CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM077594
035-os BibID:(Scopus)85061737423
Első szerző:Kuki Attila (informatikus, matematikus)
Cím:Numerical Analysis of Retrial Queueing Systems with Conflict of Customers and an Unreliable Server / A. Kuki, T. Bérczes, J. Sztrik, A. Kvach
Dátum:2019
ISSN:1072-3374 1573-8795
Megjegyzések:In this paper a closed retrial queueing system is considered with a finite number of customers. If an arriving (primary or secondary) request finds the server busy, two modes are possible: the job is transferred to the orbit (no conflict) or the job under service is interrupted and both of them are transferred to the orbit (conflict). Jobs in the orbit can retry reaching the server after a random time. The unreliable case where the server is subject to breakdown is also investigated. These types of systems can be solved by numerical, asymptotical, and simulation methods. The novelty of the investigations is that it provides a new approach to an algorithmic solution for calculating the steady-state probabilities of the system. With the help of these probabilities the main performance measures can be computed. Several sample examples illustrate the effect of different parameters on the distribution on requests in the system.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal Of Mathematical Sciences. - 237 : 5 (2019), p. 673-683. -
További szerzők:Bérczes Tamás (1975-) (informatikus) Sztrik János (1953-) (informatikus, matematikus) Kvach, Anna
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM071717
Első szerző:Kuki Attila (informatikus, matematikus)
Cím:Numerical analysis of retrial queueing systems with conflict of customers / A. Kuki, T. Bérczes, J. Sztrik, A. Kvach
Dátum:2017
Megjegyzések:In this paper we consider a closed retrial queueing system with finite number of customers. In case of an arriving request to the busy server two modes are investigated: the job is transferred to the orbit (no conflict) or the job under service is interrupted and both of them goes to the orbit (conflict). The jobs in orbit can retry reaching the server after a random time. These types of systems can be solved by numeric, asymptotic and simulation methods [1], [2]. Here a new approach of a algorithmic solution will be provided for calculating the steady-state system probabilities by the help of which the main performance measures can be computed.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
Megjelenés:XXXIV. International Seminar on Stability Problems for Stochastic Models 25-29 August 2017 Debrecen, Hungary : Book of abstracts. - p. 56.
További szerzők:Bérczes Tamás (1975-) (informatikus) Sztrik János (1953-) (informatikus, matematikus) Kvach, Anna
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM081770
Első szerző:Nazarov, Anatoly
Cím:An Algorithmic Approach for the Analysis of Finite-Source M/GI/1 Retrial Queueing Systems with Collisions and Server Subject to Breakdowns and Repairs / Anatoly Nazarov, János Sztrik, Anna Kvach, Attila Kuki
Dátum:2019
Megjegyzések:In this paper retrial queuing systems with a finite number of sources and collisions of the customers is considered, where the server is subjects to random breakdowns and repairs depending on whether it is idle or busy. The novelty of this system comparing to the previous ones is that the service time is assumed to follow a general distribution while the source times, retrial times, servers lifetime and repair time are supposed to be exponentially distributed. A new numerical algorithm for finding the joint probability distribution of the number of customers in the system and the server's state is proposed. Several numerical examples and Figures show the effect of different input parameters on the main steady state performance measures, such as mean response and waiting time of the customers, probability of collision and retrials.
ISBN:978-3-030-33387-4
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Information Technologies and Mathematical Modelling : Queueing Theory and Applications / eds. Alexander Dudin, Anatoly Nazarov, Alexander Moiseev. - p. 14-27. -
További szerzők:Sztrik János (1953-) (informatikus, matematikus) Kvach, Anna Kuki Attila (1964-) (informatikus, matematikus)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1