CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054001
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:Az élethosszig tartó tanulás mérése : a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei / Erdei G., Kozma T., Teperics K., Tőzsér Z.
Dátum:2012
Megjegyzések:Jelen tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e, és hogyan az élethosszig tartó tanulás. Az oktatási statisztikák - különösen az Európai uniós és oECd statisztikák - között ismert az élethosszig tartó tanulás indikátora (25-64 éves korcsoport), s mind a két szervezet jelentős igyelmet fordít a használt indikátorok tökéletesítésére, ezek fejlesztésére (megemlíthetjük a nagyszabású Indicators of Education Systems (INES) oECd programot, vagy az unió által a statisztikák megbízhatóságára irányuló tevékenységét. Tehát valójában rendelkezünk ilyen típusú indikátorral. A problémát az képezi, hogy ezen élethosszig tartó mérőszám (továbbiakban: LLL indikátor) a hazai értelmezési keretben a formális felnőttképzést, felnőttoktatást képezi le, továbbá a nem formális, informális formában megnyilvánuló tanulásokat a már említett korosztályban. Vagyis a forgalomban lévő LLL indikátor valójában nem LLL mérőszám. Részben ezen indikátor hiányossága, részben a tanulás valóban teljes életen át megvalósuló folyamatainak megragadhatóságának nehézsége miatt. Az említett LLL indikátor fogyatékosságainak leküzdésére, illetve ennek meghaladására indított módszertani újítást két - a későbbiek során bemutatásra - kerülő tartalmi és módszertani fejlesztés.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
élethosszig tartó tanulás
tanulórégió
felnőttképzés
felnőttoktatás
Megjelenés:Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai / szerk. Kozma Tamás, Perjés István. - p. 189-211. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM054005
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:A társadalmi tanulás mérése : egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete / Erdei Gábor, Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán
Dátum:2011
Megjegyzések:A tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e és hogyan a társadalmi tanulás. Először értelmezzük ezt a kifejezést, majd előzményeket, példákat keresünk a mérésére. Végül bemutatjuk azokat a kezdeti eredményeket, amelyeket a társadalmi tanulás egy román-magyar határon átnyúló felderítő vizsgálatában elértünk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi tanulás
tanulórégió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 111 : 3 (2011), p. 189-206. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:HERD
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM090489
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Lifelong learning in a cross-border setting / Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán, Kovács Edina
Dátum:2012
ISBN:978 963 08 4316 4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Higher Education for Regional Social Cohesion / ed. Gabriella Pusztai , Adrian Hatos. - p. 163-179. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM054134
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Lifelong Learning in a Cross-Border Territory : The case of Hungary and Romania A quest of concepts, data and research / Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán, Kovács Edina
Dátum:2012
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The aim of this paper is (a) to re-define the concept of "Learning Region" (LR) according to the necessities of an East-Central European CBR (cross-border region), and (b) to study the ways and means by which the concept might be statistically measured and cartographically presented. The present paper is a follow-up of the former theoretical considerations about LR. The authors make an attempt to operationalise their former views in order to study it empirically and to measure it statistically. First, we summarise the possible definitions of LR. Second, we look for alternative approaches for the empirical research of LRs. And third, we introduce our first results of an empirical study of a spatial unit of the Bihar-Bihor Euroregion (a CB region between Hungary andRomania).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok esettanulmány
learning regions
cross-border territory
lifelong learning
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal, Special Issue. Higher Education for Social Cohesion 1 : 1 Spec. Issue (2012), p. 163-180. -
További szerzők:Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító) Kovács Edina Mária (1971-) (oktatáskutató, drámapedagógus)
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1