CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074745
Első szerző:Cséke Katalin (neveléstudomány)
Cím:A kezdet kezdetén: Kárpátaljai roma tanulók az iskolában / Cséke Katalin, Fónai Mihály
Dátum:2018
ISBN:978-80-89691-56-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció / szerk. Torgyik Judit. - p. 204-212. -
További szerzők:Fónai Mihály (1956-) (szociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM073512
Első szerző:Fónai Mihály (szociológus)
Cím:Helyzetkép a kárpátaljai magyar nyelvű romák iskoláztatásáról / Fónai Mihály, Cséke Katalin
Dátum:2017
Megjegyzések:Tanulmányunkban a kárpátaljai magyar nyelvű romák "iskoláztatását" vizsgáljuk, különöstekintettel az egyházak szerepére és lehetőségeire a roma tanulók sikeres iskolai pályafutásánaktámogatásában. A helyzet bemutatásához felvázoljuk Kárpátalja demográfiaijellemzőit, valamint az ukrán közoktatási rendszer főbb jellemzőit. A magyartannyelvű kisebbségi oktatást e tágabb keretben tárgyaljuk. A kárpátaljai magyar nyelvűromák zömmel a magyar tannyelvű iskolákban tanulnak, ám az iskolarendszerbe valókései bekapcsolódásuk miatt (értve ezalatt az iskolalátogatási kötelezettség lényegesérvényesülését a kilencvenes évektől) olyan hátrányokkal küzdenek, ami több, egyháziés civil kezdeményezést indukált. Részben ezek keretében jöttek létre a térség "cigányiskolái",1 illetve azok a missziós szolgálatok, melyek a romák támogatását és integrálásátcélozták meg. A vizsgált közösség a "kisebbség kisebbsége", ami esetükben számoskövetkezménnyel jár, például az iskolai életútjukat, az iskolai kimaradást illetően, annaka távlati hatásaival együtt, például a foglalkoztatásban. A vizsgált kérdésnek csekélyszakirodalma és empirikus kutatási előzménye van. A kutatások elsősorban a kárpátaljaimagyar nyelvű közoktatást vizsgálják, ennek részeként kerül sor a magyar nyelvű romákhelyzetének a vázolására. Tanulmányunkban a szakirodalom másodelemzésére vállalkozunk,illetve a tanulmány második felében részben saját, terepmunkán alapuló, kvalitatívkutatásunk eredményeit ismertetjük. Az alkalmazott módszertanból következően csakóvatos megállapításokat tehetünk, az eredmények általánosíthatósága korlátozott.
ISBN:978-963-318-635-0
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
roma
Kárpátalja
Megjelenés:Szülőföldön magyarul Iskolák és diákok a határon túl / szerk. Pusztai Gabriella, Márkus Zsuzsanna. - p. 280-297. -
További szerzők:Cséke Katalin (1985-) (neveléstudomány)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM073517
Első szerző:Fónai Mihály (szociológus)
Cím:A kárpátaljai magyar nyelvű romák iskoláztatása / Fónai Mihály, Cséke Katalin
Dátum:2016
ISBN:978-963-306-513-6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
Kárpátalja
Romák iskoláztatása
Megjelenés:A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése : XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia : Program és absztraktkötet / szerk. Zsolnai Anikó, Kasik László. - p. 114. -
További szerzők:Cséke Katalin (1985-) (neveléstudomány)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1