CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM027738
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Jávácska One : Open Source Mobile Games to Revolutionize Education of Programming / Bátfai Norbert, Bátfai Erika, Pšenáková Ildikó
Dátum:2010
Megjegyzések:In this paper, we show three Java ME mobile games, which were created in the framework of industrial projects by a Hungarian mobile game developer company, called Eurosmobil. By the start of 2010 the Eurosmobil will have opened the source code of some of their game software, including these ones. We outline the plans for introducing these games into national and international educational agenda and practice, with particular stress on education of programming. In addition, with this paper we would like to hand over to teachers the symbolic message of our work that the mobile game development may be turned into a new and exciting form of self-expression in the immediate future.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Fizikai-, Számítás- és Anyagtudomány
Mobile game
education of programming
Java ME
mobile game-based learning
Megjelenés:Journal of Computer Science and Control Systems. - 3 : 2 (2010), p. 5-10. -
További szerzők:Soós Mária Erika (1973-) (informatikus könyvtáros) Pšenáková Ildikó (1962-) (informatikus)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007
TÁMOP
Adat és információs rendszerek kutatása az információ technológia eszközeivel
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM021009
Első szerző:Bátfai Norbert (informatikus)
Cím:Footballer and Football Simulation Markup Language and related Simulation Software Development / Norbert Bátfai
Dátum:2010
ISSN:1844-6043 2067-2101
Megjegyzések:In this paper we introduce our idea abouthow to create a virtual reality system, wherein thefootball teams, or in our terminology, the avatars of thefootball players can play a high number of footballmatches. Based on our former experience in mobilesoccer gaming we suggest developing an appropriatemarkup language to describe the football players, thecoaches and the matches themselves. We review ourexperience in question and in present work the targetsshall be set by suggesting the development of theFootball(er) Simulation Markup Language.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
virtual reality
simulation of football
XMLbased modeling
Java ME
Football World Cup
Megjelenés:Journal of Computer Science and Control Systems 3 : 1 (2010), p. 13-18. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1