Tudóstér - ?action=advancedsearchpage - Letöltve: 2024.07.16. 4:55

#Első szerzőCím és megjelenésDátum
1.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Geometric and Tooth Contact Analysis of the Areas and Perimeters, on the Archimedean Worm Wheels depending on the Modification of the Axial Module /
Acta Polytechnica Hungarica. - 21 : 4 (2024), p. 105-125. -
2024
2.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Analysis of plain and face milling technologies /
Műszaki tudomány az Észak-kelet-Magyarországi régióban 2022 / szerk. Páy Gábor. - p. 118-125. -
2022
3.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) Palást és homlokmarási technológiák elemzése /
Műszaki tudomány az észak-kelet magyarországi régióban 2022 : konferencia előadások kivonatai / szerk. Kocsis Imre, Dezső Gergely. - p. 31. -
2022
4.Bodzás Sándor (okleveles gépészmérnök) The Modification Effects of the Sum of Pitch Angles in Case of Bevel Gear Pairs Having Straight Teeth for the TCA /
KOD 2021: International Conference on Machine and Industrial Design in Mechanical Engineering / eds. Cavic Maja, Mitrovic Radivoje, Rackov Milan. - p. 97-109. -
2022
5.Herendiné Kónya Eszter (matematikus) Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences /
Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 105-129. -
2019
6.Herendiné Kónya Eszter (matematikus) Report of Meeting : Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences : January 26-28, 2018 Hajdúszoboszló, Hungary /
Teaching mathematics and computer science. - 16 : 1 (2018), p. 131-153. -
2018
7.Herendiné Kónya Eszter (matematikus) A Classroom Teaching Experiment on the Preparation of the Function Concept /
A Life's Time for Mathematics Education and Problem Solving : Festschrift on the Occasion of András Ambrus' 75th Birthday / ed. Martin Stein. - p. 210-219. -
2017
8.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Függvénytani ismeretek vs mérnöki kompetenciák /
Műszaki Tudomány az Észak-kelet Magyarországi Régióban 2021 : konferencia előadások kivonatai / szerk. Kocsis Imre, Szodrai Ferenc. - p. 56. -
2021
9.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Függvény? Vagy mégsem? : 9. osztályos tanulók válaszai /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education : 1th April 2021 / edited by Imre Kocsis. - p. 53-60. -
2021
10.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Geometriai transzformációk szerepe a függvényfogalom alakításának folyamatában /
International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 2 (2020), p. 324-336. -
2020
11.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Mi a függvény? -középiskolásoknak tartott foglalkozás tapasztalatai /
International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 560-570. -
2020
12.Szanyi Gyöngyi (matematikus) What can we learn from Tamás Varga's work regarding the arithmetic-algebra transition? /
Teaching mathematics and computer science. - 18 : 3 (2020), p. 39-50. -
2020
13.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Matematikai alapok a mérnökképzésben : kereslet és kínálat /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 70-77. -
2018
14.Szanyi Gyöngyi (matematikus) "On the way" to the function concept : experiences of a teaching experiment /
Teaching mathematics and computer science. - 17 : 1 (2019), p. 17-39. -
2019
15.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Formation of the function concept through concrete problem situations /
Problem Solving in Mathematics Education : Proceedings of the 19th ProMath conference August 30 to September 1, 2017 in Budapest / eds. András Ambrus, Éva Vásárhelyi. - p. 130-146.
2018
16.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Matematika alap-, közép- és emelt szinten (Készüljünk a felvételire a "mindennapok" matematikájával) /
Debrecen : Debreceni Egyetem, 2018
2018
17.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Elsőéves mérnökhallgatók középiskolai matematika ismeretének vizsgálata /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 75-82. -
2017
18.Szanyi Gyöngyi (matematikus) A függvényfogalom alakítása a középiskolában /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / ed. Imre Kocsis. - p. 71-74. -
2017
19.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Általános iskolás tanulók és egyetemi hallgatók fogalomképzetei a függvényről = Concept images of primary school students and university students about function /
International Journal of Engineering and Management Sciences = Műszaki és Menedzsment Tudományi Közlemények. - 2 : 2 (2017), p. 114-122. -
2017
20.Szanyi Gyöngyi (matematikus) The analysis of the development of function concept in Ukrainian and Hungarian curriculums and textbooks (5th-6th grade) : In: E. Herendiné-Kónya, I. Oláhné-Téglási (Comp. by): Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences January 24 - 26, 2014 Eger, Hungary /
Teaching Mathematics and Computer Science 12 : 1 (2014), p. 128. -
2014
21.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Word problems for the preparation of the function concept /
Inquiry based mathematical education / ed. Bozena May-Tatsis, Marta Pytlak, Ewa Swoboda. - p. 179-188. -
2016
22.Szanyi Gyöngyi (matematikus) The impacts of the introduction of the function concept on students' skills /
Annales mathematicae et informaticae. - 46 (2016), p. 277-291. -
2016
23.Szanyi Gyöngyi (matematikus) Fogalomképzetek és definíciók a függvényről /
Proceedings of the Conference on Problem-based Learning in Engineering Education / Ed. Imre Kocsis. - p. 36-41. -
2015
24.Szanyi Gyöngyi (matematikus) A szabályfelismerő és szabálykövető képességek fejlesztése a törtek tanítása során /
Limes 2 (2015), p. 109-114. -
2015
25.Szanyi Gyöngyi (matematikus) A study of the preparation of the function concept /
Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education / eds. Konrad Krainer, Nada Vondrová. - p. 481-487. -
2015
26.Szanyi Gyöngyi (matematikus) The investigation of students' skills in the process of function concept creation /
Teaching Mathematics and Computer Science 13 : 2 (2015), p. 249-266. -
2015
27. --- Report of Meeting Researches in Didactics of Mathematics and Computer Sciences: January 24-26, 2020 Sárospatak, Hungary /
Teaching Mathematics and Computer Science. - 17 : 2 (2020), p. 243-271. -
2020