Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 7 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM086025
Első szerző:
Csorba Péter (geográfus)
Cím:
A társadalmi tanulási folyamatok szerepe a megújuló energiahordozókkal kapcsolatos ismeretekben két magyarországi megye példáján / Csorba Péter ; Tóth Tamás ; Szabó György ; Fazekas István ; Radics Zsolt ; Teperics Károly ; Revákné Markóczi Ibolya ; Mika János ; Patkós Csaba ; Kovács Enikő ; Ütőné Visi Judit ; Csákberényi-Nagy Miklósné Tóth Klára ; Bartha Jánosné
Dátum:
2020
ISSN:
1218-022X
Tárgyszavak:
Természettudományok
Földtudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Debreceni szemle. - 2 (2020), p. 200-211. -
További szerzők:
Tóth Tamás (1982-) (klimatológus)
Szabó György
Fazekas István
Radics Zsolt (1976-) (történész, geográfus)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Mika János
Patkós Csaba (1976-) (történész, geográfus)
Kovács Enikő
Ütőné Visi Judit
Csákberényi Nagy Miklósné Tóth Klára
Bartha Jánosné Székely Ilona
Pályázati támogatás:
K 116595
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM083991
Első szerző:
Jász Erzsébet (földrajztanár)
Cím:
Az energiatudatosságra nevelés megjelenése a középiskolai tananyagbann / Jász Erzsébet, Ütőné Visi Judit, Teperics Károly, Tóth Tamás, Kovács Enikő
Dátum:
2017
ISBN:
978-615-5657-02-3
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
középiskola
földrajz
komplex természettudomány
energiatudatosság
megújuló energia
Megjelenés:
Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER 2017 : absztrakt kötet. - p. 100. -
További szerzők:
Ütőné Visi Judit
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Tóth Tamás
Kovács Enikő
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM083986
Első szerző:
Patkós Csaba (történész, geográfus)
Cím:
Klímaváltozás és megújuló energiák helyi percepciója / Patkós Csaba, Fazekas István, Kovács Enikő, Radics Zsolt, Szabó György, Teperics Károly, Tamás Tóth
Dátum:
2018
ISBN:
978 963 508 896 6
Tárgyszavak:
Természettudományok
Földtudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
IX. Magyar Földrajzi Konferencia előadásainak és posztereinek összefoglalói / szerk. Fazekas István, Kiss Emőke, Lázár István. - p. 77. -
További szerzők:
Fazekas István (1973-) (geográfus)
Kovács Enikő
Radics Zsolt (1976-) (történész, geográfus)
Szabó György (1964-) (geográfus, egyetemi tanár)
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Tóth Tamás (1982-) (klimatológus)
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM083999
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
A megújuló energiával összefüggő fogalmi struktúra vizsgálata 4., 7. és 11. osztályosok körében / Revákné Markóczi Ibolya, Jász Erzsébet, Kovács Enikő, Teperics Károly, Ütőné Visi Judit
Dátum:
2019
ISBN:
978-80-89691-60-9
Tárgyszavak:
Természettudományok
Földtudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia : Program : Tartalmi összefoglalók / kiad. az International Research Institute s.r.o.. - p. 76. -
További szerzők:
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Kovács Enikő
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Ütőné Visi Judit
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM083998
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
Általános és középiskolás tanulók megújuló energiára vonatkozó fogalmi strukturájának és befolyásoló tényezőkkel való összefüggésének vizsgálata / Revákné Markóczi Ibolya, Jász Erzsébet, Kovács Enikő, Teperics Károly, Ütőné Visi Judit
Dátum:
2019
ISBN:
978-963-429-473-3
Tárgyszavak:
Természettudományok
Földtudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
megújuló energiaforrás
fogalmak
szóasszociáció
befolyásoló tényezők
Megjelenés:
Neveléstudomány - horizontok és dialógusok : absztraktkötet / szerk. Varga Aranka, Andl Helga, Molnár-Kovács Zsófia. - p. 521. -
További szerzők:
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Kovács Enikő
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Ütőné Visi Judit
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM083962
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
A hazai környezet-, természetismeret és földrajz tankönyvek szerepe az energiatudatosságra nevelésben / Ibolya Revákné Markóczi, Judit Ütőné Visi, Ila Bartha, Enikő Kovács, Károly Teperics
Dátum:
2018
ISSN:
2560-5429
Megjegyzések:
A megújuló energiaforrások felhasználásához kötődő társadalmi tanulási folyamat jellemzőinek ismerete és annak tudatos befolyása hazánkban egyre sürgetőbb feladat. Eredménye egy olyan pozitív attitűd kialakítása és fejlesztése kell, hogy legyen, amelynek érdekében kisiskolás kortól tenni kell az oktatás minden szintjén. Vizsgálatunkban ennek a tanulási folyamatnak egyik kiindulópontjaként tankönyvelemzést végeztünk, amelynek célja az volt, hogy megtaláljuk az energiatudatosságra vonatkozó azon fogalmakat, amelyeket a közoktatásban tanulók megújuló energiához kapcsolódó attitűd vizsgálatához megbízható módon tudunk használni. A vizsgálat során 26 környezet-, és természetismeret (1-6.évfolyam) valamint földrajz (7-10. évfolyam) tankönyvet és a hozzájuk tartozó munkafüzeteket elemeztünk tartalmi, formai, didaktikai illetve kognitív szempontok szerint. Az eredmények alapján az attitűd vizsgálathoz megbízhatóan alkalmazható fogalmak évfolyamtól függetlenül a megújuló energia, erőmű, fűtés és energiatakarékosság. A tankönyvek és munkafüzetek elemzései arra is rávilágítottak, hogy a tankönyvíróknak nagyobb figyelmet kell fordítani az energiatudatosságra vonatkozó attitűd- és szemléletformálás, illetve az ehhez szükséges ismeretszintű tudás egészséges egyensúlyának megtalálására.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Biológiai tudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
energiatudatosság
környezeti attitüd
tankönyv vizsgálat
Megjelenés:
Journal of Applied Technical and Educational Sciences. - 8 : 3 (2018), p. 7-28. -
További szerzők:
Ütőné Visi Judit
Bartha Ila
Kovács Enikő
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Pályázati támogatás:
NKFIH-K116595
Egyéb
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM081953
Első szerző:
Revákné Markóczi Ibolya (biológia-kémia szakos középiskolai tanár)
Cím:
Primary and secondary school students' knowledge related to renewable energy and some of its influencing factors / Ibolya Markóczi Revák, Erzsébet Jász, Enikő Kovács, Károly Teperics, Judit Ütő Visi, János Máth
Dátum:
2019
ISSN:
1648-3898
Megjegyzések:
Shaping attitude related to renewable energy resources is the task of the entire society and in the case of students of different ages it is realized via education in and outside schools. This research concerns the analysis of the knowledge of students related to renewable energy resources, exploring the differences in the case of students in different grades and also the identification of correlations between the knowledge for renewable energy and some of its influencing factors. The research was carried out in spring 2018 with 4th (N=466) and 7th (N=529) graders in primary school and also with 11th graders (N=328) in secondary school in Hungary. Association and selection tasks applied in the research were related to knowledge of renewable energy resources and three questions concerned influencing factors. Assessment was performed based on the word association test. Results indicate poor and less stable knowledge in the case of every grade. The knowledge structure of the grades is similar, solar, water and wind are the most well-known renewable energy resources. Regarding knowledge, the type of the settlement of residence, education level of parents, school curriculum, textbook, theme weeks, project work, media and internet were important among influencing factors.
Tárgyszavak:
Természettudományok
Környezettudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Journal of Baltic Science Education. - 18 : 6 (2019), p. 924-942. -
További szerzők:
Jász Erzsébet (1990-) (földrajztanár)
Kovács Enikő
Teperics Károly (1963-) (geográfus)
Ütőné Visi Judit
Máth János (1959-) (matematikus)
Pályázati támogatás:
OTKA-116595
OTKA
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.