CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM119037
035-os BibID:(MTMT)31030416
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A vallásosság és iskolázottság hatása a házasságkötésre / Pusztai Gabriella
Dátum:2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok esettanulmány
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 2 : 3-4 (2019), p. 105-115. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM110993
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A reziliens szülővé válást támogató tényezők nyomában / Pusztai, Gabriella
Dátum:2020
Megjegyzések:A hazai oktatáskutatások a családi státus hatásának leegyszerűsítő hangsúlyozása mellett kevés figyelmet szánnak a szülők gyermeknevelési tevékenyégének vizsgálatára. A szülői részvétel és bevonódás kutatásai a kétkeresős családmodell tengerentúli elterjedésekor indultak, s arra koncentráltak, hogy a szülői funkciók beszűkülését hogyan lehet az intézményi oldalról kompenzálni, illetve milyen tényezők segítik a szülőket, hogy hatékonyabb befektetéseket valósítsanak meg a felnövekvő generáció emberi tőkéjébe (Epstein-Sanders 2002). Az Értékteremtő gyermeknevelés kutatás adatainak elemzésekor korábbi kutatási eredményeinkből kiindulva azt feltételeztük, hogy a gyermeket nevelők számára a vallásosság révén rejtett erőforrások válhatnak elérhetővé. Mivel kutatásaink szerint a mai magyar társadalomban a vallásosság a társadalmi mobilitást segítő tényező, azt feltételeztük, hogy az alacsony státusú, de a gyermeknevelésben eredményes, ún. reziliens szülők erőforrásai között a vallásossággal járó, azonban általános jó gyakorlatokként is hasznosítható gyermeknevelési eljárásmódok körvonalazódnak. Tanulmányunkban tehát két versengő tényező ? a társadalmi háttér és a vallásosság ? szülői odafigyelésre és gyermeknevelési eredményességre gyakorolt hatásának összemérésére vállalkozunk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 19 : 2 (2020), p. 51-64. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM110991
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Értékteremtő gyermeknevelés a családban és az oktatásban / Pusztai, Gabriella; Engler, Ágnes
Dátum:2020
Megjegyzések:A gyermeknevelés értékteremtő tevékenység. A felnövekvő generáció minden egyes tagjának testi, szellemi és lelki gyarapodásába befektetett szeretet, figyelem és fáradozás nemcsak egyéni szinten, hanem egy nemzeti közösség jövőjében is megtérül. Szándék szerint a legtöbb szülő igyekszik mindent megtenni a gyermekeiért, azonban ennek eredménye változó színvonalú. Az oktatáskutatás nemzetközi és hazai eredményei a jelentős társadalmi változások és az iskolarendszer kiterjedése ellenére is tartósan azt mutatják, hogy a családi háttér meghatározó mind a tanulmányi-munkavállalói karrier, mind a magánéleti pályafutás szempontjából. A családi háttér sokdimenziós jelenség. A családok az informális nevelés, a formális tanulás és az otthoni munkavégzés terepeiként is működnek, ezért ezeknek az elemi közösségeknek a sokszínű tevékenységrendszere több kutatói figyelmet érdemel, hiszen valóban ezek a jövő generáció formálódásának meghatározó jelentőségű műhelyei. A KINCS "Értékteremtő gyermeknevelés" című kutatásának célja annak feltárása, hogy a jövendő pályafutás és a karakterfejlődés szempontjából nagyon jelentős életkori szakaszban, a tinédzserkor küszöbén, a kisiskolás kor végéhez közeledve kik és hogyan nevelik a családokban a gyermekeket, mi jellemzi a családok szerkezetét, társadalmi hátterét, szubkultúráját, tevékenységrendszerét. Továbbá fontosnak tartottuk feltárni, hogy a szűkebb család mellett kik tartoznak még a gyermeknevelésbe bevont személyek körébe, milyen a gyermek családon és iskolán kívüli tevékenységrendszere, mennyire számítanak egymásra a gyermeknevelésben kulcsszerepet játszó partnerek, a pedagógus és a szülő. Központi kérdés volt, hogy az utóbbi évek családtámogatási intézkedéseit ennek a korcsoportnak a szülei hogyan hasznosítják a gyermeknevelés során, valamint milyen további támogatás segítené őket a gyermekneveléssel kapcsolatos értékteremtő tevékenységükben.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 3 : 2 (2020), p. 5-12. -
További szerzők:Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM106075
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Pedagógusok és iskolai segítő szakemberek nézetei a családi életre nevelés implementációjával és fejlesztésével kapcsolatban / Pusztai Gabriella, Csók Cintia
Dátum:2022
ISSN:1588-7227 2732-0154
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 5 : 3-4 (2022), p. 108-116. -
További szerzők:Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM059688
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Felsőoktatási hallgatók és fogyatékossággal élő társaik / Pusztai Gabriella, Szabó Diána
Dátum:2014
ISSN:1588-7227
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Kapocs. - 13 : 4 (2014), p. 23-37. -
További szerzők:Szabó Diána
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1