CCL

Összesen 18 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM104730
035-os BibID:(WoS)000818143100001 (Scopus)85132009984 (cikkazonosító)7423
Első szerző:Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students / Karolina Eszter Kovács, Klára Kovács, Fruzsina Szabó, Beáta Andrea Dan, Zsolt Szakál, Marianna Moravecz, Dániel Szabó, Tímea Olajos, Csilla Csukonyi, Dávid Papp, Balázs Orsi, Gabriella Pusztai
Dátum:2022
ISSN:1661-7827 1660-4601
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 19 : 12 (2022), p. 1-23. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Szabó Fruzsina (1974-) (nyelvpedagógus) Dan Beáta Andrea Szakál Zsolt Moravecz Marianna (1968-) (sporttudomány, kutató, oktató) Szabó Dániel (1990-) (testnevelő tanár, tanársegéd) Harmatiné Olajos Tímea (1967-) (pszichológus) Csukonyi Csilla (1974-) (pszichológus) Papp Dávid (1997-) (pszichológus) Őrsi Balázs (1994-) (pszichológus) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM076028
Első szerző:Kovács Karolina Eszter (pszichológus)
Cím:A felsőoktatási társas integráció és a hallgatói egészségmagatartás kapcsolata / Kovács Karolina Eszter, Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika
Dátum:2018
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:PedActa. - 8 : 1 (2018), p. 41-50. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Nagy Beáta Erika (1961-) (klinikai gyermekszakpszichológus, pszichoterapeuta)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM117922
035-os BibID:(Scopus)85181923045 (cikkazonosító)e24290
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:The role of parental involvement in academic and sports achievement / Kovács, Klára; Oláh, Ádám József; Pusztai, Gabriella
Dátum:2024
ISSN:2405-8440
Megjegyzések:According to previous research results and our systematic review on this topic (Kovács et al., 2022), the positive impact of parental involvement on academic achievement was revealed. However, it is unclear how parental involvement in sports contributes to sports performance and academic achievement. In this study, our main questions are about the differences in academic achievement, in participation in sports activity, and in sports results among pupils of parents involved or not involved in sports and education. To answer these questions, a questionnaire survey was conducted among 7th and 8th-grade students learning in three primary schools in a Hungarian city (N = 121). Based on the scale of parental involvement, three groups were differentiated: 1) children of parents not involved in either education or sports (N = 33), 2) children of parents involved in education only (N = 38), and 3) children of parents involved in both education and sports (N = 47). In order to examine this data, cluster and factor analysis, a Chi-square test and ANOVA, and linear regression were used. Our results showed, children of parents involved in both sports and education are overrepresented among students who received awards because of their sports performance (59.6%), among members of sports talent management programs (29.8%), and among those who achieved first place in national sports competitions (47.8%). They also seem to be the ones most intent on staying engaged, in the future, in regular and competitive sport activities (57.4% and 55.3%). On the contrary, the highest percentage of children of parents involved in education belongs to those who were given awards because of excellent academic achievement (71.1%). As far as personality traits are concerned, obsessive passion (OP) is the most characteristic of pupils with non-involved parents (M = 0.37, SD = 0.95) and least characteristic of children with parents involved in education (M = ?0.17, SD = 0.94). Belonging to both groups with involved parents can be considered a negative predictor of OP (?t = ?0.259* [?1.019, ?0.078], ?t + s = ?0.237* [?0.930, ?0.030]). In conclusion, it can be detected that there exists a positive interrelation between parental involvement in sports and education, and the academic and sports performance of their children.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Academic achievement
Engagement in sports
Parental involvement
Primary school pupils
Sports performance
Megjelenés:Heliyon. - 10 : 2 (2024), p. 1-8 . -
További szerzők:Oláh Ádám József Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM113515
035-os BibID:(cikkazonosító)5677 (Scopus)85159192767
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:Correction: Kovács et al. The Effects and Types of Parental Involvement in School-Based Sport and Health Programs Still Represent a Knowledge Gap: A Systematic Review. Int. J. Environ. Res. Public Health 2022, 19, 12859 / Kovács, Klára; Kovács, Karolina Eszter; Bacskai, Katinka; Békési, Zsolt; Oláh, Ádám József; Pusztai, Gabriella
Dátum:2023
ISSN:1661-7827 1660-4601
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok hozzászólás
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 20 : 9 (2023), p. 1-1. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Békési Zsolt (bölcsész) Oláh Ádám József Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM106220
035-os BibID:(Scopus)85145911532 (WoS)000908267400001
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:An empirical study of Bourdieu's theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe / Kovács Klára, Pusztai Gabriella
Dátum:2023
ISSN:1357-3322
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Sport Education And Society. - [Epub ahead of print] : - (2023), p. 1-16. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM104727
035-os BibID:(cikkazonosító)12859 (WoS)000867953600001 (Scopus)85139740438
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:The Effects and Types of Parental Involvement in School-Based Sport and Health Programs Still Represent a Knowledge Gap: A Systematic Review / Kovács Klára, Kovács Karolina Eszter, Bacskai Katinka, Békési Zsolt, Oláh Ádám József, Pusztai Gabriella
Dátum:2022
ISSN:1661-7827 1660-4601
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Environmental Research and Public Health. - 19 : 19 (2022), p. 1-13. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Békési Zsolt (bölcsész) Oláh Ádám József Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM105132
035-os BibID:(cikkazonosító)804 (WoS)000894732800001 (Scopus)85149800638
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Factors Influencing the Chance of Dropout or Being at Risk of Dropout in Higher Education / Gabriella Pusztai, Hajnalka Fényes, Klára Kovács
Dátum:2022
ISSN:2227-7102
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Education Sciences. - 12 : 11 (2022), p. 1-15. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus)
Pályázati támogatás:Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázat - 2022
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM101437
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Válaszúton: a perzisztenssé, rizikóssá vagy lemorzsolódóvá válás esélyének vizsgálata / Pusztai Gabriella, Kovács Klára
Dátum:2021
ISBN:978-615-6012-12-8
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Sporttudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Lemorzsolódási kockázat és erőforrások a felsőoktatásban / szerk. Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina. - p. 38-56. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus)
Pályázati támogatás:123847
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM090487
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Social capital and student well-being in higher education. A theoretical framework / Pusztai Gabriella, Sergiu Baltatescu, Barta Szilvia, Kovács Klára
Dátum:2012
ISBN:978 963 08 4316 4
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:Higher Education for Regional Social Cohesion / ed. Gabriella Pusztai , Adrian Hatos. - p. 54-73. -
További szerzők:Baltatescu, Sergiu Barta Szilvia Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:bibEBI00026243
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Lemorzsolódók tegnap, ma és holnap / Pusztai Gabriella, Kovács Klára, Hegedűs Roland
Dátum:2019
ISSN:1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Educatio. - 28 : 4 (2019), p. 737-754. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Hegedűs Roland (1989-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:bibEBI00026242
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Civic engagement and the resources of persistent students and the reasons of dropout in higher education / Pusztai Gabriella, Kovacs Klara, Markos Valeria, Demeter-Karaszi Zsuzsanna, Maior Enikő
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 9 : 2 (2019), p. 270-287. -
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Maior Enikő
Pályázati támogatás:123847
Egyéb
UNKP-18-4-DE-61
Egyéb
UNKP18-3-III-DE-240
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM085661
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The effect of campus environment on students' health behaviour in four Central European countries / Pusztai Gabriella, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Nagy Beáta Erika
Dátum:2017
ISSN:2067-2640 2068-9861
Megjegyzések:The results of the European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs (Espad Group, 2016) indicate that substance use among Hungarian students enrolled in the public education ranks on the top in Europe as the incidence of smoking and binge drinking is increasing. At the same time, international research states that the youth in the CentralEuropean countries surrounding Hungary (Slovakia, Romania, Serbia, Ukraine) show better results in more aspects (Hibell et al, 2012). The results of Kopp (2012) justify these findings among Hungarian adults as well. However, we do not have explicit comparable data among university students. In the present study, we try to cover up the blank spaces of the previous studies. Firstly, we focus on the -students enrolled in higher education. Secondly, we measure the special character of minority students, as in the neighbour countries of Hungary there are Hungarian minority students, as well. In our investigation, we point out that students learning in the same higher educational campuses create a health behaviour interpretive community and their effects often overwrite the individual protective and risk factors.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Health-Risk Behaviour
Higher Education
Added Value
Megjelenés:Journal of Social Research and Policy. - 8 : 1 (2017), p. 125-138. -
További szerzők:Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Nagy Beáta Erika (1961-) (klinikai gyermekszakpszichológus, pszichoterapeuta)
Pályázati támogatás:123847
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2