CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:bibEBI00026242
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education / Pusztai Gabriella, Kovacs Klara, Markos Valeria, Demeter-Karaszi Zsuzsanna, Maior Enikő
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 270-287. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Maior Enikő
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
UNKP-18-4-DE-61
Egyéb
UNKP18-3-III-DE-240
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086869
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:And what is your Kozma Number? / Pusztai Gabriella
Dátum:2014
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 4 : 1 (2014), p. 1-5. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM080368
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Kozma Tamas (2016). The moment. Essay on education research. [A pillanat: essze az oktataskutatasrol.] Budapest: UMKHTSTART / Pusztai Gabriella
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The moment. Essay on education research. [A pillanat: essze az oktataskutatasrol.] / Kozma Tamás. - Budapest: UMKHTSTART, 2016.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok kritika
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 1 (2016), p. 124-126. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM073519
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Two Gap-filling Books on Non-immigrant Minorities / Pusztai Gabriella, Pallay Katalin, Joo Orsolya, Cséke Katalin, Farkas János
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 8 : 1 (2018), p. 109-115. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár) Cséke Katalin (1985-) (neveléstudomány) Farkas János (1967-) (nyelvtanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM069180
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Knowledge Brokers in the Heart of Europe: International Student and Faculty Mobility in Hungarian Higher Education / Pusztai Gabriella, Fekete Ilona Dóra, Dusa Ágnes Réka, Varga Eszter
Dátum:2016
ISSN:2064-2199
Megjegyzések:Until the late 1980s a Soviet-type interpretation of internationalization was used in Hungary, which isolated countries of the communist bloc within the Iron Curtain. In 1993, after the democratic transformation, a new Higher Education Act was passed. Although the first democratic government started to replace the old type of higher education policy with a European one, the internationalization process progressed slowly. Hungarian education policy puts a special emphasis on internationalization strategies based mainly on the encouragement of individual mobility. However, the socio-economic disadvantages of Hungarian population compared to Western Europeans reduce the efficiency of these endeavors. This paper describes four aspects of higher education internationalization in Hungary drawing from a review of prior research and analysis of survey data: 1) the political and institutional context of higher education internationalization in Hungary; 2) the mobility of Hungarian faculty and researchers; 3) the outbound mobility of Hungarian students; and 4) incoming student mobility to Hungarian universities. Our paper is a significant contribution to the literature, because (1) we use the actor centered approach of internationalization (2) we not only analyze national and international statistics, but also we drew our conclusions from original survey data, that is we are able to summarize the individual motives and obstacles as well.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
higher education
student mobility
faculty mobility
felsőoktatás
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 6 : 1 (2016), p. 60-75. -
További szerzők:Dabney-Fekete Ilona Dóra (1981-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Varga Eszter (1986-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM059691
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Expansion, Systematisation and Social Commitment of Church-Run Education in Hungary / Pusztai Gabriella
Dátum:2013
ISSN:2062-9605
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Higher Educational Research Journal. - 2 (2013), p. 1-15. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM059686
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The Effects of Institutional Social Capital on Students' Success in Higher Education / Pusztai Gabriella
Dátum:2014
ISSN:2062-9605
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
social capital
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 4 (2014), p. [13]. -
Internet cím:DOI
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1