CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM118050
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A családi életre nevelés realitásai : Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából / Pusztai Gabriella; Pallay Katalin; Csók Cintia
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
családi életre nevelés
családi miliőtípusok
pedagógusok
iskolai segítő szakemberek
Megjelenés:Educatio. - 32 : 3 (2023), p. 503-512. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató)
Pályázati támogatás:KFKP(Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program)
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM111972
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A spontán családi életre nevelés létező kontextusai / Pusztai Gabriella, Csók Cintia, Pallay Katalin
Dátum:2023
ISBN:978-615-5657-13-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Az oktatás határdimenziói : Absztrakötet / szerk. Juhász Erika, Kattein Pornói Rita. - p. 62. -
További szerzők:Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM110184
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Kik a lemorzsolódó hallgatók? / Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin
Dátum:2019
Megjegyzések:A relatíve nagyarányú s az emberi és anyagi tőke össztársadalmi, egyéni, intézményi veszteségét jelentő hallgatói lemorzsolódás jelenségének értelmezése lehetetlen a lemorzsolódott hallgatók vizsgálata nélkül. Jelen tanulmányban a 605 lemorzsolódott hallgató adatait tartalmazó DEPART 2018 adatbázis elemzése során elsősorban a felsőoktatási lemorzsolódási szcenáriók azonosítására törekedtünk, felhíva a fi gyelmet arra, hogy a lemorzsolódás összetett jelenség. A hallgatók saját lemorzsolódásuk értelmezése és értékelése tárgyában adott válaszaira támaszkodva előbb négy hallgatói klasztert alkottunk, majd összehasonlítottuk a csoportokat társadalmi-kulturális hátterük és a felsőoktatási lemorzsolódással kapcsolatos döntéseik és értékelésük mentén. A tanulmány legfontosabb eredménye, hogy a nemzetközi lemorzsolódástípusokon túl új csoportot is azonosít, valamint plasztikus képet nyújt a csoportok közötti sokszínű különbségekről, túllépve ezáltal a lemorzsolódott hallgató túláltalánosított képén.
ISBN:978-963-318-811-8 978-963-318-812-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
Megjelenés:KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma Tamás 80. születésnapjára / szerk. Pusztai Gabriella, Engler Ágnes, Kocsis Zsófia. - p. 249-260. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM096218
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Dropped-out Students and the Decision to Drop-out in Hungary / Pusztai Gabriella, Fényes Hajnalka, Szigeti Fruzsina, Pallay Katalin
Dátum:2019
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:The interpretation of the phenomenon of student dropout, which representsa waste of a relatively large proportion of human and material capital in the social, individual and institutional domain, is impossible without examining dropout students. In this study, we analysed the DEPART 2018 database, which contains data from 605 Hungarian dropout students. We tried to identify higher education dropout scenarios and pointed out that higher educational dropout is a complex phenomenon. Based on the students' reports on their interpretation and evaluation of their dropouts, four student clusters were created. We compared the groups with their socio-cultural background and their decision to drop out from higher education, and their assessment of that decision. The most important result of the study is that it identifies a new group in addition to the international dropout types, and provides a detailed picture that calls our attention to the diversity of dropout groups, thereby moving beyond the over-generalised image of the dropout student.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
dropouts
dropout attitudes
dropoutcharacteristics
higher education
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 1 : 1 (2019), p. 31-40. -
További szerzők:Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM073519
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Two Gap-filling Books on Non-immigrant Minorities / Pusztai Gabriella, Pallay Katalin, Joo Orsolya, Cséke Katalin, Farkas János
Dátum:2018
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 8 : 1 (2018), p. 109-115. -
További szerzők:Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Joó Orsolya (1991-) (angol és történelem szakos tanár) Cséke Katalin (1985-) (neveléstudomány) Farkas János (1967-) (nyelvtanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM079473
Cím:Lemorzsolódott hallgatók 2018 / Kovács Klára, Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Dusa Ágnes Réka, Fényes Hajnalka, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Markos Valéria, Máté-Szabó Barbara, Németh Dóra, Pallay Katalin, Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna, Váradi Judit
Dátum:2019
Megjelenés:Debrecen : CHERD-H. 2019, 2019
Terjedelem:102 p.
Megjegyzések:(Oktatáskutatók könyvtára ; 6.)
ISBN:978-615-6012-00-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmánygyűjtemény
könyv
További szerzők:Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató) Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Dusa Ágnes Réka (1986-) (szociológus, neveléstudományok) Fényes Hajnalka (1968-) (közgazdász, szociológus) Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Markos Valéria (1990-) (szociológus) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok) Váradi Judit (1966-) (koncertpedagógia) Oktatáskutatók könyvtára
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1