számba vesszük a létező nagy esport címeket, felfedezni vélhetünk egy lehetséges piaci rést: nincs nyílt forráskódú esport játék a piacon. Célunk egy olyan egyetemi interdiszciplináris ökoszisztéma felvázolása, amely elvben támogatni tudná az ilyen irányú kutatási és fejlesztési tevékenységeket. A fejlesztendő ökoszisztémának önfenntartónak kell lennie abban az értelemben, hogy meglévő részben vagy átmenetileg kihasználatlan kapacitások felhasználásával igény szerinti célokat tudjon kielégíteni. Hiszen az esport játékiparban az egyetemi szféra nem tud versenybe szállni, ezzel hasztalan is lenne próbálkozni a klasszikus módokon. De éppen ez alapozhatja meg egy ilyen egyetemi ökoszisztéma kialakítását, ahogyan a szoftveripar indulásakor a szoftverek forráskódjának bezárása létrehozta a nyílt forráskódú mozgalmat, melynek egyik zászlóshajója ma például az Android rendszerű telefonokat is irányító GNU/Linux. Közleményünkben a fejlesztendő ökoszisztémához ismertetünk olyan indikátorokat, melyek egyértelműen megválaszolják, hogy elértük-e a végcélt: rendelkezünk egy olyan nyílt forráskódú játékkal, amely értékesíthető a játékiparban vagy például alapíthatunk rá egyetemi spin-off(I01) céget. Nyilvánvalóan szinte esélytelen ennek az elérése, amiért mégis érdemes megpróbálni az az, hogy minimális ráfordítással egy olyan egyetemi eszköz lenne a kezünkben, amivel akár társadalmi szintű befolyást is gyakorolhatnánk, például az oktatás területére fókuszálva.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok könyvfejezet
könyvrészlet
esport
nyílt forráskód
egyetemi spin-off cég
Megjelenés:Az e-sport az élre tör : tematikus különszám / szerk. Bácsné Bába Éva , Balogh László, Szabados György Norbert, Ráthonyi Gergely Gábor, Harangi-Rákos Mónika, Lenténé Puskás Andrea, Biró Melinda. - p. 70-80. -
További szerzők:Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Őrsi Balázs (1994-) (pszichológus) Papp Dávid
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1