CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM100471
035-os BibID:(cikkazonosító)93 (Scopus)85131040656 (WoS)000776377300001
Első szerző:Ceglédi Tímea (szociológus)
Cím:The Effect of Resilience and Gender on the Persistence of Higher Education Students / Ceglédi Tímea, Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISSN:2076-0760
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Social Sciences. - 11 : 3 (2022), p. 1-14. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM104726
035-os BibID:(WoS)000873692600001 (Scopus)85140641490 (cikkazonosító)487
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Parents' and Teachers' Expectations of School Social Workers / Csók Cintia, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISSN:2076-0760
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Social Sciences. - 11 : 10 (2022), p. 1-13. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM087432
035-os BibID:(cikkazonosító)147 (WoS)000683716800021 (Scopus)85090203856
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Ambivalence of Professional Socialization in Social and Educational Professions / Gabriella Pusztai, Cintia Csók
Dátum:2020
ISSN:2076-0760
Megjegyzések:The factors that promote successful professional socialization have become a primary focus of study through the expansion of higher education. The structural changes in the labor market of post-socialist countries such as Hungary over the last three decades have presented a challenge to the training areas of social and educational professions. In Hungary, these professions are not very attractive, the degrees have a low profitability, and the working people already face great challenges when looking for a job. Our research question is whether the traditionally theoretical character of higher education is able to keep up with the dynamic changes in the reality of the labor market. By interviewing 20 professionals about their professional experience and career plans, we tried to answer the questions about the low attractiveness and low retention rate of these professions. We compared the careers of bachelor's graduates with degrees in social work, youth work, and education. The qualitative analysis showed that professionals whose training included more field exercises and supervision were more successful. They had increased their professional and social capital, and these helped them to integrate into the labor market.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
higher education
helping professions
professional socialization
Megjelenés:Social Sciences. - 9 : 8 (2020), p. 1-14. -
További szerzők:Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM085337
035-os BibID:(cikkazonosító)193
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Combining and Balancing Work and Study on the Eastern Border of Europe / Pusztai Gabriella, Kocsis Zsófia
Dátum:2019
ISSN:2076-0760
Megjegyzések:There is a vast amount of research in many countries on what motivates full-time students to enter the labor market, and how this a ects their future employment, but these phenomena are hardly ever examined from the perspective of university faculties or student job centers, i.e., the other two parties involved. The novelty of this research is that we took into account students', faculty members' and student job centers' perspectives. This article reports on a study that investigated the social and organizational factors of student employment in Hungary. Fieldwork in 16 student job centers and a content analysis of 23 interviews with students and 7 interviews with faculty members were conducted. The qualitative data collected provides detailed information on how students find jobs and combine work with study. According to student perceptions, term-time work contributes to their employability. This study has also identified factors that might lead to an increased dropout rate. Furthermore, research results suggest that the conservative structure of higher education is incapable of reacting to new social challenges.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
term-time work
combining work and study
student employment
higher education
Hungary
Megjelenés:Social Sciences. - 8 : 6 (2019), p. 1-12. -
További szerzők:Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1