CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM080020
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:Learning regions in Hungary: From theory to reality / Ágnes Engler, Katalin R. Forray, Zoltán Györgyi, Erika Juhász, Tamás Kozma, Edina Márkus, Károly Teperics ; ed. Tamás Kozma
Dátum:2016
Megjelenés:Brno : Tribun EU, 2016
Terjedelem:168 p.
ISBN:9788026310792
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szakkönyv
További szerzők:Forray R. Katalin (1942-) Györgyi Zoltán (1954-) (közgazdász, oktatáskutató) Juhász Erika (1975-) (művelődési és felnőttképzési menedzser, közművelődési szakértő, andragógus) Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Márkus Edina (1975-) (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser) Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Pályázati támogatás:OTKA K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM109275
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:Investigating learning communities - Methodological background / Edina Márkus, Károly Teperics, Sándor Márton
Dátum:2019
Megjegyzések:Our research attempts to examine the role of learning, adult learning and community learning in overcoming disadvantages; the ways and means by which a community might break out of its disadvantaged situation; the forms of learning in the region that may contribute to development. We differentiates 4 fields of learning: formal, non-formal, cultural and community learning. This study attempts to present the methodological background. The first phase involves investigation by the indices: the area, population, migration balance, ageing index, rate of unemployment of the region (mostly township) under survey, as well as the proportion of unemployed young job-seekers, the number of enterprises in operation for 1000 residents (pieces), number of registered NGOs for 1000 residents (pieces). These indices were acquired by the data collection procedures of Hungarian statistics and are reliably available in the long run, in a time series analysis. As a second stage, taking as a point of departure the data of the LeaRn index generated in the Learning Regions in Hungary research, we attempt to describe the situation of the township from the aspect of learning. With the help of the LeaRn database the township results are compared with national averages, the standing of the settlements in the township are examined and compared to townships of similar social and economic standing. We attempt to provide an answer to the question what the similarities and differences could mean.
ISBN:978-963-318-785-2
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
formal learning
non-formal-learning
cultural learning
Megjelenés:Learning Communities and Social Innovations / szerk. Kozma Tamás , Márkus Edina. - p. 25-33. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Márton Sándor (1965-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM085519
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A tanuló közösségek vizsgálata : módszertani háttér / Márkus Edina, Teperics Károly, Márton Sándor
Dátum:2019
ISSN:0133-2597
Megjegyzések:Tanulmányunkban arra vállalkozunk, hogy a Közösségi tanulás és társadalmi innováció kutatásunk módszertani hátterét bemutassuk. A kutatás keretében azt vizsgáljuk, hogy milyen szerepe van a tanulásnak, a felnőttek tanulásának, a közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést? A tanulás hogyan járul hozzá egy településrész, település, térség fejlesztéséhez, felzárkóztatásához; kisebb-nagyobb közösség átalakulásához, hogyan jelenik meg benne az egymástól tanulás, tudásátadás (tanuló közösségek)? Hogyan jelenik meg valamilyen közösségi alapú, együttműködésen alapuló újdonság, társadalmi újítás? Társadalmi újítás alatt Bradford (2004), Ferguson (2017), Kozma (2018) megközelítéséhez hasonlóan olyan új társadalmi tevékenységet értünk, amely egy probléma megoldását célozza, miközben új társadalmi magatartásokat, attitűdöket alakít ki. A tanulmányban a vizsgálat módszereit, vizsgálati szempontjait mutatjuk be.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kultúra és Közösség. - 10 : 1 (2019), p. 21-26. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Márton Sándor (1965-) (matematikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1