Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM106872
035-os BibID:
(Scopus)85086922019 (WoS)000544502600001
Első szerző:
Vogt, Karin
Cím:
Linking Learners' Perspectives on Language Assessment Practices to Teachers' Assessment Literacy Enhancement (TALE): Insights from Four European Countries / Vogt, Karin; Tsagari, Dina; Csépes, Ildikó; Green, Anthony; Sifakis, Nicos
Dátum:
2020
ISSN:
1543-4303 1543-4311
Megjegyzések:
This article presents results from a needs analysis survey conducted in the first year of a European-funded project entitled ♭Teachers' Assessment Literacy Enhancement (TALE)'. The survey questionnaire used asked 1788 learners of English in Cyprus, Germany, Greece and Hungary about their experiences of assessment; which of these they considered conducive to learning and the role feedback played as an instrument of formative assessment. Further questionnaire data from their 658 teachers were included in the data analysis. The results showed that practices differed across contexts. Overall, both learners and teachers reported a wide range of skills and areas to be assessed in the EFL classroom with writing, followed by speaking, being assessed the most. Based on the perceptions reported by the learners, the assessment types used revealed rather traditional approaches with frequent use of e.g. discrete-point tests with closed answers, extended writing and translation. The learners appeared to regard these types of assessment to be supportive of their learning. Feedback given was mostly restricted to marks and brief comments. The perceptions on feedback practices varied among teachers and their learners. Results of the needs analysis were taken as the basis of the online course design for enhancing teachers' language assessment literacy.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Language Assessment Quarterly. - 17 : 4 (2020), p. 410-433. -
További szerzők:
Tsagari, Dina (1968-) (alkalmazott nyelvész)
Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész)
Green, Anthony
Sifakis, Nicos
Pályázati támogatás:
2015-1-CY01-KA201-011863
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.