CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM047216
Első szerző:Tánczos Judit (pszichológus, klinikai szakpszichológus)
Cím:Comparative study of learning skills among students pursuing an education in healthcare / Tanczos J., Tar I., Wiwczaroski, T. B.
Dátum:2013
Tárgyszavak:Orvostudományok Egészségtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:English for Specific Purposes World : Online journal for teachers [elektronikus dokumentum]. - 14 : 38 (2013), [12] p. -
További szerzők:Tar Ildikó (1959-) (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM039113
Első szerző:Tánczos Judit (pszichológus, klinikai szakpszichológus)
Cím:Principles and methods of teaching foreign languages to dyslexic learners [elektronikus dokumentum] / Judit Tánczos, Katalin Mónos, Troy B. Wiwczaroski
Dátum:2011
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
diszlexia
idegennyelv-tanítás alapelvei és módszerei
Megjelenés:English for Specific Purposes World : Online journal for teachers [elektronikus dokumentum]. - 32 (2011), p. [13]. -
További szerzők:Mónos Katalin (1958-) (alkalmazott nyelvész) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM015770
Első szerző:Tar Ildikó (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Cím:Academic difficulties for L2 medical students in Hungary [elektronikus dokumentum] / Tar Ildikó, Tánczos Judit, Troy B. Wiwczaroski
Dátum:2010
Megjelenés:[S.l.] : [S.n.], 2002-
Megjegyzések:Leírás a nyitóképernyőről, 2011.09.19.
The study discusses the first results of a survey on the academic competences of L2 medical students (DEOEC, University of Debrecen) from non-Hungarian countries, who pursue their undergraduate medical diploma courses in English. Of the four basic learning skills, the comprehensive study will focus on students' reading, writing and oral skills. Our research results, derived from the Study Skill Checklist (source: Cook Counseling Centre, Virginia Tech Research University) and interviews, tested reading and language skills and revealed that more than 70% of first year medical students have comprehension difficulties. The findings of focus group interviews suggest that the students encounter several difficulties in their interaction with peers and lecturers, have problems in intercultural communication and with cultural shock in a foreign environment. The present study seeks to set up the model of an effective mental-hygienic care system operated by lecturers and peer helpers.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
medical students
reading skills
comprehension
ntercultural communication
mental-hygienic care
Megjelenés:ESP World : [elektronikus dokumentum]. - 9 : 30 (2010), p. 1-6. -
További szerzők:Tánczos Judit (1959-) (pszichológus, klinikai szakpszichológus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1