CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM104725
035-os BibID:(Scopus)85135581012 (WoS)000833795200001 (cikkazonosító)480
Első szerző:Berei Emese Beáta (tanár, szociális szakértő)
Cím:Learning through Digital Devices-Academic Risks and Responsibilities / Berei Emese Beáta, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISSN:2227-7102
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 12 : 7 (2022), p. 1-14. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM107063
035-os BibID:(cikkazonosító)109 (Scopus)85148745285 (WoS)000938986100001
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion? / Anett Hrabéczy, Tímea Ceglédi, Katinka Bacskai, Gabriella Pusztai
Dátum:2023
ISSN:2227-7102
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 13 : 2 (2023), p. 1-19. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:MTA-DE-CSATOKK
MTA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM102161
035-os BibID:(cikkazonosító)372 (WoS)000816158700001 (Scopus)85131524905
Első szerző:Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:Is Resilience a Trait or a Result of Parental Involvement? : The Results of a Systematic Literature Review / Kovács Karolina Eszter, Dan Beáta, Hrabéczy Anett, Bacskai Katinka, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISSN:2227-7102
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 12 : 6 (2022), p. 1-18. -
További szerzők:Dan Beáta Andrea Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM117284
035-os BibID:(cikkazonosító)1209 (WoS)001131304800001 (Scopus)85180716984
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Does Home or School Matter More? : The Effect of Family and Institutional Socialization on Religiosity : The Case of Hungarian Youth / Pusztai, Gabriella; Rosta, Gergely
Dátum:2023
ISSN:2227-7102
Megjegyzések:The proportion of people who receive a religious upbringing at home and attend religious educational institutions varies across time and space. It is debatable how effectively various forms of religious socialization contribute to shaping one's religious identity. In Hungary, the proportion of young people receiving a religious upbringing is declining, but the church-run school sector is growing, which is accompanied by an increase in the proportion of pupils in a church-run school who do not receive a religious upbringing at home. This provides an opportunity to compare the impact of different socialization settings on religiosity. In the present study, we investigate how religious upbringing at home, church school attendance, and participation in religious education affect the different dimensions of young people's religiosity, hypothesizing that religious education within the family is decisive; but without it, the effect of the church school cannot be observed. For the analysis, we used data from the questionnaire-based Hungarian Youth Survey 2016 and 2020. Our results show that the influence of religious upbringing at home is dominant, but church schools significantly support young people's religious identity and practice without having an impact on the content of young people's beliefs and value preferences.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 13 : 12 (2023), p. 1-18. -
További szerzők:Rosta Gergely
Pályázati támogatás:KFKP
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM105132
035-os BibID:(cikkazonosító)804 (WoS)000894732800001 (Scopus)85149800638
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Factors Influencing the Chance of Dropout or Being at Risk of Dropout in Higher Education / Gabriella Pusztai, Hajnalka Fényes, Klára Kovács
Dátum:2022
ISSN:2227-7102
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 12 : 11 (2022), p. 1-15. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus)
Pályázati támogatás:Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat - 2022
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1