CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM116845
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:Problémák és megoldások a sajátos nevelési igényű diákok tanárai és szülei közötti együttműködésben / Bacskai, Katinka; Dan, Beáta Andrea; Szűcs, Tímea; Sávai-Átyin, Regina; Hrabéczy, Anett; Kovács, Karolina Eszter; Ridzig, Gabriella; Kiss, Dávid Mihály; Pusztai, Gabriella
Dátum:2023
ISSN:1215-5233 1588-0818
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Iskolakultúra. - 33 : 9 (2023), p. 3-29. -
További szerzők:Dan Beáta Andrea Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány) Sávai-Átyin Regina Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Ridzig Gabriella Kiss Dávid Mihály Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM109189
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Theoretical and empirical background for a higher education model of active community learning / Gabriella Pusztai, Zsuzsanna Demeter-Karászi, Tímea Szűcs
Dátum:2019
Megjegyzések:The intertwining of research and education at CHERD Higher Education Research and Development Center (CHERD) at the University of Debrecen performed several basic and applied research on Higher Education. Debrecen is a typical regional HE institution with international attraction in the peripheral area of EU. We performed a series of student surveys during the last decade, and we had the opportunity to reveal the process of gaining ground of non-traditional students in HE. Our center provides an inspiring context for researchers, where they have opportunity to discuss their formulating new research directions and to interpretat data and research results together. The Center supports talent esplorations and -development. Both MA/PhD students and researchers with great experience work together as a learning community. Thus, the mutual transfer and exchange of experience makes possible a continuous teaching learning process during the research. Further more the concentration of professional development increases a special form of social capital
ISBN:978 849 048 789 1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
research and education
higher education research
talent management
reform process
Megjelenés:Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond / eds. Javier Orozco Messana, Juan Miguel Martínez Rubio. - p. 38-47. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM076673
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Jelen és jövő határán : Hátrányos helyzetű középiskolások és hallgatók eredményes-sége / Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Bacskai Katinka, Ceglédi Tímea, Csokai Anita, Kocsis Zsófia, Szűcs Tímea
Dátum:2018
Megjelenés:Debrecen : Wáli István Református Cigány Szakkollégium, 2018
Terjedelem:117 p.
ISBN:978-615-81040-1-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok szakkönyv
További szerzők:Bocsi Veronika (1978-) (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csokai Anita Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Pályázati támogatás:EFOP-1.3.7-1-2017-00221
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM118013
035-os BibID:(Scopus)85181730881
Első szerző:Szűcs Tímea (neveléstudomány)
Cím:The Role of Parents in Their Children's Artistic Education: The Effect of Parental Involvement in the Transgenerational Process / Szűcs, Tímea ; Váradi, Judit ; Kelemen, Henrietta ; Miklódi-Simon, Zsófia ; Pusztai, Gabriella
Dátum:2023
ISSN:2541-1683 2541-2426
Megjegyzések:Little is known about the methods and effects of parental involvement in art education. The aim of our systematic literature review is to explore the types of parental involvement in four branches of art (music, dance, visual arts, and theatre). We conducted our research with the help of the EBSCO database, using the PRISMA (Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses) procedure. We found that the share of the different artistic fields is highly disproportionate in the literature on parental involvement. Compared to music, theatre, dance, and visual arts, coverage is negligible. During our study, we managed to classify types of parental involvement and found that it showed variety across different branches of art. Keywords
Tárgyszavak:Művészetek Zeneművészet idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
parental involvement
artistic education
music education
Megjelenés:Harmonia: Journal of Arts Research and Education. - 23 : 2 (2023), p. 375-386. -
További szerzők:Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia) Kelemen Henrietta (1997-) (PhD hallg.) Miklódi-Simon Zsófia (1997-) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1