CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM118682
Első szerző:Canning, Natalie
Cím:"De jó csak lenni!" A gyermeki jogokat tisztelő pedagógiai gyakorlat kutatási eredményei (3. rész) : "A szabadság játéka" / Natalie Canning, Szőllősi Tamás
Dátum:2023
Megjegyzések:Az Open University és a Debreceni Egyetem kollaborációjával egy olyan kutatást végeztünk, amely óvodapedagógusok és a bennük bízó gyermekek aktív részvételével vizsgálta a gyermeki jogokat és azok megvalósulását a pedagógiai gyakorlatban országszerte. A kutatási eredményeket hét fő témában foglaltuk össze, amelyek egyike ennek a cikknek a fókusza. A kutatásban a saját csoportomban vizsgálódtam, ahol már megvolt a bizalmi kapcsolat. A kipróbált módszer során fényképezőgéppel fotókat készíthettek a gyerekek az óvodai játékukról. Mindez nem csupán a digitális eszköz miatt volt motiváló számukra, hanem azért is, mert most nekik is szabad volt fényképezni. A fotókat visszanézve, beszélgetések során a gyermekek könnyen megnyíltak, szívesen beszélgettek vágyaikról, konfliktusaikról, illetve a gyermek-gyermek, gyermek-pedagógus kapcsolatokon kívül a pedagógus-szülő kapcsolatot is építette az alkalmazott módszer.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok ismeretterjesztő, népszerűsítő cikk
folyóiratcikk
óvoda
gyermeki jogok
játék
fénykép
IKT eszköz
módszer
Megjelenés:Óvodai Nevelés. - 76 : 9 (2023), p. 27-28. -
További szerzők:Szőllősi Tamás (1987-) (óvodapedagógus, pedagógiatanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM118679
Első szerző:Szőllősi Tamás (óvodapedagógus, pedagógiatanár)
Cím:Generációváltás az óvodapedagógiában? / Szőllősi Tamás
Dátum:2017
Megjegyzések:Magyarországon a demográfiai változások nagyban befolyásolták - befolyásolják - az óvodapedagógus igény alakulását. Az óvodavezetők és nevelőtestületek számára szakmai kihívás a következő generáció fogadása és hatékony integrálása. A gyakornoki rendszer ezt a "befogadási időszakot" hivatott elősegíteni (legalábbis a szakmai felkészítésen kívül így is lehet rá tekinteni, ezért ez a pályakezdő számára szenzitív szakasz is előkésítést és szakmailag megfontolt segítséget igényel, hogy aztán egy motivált, tettre kész munkatárssal egészüljön ki a nevelőtestület, és ezzel együtt óvodapedagógus társadalmunk is. A cikk a 2017. év, illetve az azt megelőző évek óvodapedagógusok korfájára reagálva összegzi az időszak helyzetét, illetve a pályán várható generációváltást; a pályakezdők fogadásának előkészítését, integráló munka folyamatait az intézményekben.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok ismeretterjesztő, népszerűsítő cikk
folyóiratcikk
óvodapedagógus
gyakornok
pályakezdő
mentor
életkor
pedagógus-életpályamodell
Megjelenés:Óvodai Nevelés. - 70 : 4 (2017), p. 31-32. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM118681
Első szerző:Szőllősi Tamás (óvodapedagógus, pedagógiatanár)
Cím:Mikor választ pályát az Óvodapedagógus? / Szőllősi Tamás
Dátum:2019
Megjegyzések:Milyen hatással lehet az életszakaszokra vonatkozóan korai pályaválasztás az óvodapedagógus végzettségű szakemberek pályakezdésére, illetve a pályaelhagyás arányára? 2018 februárjában tettük fel a kérdést online módon pályakezdő óvodapedagógusoknak arra vonatkozóan, hogy életük melyik szakaszában választották az óvodapedagógiai hivatást. A kitöltők közül többen már az életük korai szakaszában (14, 18 éves kor előtt) elhatározásra jutottak pályájukat illetően. A cikkben ezeket az adatokat és egy korábbi felmérés eredményeit (N. Kollár Katalin, Szabó Éva 2004) hasonlíthatjuk össze.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok ismeretterjesztő, népszerűsítő cikk
folyóiratcikk
óvodapedagógus
gyakornok
pályakezdő
pályamotiváció
pályaelhagyás
Megjelenés:Óvodai Nevelés. - 72 : 5 (2019), p. 26-27. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1