CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054001
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:Az élethosszig tartó tanulás mérése : a tanulórégió vizsgálatának lehetőségei / Erdei G., Kozma T., Teperics K., Tőzsér Z.
Dátum:2012
Megjegyzések:Jelen tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e, és hogyan az élethosszig tartó tanulás. Az oktatási statisztikák - különösen az Európai uniós és oECd statisztikák - között ismert az élethosszig tartó tanulás indikátora (25-64 éves korcsoport), s mind a két szervezet jelentős igyelmet fordít a használt indikátorok tökéletesítésére, ezek fejlesztésére (megemlíthetjük a nagyszabású Indicators of Education Systems (INES) oECd programot, vagy az unió által a statisztikák megbízhatóságára irányuló tevékenységét. Tehát valójában rendelkezünk ilyen típusú indikátorral. A problémát az képezi, hogy ezen élethosszig tartó mérőszám (továbbiakban: LLL indikátor) a hazai értelmezési keretben a formális felnőttképzést, felnőttoktatást képezi le, továbbá a nem formális, informális formában megnyilvánuló tanulásokat a már említett korosztályban. Vagyis a forgalomban lévő LLL indikátor valójában nem LLL mérőszám. Részben ezen indikátor hiányossága, részben a tanulás valóban teljes életen át megvalósuló folyamatainak megragadhatóságának nehézsége miatt. Az említett LLL indikátor fogyatékosságainak leküzdésére, illetve ennek meghaladására indított módszertani újítást két - a későbbiek során bemutatásra - kerülő tartalmi és módszertani fejlesztés.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
élethosszig tartó tanulás
tanulórégió
felnőttképzés
felnőttoktatás
Megjelenés:Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány : A múlt értékei és a jövő kihívásai / szerk. Kozma Tamás, Perjés István. - p. 189-211. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:K-101867
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM054005
Első szerző:Erdei Gábor (középiskolai tanár)
Cím:A társadalmi tanulás mérése : egy határokon átnyúló térség (Bihar-Bihor Eurorégió) esete / Erdei Gábor, Kozma Tamás, Teperics Károly, Tőzsér Zoltán
Dátum:2011
Megjegyzések:A tanulmány célja megvizsgálni, mérhető-e és hogyan a társadalmi tanulás. Először értelmezzük ezt a kifejezést, majd előzményeket, példákat keresünk a mérésére. Végül bemutatjuk azokat a kezdeti eredményeket, amelyeket a társadalmi tanulás egy román-magyar határon átnyúló felderítő vizsgálatában elértünk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
társadalmi tanulás
tanulórégió
élethosszig tartó tanulás
Megjelenés:Magyar Pedagógia. - 111 : 3 (2011), p. 189-206. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus) Teperics Károly (1963-) (geográfus) Tőzsér Zoltán (1984-) (bölcsész tanár, szakfordító)
Pályázati támogatás:HERD
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1