CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113440
Első szerző:Flach Richárd
Cím:Az öngyilkosság-megelőzés perspektívái az iskola mikroszociológiai közegében, különös tekintettel a pedagógusok szerepére / Flach Richárd, Szél Erzsébet, Nagy László, Fodor Róbert
Dátum:2022
Megjegyzések:Háttér és célkitűzések: Hazai viszonylatban az öngyilkosság vezető halálok a 18 év alatti korosztályban, valamint egyre több kutatás szól az öngyilkosság szempontjából rizikófaktornak tekinthető önsértés jelenségének emelkedéséről is. A megelőzés, felismerés és kezelés szempontjából kulcsszerepe van a mentálhigiénés kapuőröknek, akik legtöbbször az iskola mikroszociológiai közegének szerepl©oi. Kutatásunkban pedagógusok öngyilkossággal, és nem öngyilkossági szándékkal történ©o önsértéssel kapcsolatos ismereteit és érzelmi viszonyulásait vizsgáltuk. Kérdésfeltevéseink kiterjedtek a prevenció irányába mutató pszichológiai konstruktumok feltérképezésére (mentalizáció, érzelmi intelligencia, reziliencia) is. Módszerek: Kérd©oíves, keresztmetszeti, feltáró kutatásunkban online, kényelmi mintavételezés keretében, gyakorló pedagógusokat kértünk fel: (1) A tanárok tudása és attitűdje az önsértésr©ol; (2) Az öngyilkossággal kapcsolatos kérdések; (3) Öngyilkossággal kapcsolatos észlelt kompetencia; (4) Mentalizáció; (5) Reziliencia; (6) Érzelmi Intelligencia konstruktumait mér©o eszközök kitöltésére. Eredmények: A nemzetközi szakirodalomban szereplő adatokhoz hasonló eredményeket kaptunk az öngyilkosságra, és önsértésre vonatkozó ismeretek tekintetében, bár a kitöltők heterogén válaszadási mintázatot mutattak. Megismertük a pedagógusok önsértésre és számos releváns kérdésre vonatkozó attribúciós tendenciáit. Nem sikerült ugyanakkor összefüggést találni a reziliencia, mentalizáció, érzelmi intelligencia és az öngyilkossággal kapcsolatos ismeretek, valamint az önsértésre vonatkozó ismeretek és attitűd szempontjából. Következtetések: Vizsgálatunk figyelemfelhívó jellege aláhúzza - elsősorban az öngyilkossággal és önsértéssel kapcsolatos ismeretek oktatásának fontosságát (hiszen egyik vonatkozásban sem teljeskör©u a pedagógusok ismerete); - a prevenció szempontjából a vizsgált konstruktumok jelent©oségét; - a helyi, iskolai protokollok megalkotásának szük - ségszerűségét. Ezen folyamatok szereplői lehetnek az indirekt munkamódot képviselő iskolapszichológusok, megfelelő szakmai szabályozók és protokollok mentén.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Hogyan építsünk hidakat? Kérdések, kihívások, megoldások a pszichiátriában. Absztrakt-kötet. - p. 67
További szerzők:Szél Erzsébet (1977-) (pszichológus) Nagy László Fodor Róbert
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1