Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM069181
Első szerző:
Fónai Mihály (szociológus)
Cím:
A tanárok presztízsének és társadalmi státuszának változásai a kilencvenes és a kétezres években / Fónai Mihály, Dusa Ágnes Réka
Dátum:
2014
ISSN:
1215-5233
Megjegyzések:
Tanulmányunkban a tanárok presztízsét vizsgáljuk.A tanár professziókkal foglalkozó kutatások egyik meghatározó területe a tanárok társadalmi státusza, melynek jellemzésére a tanárok presztízsét alkalmazzák. A tanár professziók társadalmi státuszának alapfolyamata az elmúlt évszázadban a tanár szakmák státuszvesztése, presztízsének csökkenése, jövedelmi pozícióinak romlása és rekrutációs hátterének átalakulása. Ez utóbbi jellemzője, hogy egyre többen alsó-középosztálybeli származásúak és nők. Ebben az írásban a hetvenes évektől a kétezres évekig tekintjük át a tanár professziókat vizsgáló hazai kutatásokat. Ezek másodelemzése nagyon tanulságos, és azt a folyamatot vázolja fel, melyet deprofesszionalizációnak hívnak. A másodelemzések eredményeit erősítik meg saját kutatásaink is, melyeket tanár szakos hallgatók körében folytattunk: a hallgatók jól érzékelik a választott professziójukat jellemző társadalmi folyamatokat, nincsenek illúzióik a tanárok helyzetét, saját jövőjüket illetően.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Iskolakultúra 24 : 6 (2014), p. 41-49. -
További szerzők:
Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM068427
Első szerző:
Fónai Mihály (szociológus)
Cím:
The prestige and social construction of the teacher profession in three countries / Mihály Fónai, Ágnes Dusa, Michaela Moldová Chovancová, Marzena Chrost, Anna Królikowska, Beata Topij-Stempińska
Dátum:
2014
Megjegyzések:
The public perception of the teacher (image) is strongly related to the expectations that society has toward the professional group, this, in turn is connected with the understanding of the teacher's function and role.In the very rich literature on professions the definition and the original meaning of "profession" - vocation - was a word that meant high prestige occupations. Functionalistprofession theories, independent from the various definitions and viewpoints, refer to three components: knowledge, abilities and skills required to be a profession, to the method of their transferring them, the norms ruling their activity and the professional organizations providing these norms. How can these criteria prevail in teacher professions? Regarding the knowledge and abilities required by professions a relative consensus can be found - cognitive knowledge, skills and abilities together with applied methods significantly undergird the framework of publiceducation.
ISBN:
978-80-561-0122-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
tanulmány, értekezés
teacher education
teacher profession
Megjelenés:
Comparative Research on Teacher Education / eds. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes. - p. 71-93. -
További szerzők:
Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok)
Moldová Chovancová, Michaela
Chrost, Marzena
Królikowska, Anna
Topij-Stempinska, Beata
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.