CCL

Összesen 18 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM111255
Első szerző:Demeter-Karászi Zsuzsanna (oktatáskutató)
Cím:Egyházi hozzájárulás a Közép- és Kelet-európai felsőoktatási térségben / Demeter-Karászi Zsuzsanna, Pusztai Gabriella
Dátum:2019
ISBN:978-615-5657-07-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
egyházi szerepvállalás
felsőoktatási rendszer
egyházi felsőoktatás
Megjelenés:Prevenció, intervenció és kompenzáció: HuCER 2019 Absztraktkötet. / Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete. - p. 207. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM111221
035-os BibID:(WoS)000684176100003
Első szerző:Demeter-Karászi Zsuzsanna (oktatáskutató)
Cím:Hallgatói eredményesség szektorközi összehasonlításban = Effectivenes of Students in Cross-Sectoral Comparison / Demeter-Karászi Zsuzsanna, Pusztai Gabriella
Dátum:2021
ISSN:1786-3341
Megjegyzések:The success of students in higher education is a complex concept, which can be examined with multidimensional measurment tools. Some researchers look the student success from a negative, while others from a positive approach. Researchers also discover differences between the success of students in different sectors (Pusztai 2011). Our study examines the student success of four religious higher education institutions from the peripheral higher education region, Eastern border of the EU, in comparison with public higher education institutions with the same field of study (N=922). We hypothesized that there was a difference in student success along the sectors and individual religiosity. Our result showed that along the indicators used to measure the student success, differences can be found related to the sectoral and to the religiosity difference, which also shows further differences after the inclusion of the demographic, social and intra- and intergenerational background factors.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Student success
cross-sectoral comparison
religious higher education
religiosity
Megjelenés:Civil Szemle. - 18 : Klsz. (2021), p. 51-66. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM110919
Első szerző:Demeter-Karászi Zsuzsanna (oktatáskutató)
Cím:Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban / Demeter-Karászi Zsuzsanna; Pusztai Gabriella
Dátum:2020
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 10 : 1 (2020), p. 59-72. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM118650
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Patterns of parental involvement in schools of religious communities. A systematic review / Pusztai, Gabriella; Demeter-Karászi, Zsuzsanna; Csonka, Éva; Bencze, Ádám; Major, Enikő; Szilágyi, Edit; Bacskai, Katinka
Dátum:2024
ISSN:0141-6200 1740-7931
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:British Journal of Religious Education. - 46 : 1 (2024), p. 1-20. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Csonka Éva Bencze Ádám Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Szilágyi Edit Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Pályázati támogatás:MTA-KFKP
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM113552
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The comparison of parental involvement of public and church-run schools / Pusztai Gabriella ; Demeter-Karászi Zsuzsa ; Major Enikő ; Puskás Marcell
Dátum:2023
Megjegyzések:Families have a great influence on students' educational achievement and the greatest challenge for the education system is to compensate for the resulting disadvantages. The education policy aimed at reducing social inequalities in the school system emphasizes the importance of parental involvement in the children's academic life and education. Overseas research suggests that the institutional sector can have an impact on the attitude of schools towards parents. Early research on church-run schools pointed out specific patterns of engagement with parents. Our analysis investigated whether we can speak of a different relationship with parents in church-run institutions compared to public schools. The database for our qualitative research consists of a corpus of semi-structured interviews with 45 primary and secondary school teachers, conducted in the autumn of 2021, based on a self-developed interview outlined within the framework of the research project Developing Teachers' Skills for Parental Engagement. Our analysis shows more of a similarity between the two school-maintaining sectors in terms of parent-school relations, as in the examined area the majority are disadvantaged parents, with whom teachers find it difficult to maintain contact. Our results also show that the older church-run schools with an established culture and the culture of new church-run schools that are currently taking shape have different impact on the parent interaction. The practical result of our research is that it has drawn attention to the fact that the parent-school partnership is an area in need of improvement in the examined schools and in teacher training.
ISBN:978-624-5746-37-8
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Book of Abstracts The 6th International Conference on Future of Education 2023 / ed. Brian D. Beitzel. - p. 71. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Puskás Marcell
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM112573
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Felekezeti és nem felekezeti iskolák szülői bevonódás mintázatainak összehasonlítása / Pusztai Gabriella; Demeter-Karászi Zsuzsanna; Major Enikő; Puskás Marcell
Dátum:2023
Megjegyzések:A nem állami szervezetek által működtetett intézmények állami intézményekhez hasonlított népszerűségének és eredményességének kérdését a világ minden táján jelentős vita övezi. Ezen szervezetek által működtetett iskolák, így a felekezeti, a vallásos szervezetek és az alapítványok iskoláinak hatékonyságát gyakran magyarázzák azzal, hogy ezen intézmények a magasabb státusú, a gondosabb otthoni nevelésben részesített gyerekeket válogatják ki, vonzzák be (Gibbons et al., 2006), illetve az iskolai személyzet szorosabb kapcsolatot alakít ki a szülőkkel, egyfajta közösség jön létre az iskola körül (Coleman et al., 1987; Morris, 2010). Természetesen az állami és a felekezeti szektorok közötti minőségi rangsor országonként, sőt akár térségenként is változatos, s ez többek között az oktatási rendszer hagyományaitól, a feladatmegosztástól, valamint a regionális, lokális társadalmi környezettől, a vallásos szülők társadalmi státusától is függ. A családok számos módon befolyásolják a tanulók iskolai eredményességét, s az oktatási rendszer legnagyobb kihívása, hogy az ebből adódó hátrányokat kompenzálja. A társadalmi egyenlőtlenségek iskolarendszerbeli csökkentését célzó oktatáspolitika hangsúlyozza a szülők gyermekeik iskolai életébe, tanulmányaikba való bevonódásának fontosságát (Epstein, 2010). Korábban a szülői bevonódás hagyományos mintázatai domináltak, a szülők szerepét adománygyűjtő kezdeményezések és rendezvények támogatójaként képzelték el (Hamlin et al., 2016), ám Epstein (2010) megalkotva hat dimenziós tipológiáját kibővítette a szülői bevonódás korábbi modelljeit. Az epsteini megközelítés szerint viszonylag kevés figyelmet kap a jelenség kutatása az egyes felekezetek által fenntartott iskolákban. Elemzésünket azon kutatási kérdés megválaszolása érdekében végeztük, hogy alapul véve az epsteini tipológiát a felekezeti iskolákban kimutatható-e az állami szektortól eltérő vonása a szülőkkel való kapcsolattartásnak. Élőzetes feltevésünk az volt, hogy a felekezeti iskolákban a szülői bevonódás, valamint a szülői-iskola kapcsolat speciális, az államitól eltérő mintázatai lesznek kimutathatók. Kutatási kérdésünk megválaszolása érdekében kvalitatív kutatást végeztünk, mely adatbázisát 45 általános és középfokú iskolában tanító pedagógussal készült, félig strukturált interjú szövegkorpusza adja, melyek 2021 őszén készültek egy saját fejlesztésű interjúvázlatra támaszkodva az MTA-DE- Családok és Tanárok Kooperációja kutatócsoport, a Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése című kutatása keretén belül. A kutatást Magyarország legelmaradottabb régiójában végeztük, ahol magas a hátrányos és a halmozottan hátrányos tanulói kompozícióval rendelkező iskolák aránya. Az alapsokaságot általános- és középiskolák pedagógusai képezték valamennyi intézményi szektorból. Jelen kutatásban a szülői bevonódás és az egyes intézményi szektorok összefüggéseire fókuszálunk. A hanganyagok szöveggé alakított változatát szövegelemzésnek vetettük alá az ATLAS.ti program segítségével. A szövegkorpuszok egyes szakaszait tematikus kódokkal láttuk el. A kódolás során hibrid eljárást, deduktív és induktív kódolást egyaránt alkalmaztunk. A kódolás során Epstein szülői bevonódás hat típusa alkotta a főkódokat, míg az induktív kódolás során további nyolc dimenziót azonosítottunk. Eredményeink szerint inkább hasonlóság van a két iskolafenntartó szektor között a szülő-iskola kapcsolat tekintetében, mely magyarázataként szolgálhat, hogy a vizsgált térségben többségben vannak a hátrányos helyzetű szülők, akikkel a pedagógusok nehezen tudnak kapcsolatot tartani. Mindemellett megfigyelhető, hogy a kialakult kultúrával rendelkező, régebbi felekezeti iskolák és a jelenleg formálódó, új felekezeti iskolák kultúrája eltérő hatással van a szülőkkel való együttműködésre, valamint, hogy a felekezeti iskolák esetében gyakoribb a szülői közösségteremtő programok szervezése, ritkábban fordulnak elő a szülői kapcsolattartásba befásult pedagógusok. 242 Coleman, J. S., & Hoffer, T. (1987). Public and privat high schools. The Impact of communities. Basic Books. Epstein, J. L. (2010). School, Family and Community Partnerships. Westview Press. Greeley, Andrew M. (1982). Catholic Schools and Minority Students. Transaction Books.? Gibbons, S., & O. Silva (2006). Faith Primary Schools: Better Schools or Better Pupils?. Journal of Labor Economics, 29(3), 589-635. Hamlin, D.; Flessa, J. (2016). Parental Involvement Initiatives: An Analysis. Educational Policy, 32(5), 1- 31. https://doi.org/10.1177/0895904816673739 Morris, A. (2010). Parents, pupils and their Catholic schools: Evidence from school inspections in England 2000?2005. International Studies in Catholic Education, 2(1), 80-94. https://doi.org/10.1080/19422530903494868
ISBN:978-615-5657-13-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Az oktatás határdimenziói / szerk. Juhász Erika, Kattein Pornói Rita. - p. 242-243. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Puskás Marcell
Pályázati támogatás:MTA-DE-CSATOKK
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM111280
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Hallgatói rekrutáció szektorközi összehasonlításban / Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna
Dátum:2020
ISBN:978-963-490-258-4
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatás
rekrutáció
társadalmi kompozíció
egyházhoz kötődő felsőoktatási intézmények
Megjelenés:Család a nevelés és az oktatás fókuszában: Absztraktkötet: XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, 2020. november 5-7. / szerk. Engler Ágnes, Rébay Magdolna, Tóth Dorina Anna. - p.184. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM111278
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Church Contributions to the Transformation of Higher Education in Central and Eastern Europe / Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna, Maior Enikő
Dátum:2019
ISBN:978-960-598-278-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Abstracts 12thAnnual International Conference on Languages & Linguistics / ed. Gregory T. Papanikos. - p. 21. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Maior Enikő
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM111252
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Hallgatói rekrutáció és vallásosság az Európai Unió keleti határán fekvő perifériás térségben / Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna
Dátum:2020
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Meghatározottságaink : A nem, az életkor és az etnikum szerepe a tartós társadalmi egyenlőtlenségekben. A Magyar Szociológiai Társaság vándorgyűlése. Absztraktkötet. - p. 62.
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM111215
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:A szülői bevonódás módjának szektorközi összehasonlítása a nemzetközi gyakorlatban / Gabriella Pusztai, Enikő Major, Edit Polgáriné Szilágyi, Ádám Bencze, Éva Csonka, Zsuzsanna Demeter-Karászi
Dátum:2022
ISBN:978-615-5657-11-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Oktatás egy változó világban : Kutatás, innováció, fejlesztés : Absztraktkötet / szerk. Juhász Erika, Kattein-Pornói Rita. - p.272. -
További szerzők:Major Enikő (1977-) (nevelésszociológus, oktatáskutató) Polgáriné Szilágyi Edit Bencze Ádám Csonka Éva Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM110429
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Egyházi hozzájárulás a magyarországi és romániai felsőoktatásban / Pusztai Gabriella, Maior Enikő, Demeter-Karászi Zsuzsanna
Dátum:2019
ISBN:978-80-8122-310-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:Neveléstudományi kutatások a Kárpát-medencei oktatási térben : A IV. Kárpát-medencei Oktatási Konferencia tanulmánykötete / szerk. Péter Tóth, Kinga Horváth, Enikő Maior, Mária Bartal, Jenő Duchon. - p. 435-441. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM109189
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Theoretical and empirical background for a higher education model of active community learning / Gabriella Pusztai, Zsuzsanna Demeter-Karászi, Tímea Szűcs
Dátum:2019
Megjegyzések:The intertwining of research and education at CHERD Higher Education Research and Development Center (CHERD) at the University of Debrecen performed several basic and applied research on Higher Education. Debrecen is a typical regional HE institution with international attraction in the peripheral area of EU. We performed a series of student surveys during the last decade, and we had the opportunity to reveal the process of gaining ground of non-traditional students in HE. Our center provides an inspiring context for researchers, where they have opportunity to discuss their formulating new research directions and to interpretat data and research results together. The Center supports talent esplorations and -development. Both MA/PhD students and researchers with great experience work together as a learning community. Thus, the mutual transfer and exchange of experience makes possible a continuous teaching learning process during the research. Further more the concentration of professional development increases a special form of social capital
ISBN:978 849 048 789 1
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
research and education
higher education research
talent management
reform process
Megjelenés:Proceedings 5th CARPE Conference: Horizon Europe and beyond / eds. Javier Orozco Messana, Juan Miguel Martínez Rubio. - p. 38-47. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Szűcs Tímea (1977-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2