CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095624
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Features of the Hungarian Teacher Educational System / Katinka Bacskai, Veronika Bocsi, Ágnes Engler, Gabriella Pusztai
Dátum:2019
ISSN:1057-2295
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Current Politics and Economics of Russia, Eastern and Central Europe. - 34 : 4 (2019), p. 455-475. -
További szerzők:Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM111669
Első szerző:Engler Ágnes (oktatáskutató)
Cím:A magyarországi fiatalok kilencedik legégetőbb problémája: a családi élet kihívásai és válaszai / Engler Ágnes, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISBN:978 615 017 060 2
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Kívánj tizet! : A magyarországi fiatalok nemzedéki önreflexiója és jövőképe / szerk. Pillók Péter, Székely Levente. - p. 175-193. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM085335
035-os BibID:(WoS)000514818100005 (Scopus)85079709793
Első szerző:Fényes Hajnalka (közgazdász, szociológus)
Cím:Gender Role Attitudes and Religiosity among Higher Education Students / Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella, Engler Ágnes
Dátum:2020
ISSN:1583-0039
Megjegyzések:Besides demographic and social background determinants, religiosity is one of the most important factors which influence attitudes towards gender roles. In Europe, egalitarian gender roles have been aided by the eventual ubiquity of wide-ranging freedoms, women's increasing labour force participation in the post-socialist regions, the drastic decline in fertility, and state-sponsored secularisation. In this study, we examine Hungarian higher education students' views on gender roles using a nation-wide sample (N=1502, 2017). We create a typology with two modern attitude types beside the traditional view on gender roles, namely the pragmatic-instrumental and postmaterialist-postmodern types. We employ multinomial regression to analyse the factors which increase the likelihood of each type's occurrence. After accounting for the effect of demographic and social factors, we find that religiosity has a significant impact on the acceptance towards traditional gender roles. In addition, we also record the novel finding that respondents are much likelier to belong to the postmaterialist-postmodern type, which approves of women's labour force participation and favours the father's involvement in the family, if they are religious in the sense that they follow the teaching of a church.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
gender role attitudes
religiosity
higher education
fatherhood
Megjelenés:Journal for the Study of Religions and Ideologies. - 19 : 55 (2020), p. 69-84. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM113334
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Parents of students with learning problems: Families' leisure time and social capital as components of academic success and resilience / Hrabéczy Anett; Ceglédi Tímea; Bacskai Katinka; Pusztai Gabriella; Engler Ágnes
Dátum:2022
ISBN:9786156012197
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Sport and social responsibility : science and practice in times of crisis / ed. Kovács Karolina Eszter; Győri Krisztina; Kovács Klára. - p. 11-11. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM119329
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A szocioökonómiai státusz és a vallásosság hatása a fiatal felnőttek párkapcsolati magatartására Magyarországon / Pusztai Gabriella; Fényes Hajnalka; Engler Ágnes
Dátum:2022
ISBN:978 615 6447 00 5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Család, gyermek, jövő : tanulmányok a családtudomány köréből / szerk. Aczél Petra. - p. 193-212. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM110991
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Értékteremtő gyermeknevelés a családban és az oktatásban / Pusztai, Gabriella; Engler, Ágnes
Dátum:2020
Megjegyzések:A gyermeknevelés értékteremtő tevékenység. A felnövekvő generáció minden egyes tagjának testi, szellemi és lelki gyarapodásába befektetett szeretet, figyelem és fáradozás nemcsak egyéni szinten, hanem egy nemzeti közösség jövőjében is megtérül. Szándék szerint a legtöbb szülő igyekszik mindent megtenni a gyermekeiért, azonban ennek eredménye változó színvonalú. Az oktatáskutatás nemzetközi és hazai eredményei a jelentős társadalmi változások és az iskolarendszer kiterjedése ellenére is tartósan azt mutatják, hogy a családi háttér meghatározó mind a tanulmányi-munkavállalói karrier, mind a magánéleti pályafutás szempontjából. A családi háttér sokdimenziós jelenség. A családok az informális nevelés, a formális tanulás és az otthoni munkavégzés terepeiként is működnek, ezért ezeknek az elemi közösségeknek a sokszínű tevékenységrendszere több kutatói figyelmet érdemel, hiszen valóban ezek a jövő generáció formálódásának meghatározó jelentőségű műhelyei. A KINCS "Értékteremtő gyermeknevelés" című kutatásának célja annak feltárása, hogy a jövendő pályafutás és a karakterfejlődés szempontjából nagyon jelentős életkori szakaszban, a tinédzserkor küszöbén, a kisiskolás kor végéhez közeledve kik és hogyan nevelik a családokban a gyermekeket, mi jellemzi a családok szerkezetét, társadalmi hátterét, szubkultúráját, tevékenységrendszerét. Továbbá fontosnak tartottuk feltárni, hogy a szűkebb család mellett kik tartoznak még a gyermeknevelésbe bevont személyek körébe, milyen a gyermek családon és iskolán kívüli tevékenységrendszere, mennyire számítanak egymásra a gyermeknevelésben kulcsszerepet játszó partnerek, a pedagógus és a szülő. Központi kérdés volt, hogy az utóbbi évek családtámogatási intézkedéseit ennek a korcsoportnak a szülei hogyan hasznosítják a gyermeknevelés során, valamint milyen további támogatás segítené őket a gyermekneveléssel kapcsolatos értékteremtő tevékenységükben.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Kapocs. - 3 : 2 (2020), p. 5-12. -
További szerzők:Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM106642
035-os BibID:(Scopus)85145028576
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The Effect of Socioeconomic Status and Religiosity on Hungarian Young Adults' Marriage Behavior / Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Engler Ágnes
Dátum:2022
ISSN:1309-9108
Megjegyzések:This study focuses on young people's marriage behavior, which includes cohabitation, marriage, and plans to marry among the unmarried. The decline in marriages and planning to marry is often explained by the general expansion of education, which contributes to women's economic independence and decision to postpone marrying. Research suggests that religiosity has a greater impact on marriage decisions than either socioeconomic status or education. In this study, we aim to contribute to the literature on how young adults' marriage behavior is influenced by religiosity and socioeconomic status, as measured by education, financial status, and the place of residence. During the analysis, we used data from the Hungarian Youth 2016 survey on young adults aged 18 to 29 years. We examined the determinants of young people's marital status and plans to marry using multinomial and logistic regression analysis. According to our results, the positive effect of religiosity on marriage and plans to marry could be confirmed even after controlling for the influence of education. Although education strengthened plans to get married, it also delayed their occurrence. Furthermore, we found that religiosity increased the chance of cohabitation compared to being single in the sample, but its effect on marriage was stronger. Limitations of this study include our examined age group(18?29 years), as at this age not all marriage decisions had been made, so it was not possible to fully investigate what proportion refrained from marriage entirely. ? 2022, Association for Social Studies Educa. All rights reserved.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Social Studies Education Research. - 13 : 4 (2022), p. 78-96. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM086864
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Distant students' satisfaction as an indicator of institutional success in higher education. Indicators and explanations based on data form hungarian survey / Pusztai Gabriella, Engler Ágnes
Dátum:2014
ISSN:1643-9171 2391-9485
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
distant education
entrepreneurship education
heis
Megjelenés:Horyzonty Wychowania. - 13 : 26 (2014), p. 105-121. -
További szerzők:Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM109393
035-os BibID:(MTMT)30772339
Cím:KozmaPolisz : Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára / szerk. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : CHERD, Debreceni Egyetemi Kiadó, 2019
Terjedelem:306 p.
Megjegyzések:(Régió és oktatás, 2060-2596 ; 13.)
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM089413
Cím:A tanárok tanárának lenni : tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára / szerk. Pusztai Gabriella, Fenyő Imre, Engler Ágnes
Dátum:2012
Megjelenés:Debrecen : DE Felsőokt. Kut. és Fejleszt. Közp., 2012
Terjedelem:388 p.
ISBN:978 963 08 4644 8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szakkönyv
könyv
nevelés kutatás
nevelés történet
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Fenyő Imre (1971-) (filozófus, neveléstörténész) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM085856
Cím:Teacher education case studies in comparative perspective / ed. Gabriella Pusztai, Ágnes Engler
Dátum:2014
Megjelenés:Debrecen : CHERD-H, 2014
Terjedelem:184 p.
ISBN:978 963 473 705 6
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szerkesztés, szöveggondozás
könyv
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM084639
Cím:Developement of Teacher Calling in Higher Education / ed. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Markóczi Revák Ibolya
Dátum:2015
Megjelenés:Nagyvárad : Partium Press ; Budapest : PPS : ÚMK, 2015
Terjedelem:194 p.
Megjegyzések:(Felsőoktatás & társadalom ; 5.)
ISBN:978-963-1233-99-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szerkesztés, szöveggondozás
könyv
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Engler Ágnes (1974-) (oktatáskutató) Revákné Markóczi Ibolya (1962-) (biológia-kémia szakos középiskolai tanár) Felsőoktatás & Társadalom
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0009
TÁMOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1