CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103611
Első szerző:Józsa Gabriella
Cím:A zenetanárok digitális attitűdjére ható tényezők vizsgálata / Józsa Gabriella, Szűcs Tímea, Váradi Judit
Dátum:2022
Megjegyzések:Az online oktatás új kihívás elé állította a pedagógus- és oktatói társadalmat. Számos kutatás indult és sok tanulmány született 2020 tavasza óta, amelyek a pandémiás időszakot vizsgálják különböző aspektusból. Kutatók százainak kíváncsiságát keltette fel, hogy egy ?élő kísérlet" megfigyelői és feltárói lehetnek. Ezek a vizsgálatok kiterjedtek az oktatás különböző szintjeire az alapfoktól a felsőoktatásig,32 górcső alá véve a pedagógusok,33 gyermekek,34 szülők35 helyzetét, az IKT-eszközökkel való ellátottságot.36 A kutatók igyekeztek előre jelezni a várható következményeket, illetve levonni a tanulságokat, amelyek révén hasonló helyzetben legközelebb mindannyian könnyebben meg tudjuk állni a helyünket.37 Tanulmányunkban a zeneoktatás helyzetét vizsgáljuk ebben a járvány sújtotta időszakban. Elemzésünkben központi helyet foglal el az érintett nagyrégiók és a településtípus megfigyelése, az életkor és az oktatási tapasztalat jelentőségének felmérése az online oktatás során, valamint az infrastrukturális ellátottság összehasonlítása a hazai és a külföldi térségekben.
ISBN:978-615-6192-94-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
online oktatás
életkori sajátosságok
településtípus
Megjelenés:Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 39-52. -
További szerzők:Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM113354
035-os BibID:(cikkazonosító)404 (WoS)001036698600001 (Scopus)85166421743
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:Factors Affecting Attendance of and Attitudes towards Artistic Events among Primary School Children / Váradi Judit, Józsa Gabriella
Dátum:2023
ISSN:0134-5486 2076-0760
Megjegyzések:In this study, the aim is twofold; on the one hand, we investigate extracurricular artistic activities, and on the other hand, regularity of visits to ten different artistic and cultural events, such as theatres, puppet theatres, dance and folk-dance performances, exhibitions, and musical performances for children, among 9-10-year-old primary school children (N = 974). We are looking for an answer to the question of whether there is a connection between active artistic activity and the attitude towards cultural and artistic events. Additionally, we plan to identify differences in the family backgrounds of individuals who participate in artistic activities compared to those who do not. Furthermore, we will examine the influence of social, cultural, and economic capital on children's cultural consumption and related attitudes. We tested our hypotheses using SPSS; the methods included logistic regression and factor analysis. In addition to highlighting the role of school in equalising cultural capital, the results confirm the powerful effect of generational transfer. When parents have actively engaged in artistic activities, they tend to offer enhanced support for their children's artistic pursuits. Those who engage in certain types of extracurricular artistic activities during their childhood are more likely to exhibit more positive attitudes towards cultural events as adult consumers. However, parents'high educational attainment and favourable financial circumstances are not the sole determinants of openness to art.
Tárgyszavak:Művészetek Zeneművészet idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Social Sciences. - 12 : 7 (2023), p. 1-12. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-)
Pályázati támogatás:Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM112351
035-os BibID:(cikkazonosító)e16463 (WoS)001019232300001 (Scopus)85163412102
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:Investigating music teachers' ICT skills and technical possibilities in the field of online music education during the COVID-19 pandemic / Váradi, Judit; Józsa, Gabriella; Fodor, Adrienne Sz.; Molnár-Tamus, Viktória; Szűcs, Tímea
Dátum:2023
ISSN:2405-8440
Megjegyzések:The effectiveness of music education depends on the personal interaction between teachers and students in the pedagogical process. The presence of the music teacher, the initial presentation of music, and the immediate correction are all essential in individual instrumental training and group-based music education [1]. In our study, we examined the ICT skills and technical possibilities which music teachers (N = 352) had at their disposal during the COVID-19 pandemic, compiled the Internet platforms they used in their teaching, and asked whether they produced their own teaching materials. By using factor analysis, we explored music teachers' attitudes towards online education and identified four factors, namely student-centred, digital virtuoso, digitally creative, and difficult-to-adapt factors. The change in the learning environment and in familiar methods presented new challenges to most surveyed music teachers, who were creative in adapting to the situation and in preparing suitable teaching materials for their students.
Tárgyszavak:Művészetek Zeneművészet idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Online music education
Art education
Music teacher
COVID-19
Megjelenés:Heliyon. - 9 : 6 (2023), p. 1-8. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-) Szabóné Fodor Adrienn (1971-) Molnár-Tamus Viktória (1969-) (pedagógia szakos bölcsész, tanár) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM103616
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:Az online tér megjelenése a művészeti oktatásban / Váradi Judit, Józsa Gabriella, Szűcs Tímea, Láda Júlia
Dátum:2021
Megjegyzések:A járványhelyzet miatt a művészetoktatás hagyományos modellje digitális kultúrával egészült ki, amely a módszertan alapos átgondolását tette szükségessé. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a hatékony művészeti oktatás alapja a személyes jelenlét, hiszen érzetet, mozdulatot nem lehet távoktatásban csupán verbális keretek között tanítani. Mégis felmerül a kérdés, hogy az elmúlt hónapok alatt kialakított "jógyakorlatokat", kreatív ötleteket, tanári motivációstratégiákat, az online segédanyagokat hogyan lehet adaptálni egy korszerű művészetoktatási rendszer keretei közé. A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Program és a Zeneművészeti Kar Művészetpedagógiai Kutatócsoportja 2020 őszén indított új kutatást, amelyben az online művészeti oktatás hatását, valamint a kultúrafogyasztás új megjelenési formáit vizsgálja. Ennek mérésére a vírushelyzetre való tekintettel online kérdőívet készítettünk. A zárt és nyitott kérdéseket tartalmazó mérőeszközt a kényelmi mintavétel módszerével vettük fel. A kutatás mintáját a zeneművészeti oktatás bármely szintjén tanító vagy oktató kollégák töltötték ki (N=352). A kérdőív alapján faktoranalízis (KMO=0,810) segítségével négyféle oktatói attitűdöt azonosítottunk a digitális oktatásban, melyek reliabilitása a kutatás szempontjából megfelelőek. Várakozásunk szerint a vizsgált dimenziók mentén kapott eredmények hozzásegítenek a digitális oktatás helyzetének és lehetőségeinek feltérképezésére a művészeti oktatásban.
ISBN:978-615-5657-09-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
művészeti oktatás
online oktatás
zeneoktatás
Megjelenés:HuCER 2021 : Tanuló társadalom. Oktatáskutatás járvány idején = Learning society. Educational research during an epidemic / szerk. Juhász, Erika, Kattein-Pornói Rita. - p. 78. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Láda Júlia
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM103612
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:A zeneoktatás jellemzői az online térben : A kutatás előzménye, mintája és módszere / Váradi Judit, Józsa Gabriella
Dátum:2022
Megjegyzések:A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program, a Deb - receni Egyetem Zeneművészeti Kar és A Jövő Művészetéért Alapítvány Művészetpedagógiai Kutatócsoportja 2020 októberében indított új kutatást a Magyar Művészeti Akadémia Művészetelméleti és Módszertani Kutatóintézet támogatásával, amelyben az online művészeti oktatás tapasztalatait és hatását vizsgálja az oktatás minden szintjén Magyarországon, valamint a határon túli magyar oktatásban egyaránt. A virtuális világban új lehetőségek nyíltak, az innovatív oktatási és oktatást segítő megoldások mellett megsokszorozódtak a művészeti események közvetítései is. A kutatás fókuszál a Covid19 klasszikuszenei hangversenyekre gyakorolt hatásaira. A kulturális fogyasztás új formái és annak kényelme felvetette a kérdést, hogy a jövőben lesz-e még szükség a hangversenytermekre, vajon a közönség vállalja-e majd a plusz időt és fáradságot, hogy személyesen is jelen tudjon lenni egy-egy zenei-művészeti eseményen. A kutatás mérőeszköze egy saját készítésű online kérdőív volt, amely a zeneművészeti képzés alap- és középfokon tanító pedagógusainak és felsőfokon oktatók tapasz - talatára irányult. A kitöltők (N=352) Magyarország minden megyéjét képviselték, valamint a mintában tíz különböző országból találunk ott élő és dolgozó magyar zenepedagógusokat is.
ISBN:978-615-6192-94-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
könyvrészlet
online oktatás
zeneművészeti nevelés
online hangversenyek
Megjelenés:Az online tér megjelenése a zeneművészeti oktatásban és a hangverseny-látogatásban / szerk. Váradi Judit. - p. 11-22. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM099664
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:A tanórán kívüli művészeti tevékenység hatása a művészeti rendezvények iránti attitűdre / Váradi Judit, Józsa Gabriella
Dátum:2021
ISSN:2063-9945
Tárgyszavak:Művészetek Zeneművészet magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Gyermeknevelés. - 9 : 3 (2021), p. 28-43. -
További szerzők:Józsa Gabriella (1976-)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1