CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM103644
Első szerző:Józsa Krisztián
Cím:Kismackó: Az elsajátítási motiváció és a végrehajtó funkció új, számítógépes mérési eljárása / Józsa Krisztián, Karen C. Barrett, Kis Noémi, Józsa Gabriella, George A. Morgan
Dátum:2017
Megjegyzések:Kutatások azt mutatják, hogy az elsajátítási motivációnak és a végrehajtó funkciónak fontos szerepe van a későbbi iskolai teljesítményben. A szakirodalom szerint ezek a tényezők erősebb prediktív erővel bírnak az iskolai sikerességre, mint az intelligencia. Az elsajátítási motivációnak nincsenek számítógépes vizsgálati eljárásai, a laboratóriumi vizsgálati módszerei pedig nem alkalmasak nagymintás adatfelvételekre, óvodai, iskolai alkalmazásra. A végreható funkciónak ugyan elérhető néhány számítógép-alapú vizsgálata Magyarországon, de ezek nem fedik le teljesen annak komponenseit. Ezért egy új, számítógép-alapú mérőeszköz kidolgozását tűztük ki célul (Barrett és Józsa, 2016; Józsa, Barrett és Morgan, 2016). Az új számítógépes mérőeszköz 3-8 éves gyermekek számára készült, ami játékos feladathelyzetbe ágyazva vizsgálja az elsajátítási motivációt és a végreható funkciót, valamint a betű- és számismeretet. A gyermekek narrátora Kismackó, aki angolul vagy magyarul beszél attól függően, hogy a kísérletvezető melyik nyelvet választja ki. A feladatokat úgy fejlesztettük ki, hogy azok illeszkedjen mind a magyar, mind az amerikai kultúrához. Ennek érdekében az előmérések során mindkét országból gyűjtöttünk adatokat. Az előzetes eredmények arra utalnak, hogy a kifejlesztett mérőeszköz feladatai megbízhatóan működnek és validak. A tabletekre optimalizált új mérőeszköz egyaránt alkalmas kutatási kérdések megválaszolására, és óvodai, iskolai gyakorlati felhasználásra. Előadásunkban ezt az új számítógép-alapú mérőeszköz mutatjuk be.
ISBN:978-615-5657-02-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
elsajátítási motiváció
végrehajtó funkció
számítógép-alapú mérés
mérőeszközfejlesztés
Megjelenés:Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017 : Absztrakt kötet. - p. 104. -
További szerzők:Barrett, Karen Caplovitz Kis Noémi Józsa Gabriella (1976-) Morgan, George A.
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM103643
Első szerző:Józsa Krisztián
Cím:Development and Initial Evaluation of an Individualized Moderately Challenging Computer-tablet Mastery Motivation Measure for 3?8 year-olds / Krisztián Józsa, Karen Caplovitz Barrett, Gabriella Józsa, Noémi Kis, George A. Morgan
Dátum:2017
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:This paper describes information about the development of a new computer-based, individualized mastery motivation assessment and reports results from a study using the assessment with a sample of 274 children aged 3-8 years in Hungarian kindergartens and elementary schools. Mastery motivation as an important characteristic in early childhood, in part because it is a predictor of later cognitive and school performance. In the present study, each child was given four number search and four letter search tasks that varied in assumed difficulty for their age from easy to hard. Results suggest that the children enjoyed the tasks and varied meaningfully in persistence in matching target numbers or letters from an array. As the tasks increased in assumed difficulty, children spent more time searching, but were less successful and made more errors in matching the letters or numbers. Mastery motivation scores were calculated based on each child's computer-calculated persistence on the tasks that were actually moderately challenging for that child. This individualized persistence score was significantly correlated with teachers' and experimenters' ratings of persistence, providing support for the measure's criterion/construct validity. These results support the promise of the tasks as part of a school readiness assessment to predict children's school performance.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
motivation
child development
computer-assisted testing
mastery motivation
individualized tasks
moderately challenging
mastery tasks
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 7 : 2 (2017), p. 106-126. -
További szerzők:Barrett, Karen Caplovitz Józsa Gabriella (1976-) Kis Noémi Morgan, George A.
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1