CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM116845
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben / Bacskai, Katinka; Dan, Beáta Andrea; Szűcs, Tímea; Sávai-Átyin, Regina; Hrabéczy, Anett; Kovács, Karolina Eszter; Ridzig, Gabriella; Kiss, Dávid Mihály; Pusztai, Gabriella
Dátum:2023
ISSN:1215-5233 1588-0818
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 33 : 9 (2023), p. 3-29. -
További szerzők:Dan Beáta Andrea Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Sávai-Átyin Regina Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Ridzig Gabriella Kiss Dávid Mihály Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110935
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Fogyatékossággal élő hallgatók tanulmányi pályafutása a felsőoktatási adminisztratív adatok tükrében / Hrabéczy, Anett; Pusztai, Gabriella
Dátum:2020
ISSN:1215-5233 1588-0818
Megjegyzések:A sajátos nevelési igényű hallgatók vizsgálatának aktualitását adja, hogy a felsőoktatási expanzió következtében az ezredforduló után nagyobb számban jelentek meg az egyetemeken, azonban Magyarországon jogszabályi szinten csak 2007 óta foglalkoznak jelenlétükkel. A korábbi kutatások nemzetközi és hazai viszonylatban is vizsgálták az intézmények akadálymentességét és inkluzív gyakorlatait, kevés figyelmet fordítottak azonban ennek a hallgatói csoportnak a tanulmányi pályafutására és eredményességére. Kutatásunk ezért a fogyatékossággal élő hallgatók felsőoktatási pályafutását vizsgálja kvantitatív kutatási módszerrel, a Felsőoktatási Információs Rendszer teljeskörű statisztikai adatait elemezve. Kutatásunkban arra a kérdésre kerestük a választ, hogy milyen arányban és milyen lemorzsolódási kockázattal haladnak a felsőoktatásban a vizsgált csoporthoz tartozók. Eredményeink szerint a fogyatékossággal élő személyeknek kedvezőbb státusú településekről van nagyobb esélyük bekerülni. Közülük a férfi hallgatók nagyobb arányban jutnak be, viszont a nők szereznek gyakrabban diplomát. A fogyatékossággal élő hallgatók körében gyakori a túlfutás, miközben kevésbé vesznek igénybe passzív féléveket, s a lemorzsolódás ritkább körükben.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
sajátos nevelési igény
fogyatékosság
esélyegyenlőség
felsőoktatás
lemorzsolódás
Megjelenés:Iskolakultúra. - 30 : 11 (2020), p. 3-23. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM061151
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Tetten érhető-e a "rejtett tanterv"? / Pusztai Gabriella
Dátum:2002
ISSN:1215-5233
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Iskolakultúra. - 12 (2002), p. 39-47. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM021874
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Betűkből ácsolt hidak / Pusztai Gabriella
Dátum:2011
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Iskolakultúra. - 21 : 2-3 (2011), p. 157-159. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1