CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108825
Első szerző:Tsagari, Dina (alkalmazott nyelvész)
Cím:Handbook of Assessment for Language Teachers / Dina Tsagari, Karin Vogt, Veronika Froehlich, Ildikó Csépes, Adrienn Fekete, Anthony Green, Liz Hamp-Lyons, Nicos Sifakis, Stefania Kordia
Dátum:2018
Megjelenés:Nicosia : Tale Project, 2018
Terjedelem:218 p.
ISBN:978-9925-7399-0-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szakkönyv
könyv
További szerzők:Vogt, Karin Froelich, Veronika Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész) Fekete Adrienn Green, Anthony Hamp-Lyons, Liz Sifakis, Nicos Kordia, Stefania
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM106872
035-os BibID:(Scopus)85086922019 (WoS)000544502600001
Első szerző:Vogt, Karin
Cím:Linking Learners' Perspectives on Language Assessment Practices to Teachers' Assessment Literacy Enhancement (TALE): Insights from Four European Countries / Vogt, Karin; Tsagari, Dina; Csépes, Ildikó; Green, Anthony; Sifakis, Nicos
Dátum:2020
ISSN:1543-4303 1543-4311
Megjegyzések:This article presents results from a needs analysis survey conducted in the first year of a European-funded project entitled ♭Teachers' Assessment Literacy Enhancement (TALE)'. The survey questionnaire used asked 1788 learners of English in Cyprus, Germany, Greece and Hungary about their experiences of assessment; which of these they considered conducive to learning and the role feedback played as an instrument of formative assessment. Further questionnaire data from their 658 teachers were included in the data analysis. The results showed that practices differed across contexts. Overall, both learners and teachers reported a wide range of skills and areas to be assessed in the EFL classroom with writing, followed by speaking, being assessed the most. Based on the perceptions reported by the learners, the assessment types used revealed rather traditional approaches with frequent use of e.g. discrete-point tests with closed answers, extended writing and translation. The learners appeared to regard these types of assessment to be supportive of their learning. Feedback given was mostly restricted to marks and brief comments. The perceptions on feedback practices varied among teachers and their learners. Results of the needs analysis were taken as the basis of the online course design for enhancing teachers' language assessment literacy.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Language Assessment Quarterly. - 17 : 4 (2020), p. 410-433. -
További szerzők:Tsagari, Dina (1968-) (alkalmazott nyelvész) Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész) Green, Anthony Sifakis, Nicos
Pályázati támogatás:2015-1-CY01-KA201-011863
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1