Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 19 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM100005
Első szerző:
Benke Mária Magdolna (okl. közgazdász)
Cím:
Learning regions for resilience in Hungary: challenges and opportunities / Benke Magdolna, Czimre Klára, Forray R. Katalin, Kozma Tamás, Márton Sándor, Teperics Károly
Dátum:
2018
Megjegyzések:
Our study reconsiders the results of the LeaRn (Learning Regions in Hungary: From Theory to Reality) research project, focusing on the potential contribution of learning regions to regional resilience. After drawing attention to some key points of the theoretical background of learning regions and resilience, we present the results of the statistical examination of the spatial centres of learning and identify the potential learning regions in Hungary. Finally, we explain the main findings of case studies which indicated (if not proved) the connection between successful community learning and socio-economic resiliency. The complex indicator and map of learning regions convey important messages about the conditions and potentials of the evolution of learning regions, learning cities and learning communities in Hungary including the area of regional resilience. Our hypothesis, therefore, is that learning regions in Hungary have the potential for becoming resilient regions as a consequence of the geographic, cultural and social proximity. The study offers evidence to confirm the role of the LeaRn Index set up for the Hungarian learning patterns in this process. Comparing the learning patterns of the Hungarian settlements with socio-economic indicators allows us to conclude that those regions which are more open to learning have better economic indicators and well-being indexes.
ISBN:
978 1 7864 3 218 6
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Regionális tudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:
Resilience, Crisis and Innovation Dynamics / ed. Tüzin Baycan, Hugo Pinto. - p. 68-89. -
További szerzők:
Czimre Klára (1974-) (geográfus)
Forray R. Katalin (1942-)
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Márton Sándor (1965-) (matematikus)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM081550
Első szerző:
Benke Mária Magdolna (okl. közgazdász)
Cím:
Adatok és elgondolások az oktatás fejlesztési koncepciójához / Benke Magdolna, Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
1990
Megjelenés:
Budapest : Oktatáskutató Intézet, 1990
Terjedelem:
34 p.
ISSN:
0865-4409
Megjegyzések:
(Kutatás közben, 0865-4409)
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
kutatási jelentés
könyv
oktatás
fejlesztési koncepció
További szerzők:
Forray R. Katalin (1942-)
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Kutatás közben (Oktatáskutató Intézet)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM080020
Első szerző:
Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:
Learning regions in Hungary: From theory to reality / Ágnes Engler, Katalin R. Forray, Zoltán Györgyi, Erika Juhász, Tamás Kozma, Edina Márkus, Károly Teperics ; ed. Tamás Kozma
Dátum:
2016
Megjelenés:
Brno : Tribun EU, 2016
Terjedelem:
168 p.
ISBN:
9788026310792
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
szakkönyv
További szerzők:
Forray R. Katalin (1942-)
Györgyi Zoltán (1954-) (közgazdász, oktatáskutató)
Juhász Erika (1975-) (művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus)
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Pályázati támogatás:
OTKA K-101867
OTKA
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM116602
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
R&D partnership: The CEE story of the "Comprehensive Movement" / Forray R. Katalin; Kozma Tamás
Dátum:
2019
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
comprehensive school
political transformation
Central Europe
social innovation
Megjelenés:
Hungarian Educational Research Journal. - 9 : 4 (2019), p. 721-725. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM111361
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Tanítók és tanítóképzők 1918-19 / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2020
Megjegyzések:
Pedagógusok az 1918-1919. évi politikai forgószélben. Tanítóképzők a forradalmak, az idegen megszállás és az ellenforradalmi számonkérés idején / Budapest : Trezor Kiadó, 2020
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:
Zempléni múzsa. - 20 : 3 (2020), p. 81-83. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM110663
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Befogadók vagy jogvédők? / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2020
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:
A befogadás (inklúzió) eredetileg a szegénypolitika (szociálpolitika) szakkifejezése volt. Onnan terjedt át a társadalompolitikába és a pedagógiába (gyógypedagógia). A Lisszaboni Egyezmény (2000) óta az Európai Unió hivatalos állásfoglalásaiban visszatérően szerepel mint törekvés a ?társadalmi kohézió" erősítésére. A jogvédelem eredete visszanyúlik az 1960-as évtized amerikai polgárjogi mozgalmára. Két eset ismertetésével a szerzők bemutatják a kétféle mozgalom hasonlóságait és különbségeit; összekapcsolva őket a roma/cigány oktatáspolitika dilemmáival. A roma/cigány szegénység még mindig szükségessé teszi a befogadás politikáját. Ugyanakkor a szegénységből kiemelkedő roma/cigány középosztály köreiben erősödik a politizálás szándéka és a jogvédelem igénye.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
befogadás (inklúzió)
jogvédelem
roma/cigány társadalom
középosztályosodás
Megjelenés:
Educatio. - 29 : 3 (2020), p. 339-349. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM104357
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Város és egyetem találkozása. : Esettanulmány egy társadalmi innovációról / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2020
ISBN:
9789634295518 9789634295525
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Szociológiai tudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
felsőoktatás
közösségi tanulás
társadalmi innováció
Megjelenés:
Neveléstudomány: horizontok és dialógusok / szerk. Varga Arank, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófi. - p. 143-152. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM098258
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
The locals and their new university : A case study of social innovation / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2021
ISSN:
2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Hungarian educational research journal (HERJ). - [Epub ahead of print] (2021), p. 1-15. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM094853
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Közösségi tanulás járvány idején / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2021
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Educatio. - 30 : 1 (2021), p. 36-49. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
10.
001-es BibID:
BIBFORM092460
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Társadalmi tér és oktatási rendszer / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
1992
Megjelenés:
Budapest : Akadémia Kiadó, 1992
Terjedelem:
176 p.
Megjegyzések:
(Közoktatási kutatások, 0238-6577)
ISBN:
9630564408
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
szakkönyv
könyv
Társadalmi tér
oktatási rendszer
közoktatási kutatások
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Közoktatási kutatások
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
11.
001-es BibID:
BIBFORM083672
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Menekülés az iskolától / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2016
ISBN:
978-615-80411-1-9
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
könyvfejezet
könyvrészlet
Megjelenés:
Mezőváros új szerepben / szerk. Forray R. Katalin, Kozma Tamás, Molnár Ernő. - p. 115-126. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
12.
001-es BibID:
BIBFORM024974
035-os BibID:
(dekdb)MOKKAI0009345900
Első szerző:
Forray R. Katalin
Cím:
Az iskola térben, időben / Forray R. Katalin, Kozma Tamás
Dátum:
2011
Megjelenés:
Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, 2011
Terjedelem:
289 p.
Megjegyzések:
(Oktatás és Társadalom, 2060-0194 ; 10.)
ISBN:
978-963-287-040-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
monográfia
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Oktatás és társadalom
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
2
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.