Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM054830
Első szerző:Bicsák Zsanett Ágnes (neveléstörténész)
Cím:A herbarti pedagógia és a reformpedagógiai elvek szembeállításának problémája / Bicsák Zsanett Ágnes
Dátum:2014
Megjegyzések:A 20. század végén, illetve a 21. század elején számos problémafelvető írás jelent meg arra vonatkozóan, hogy a klasszikusan szembeállított herbarti és reformpedagógiai elvek között hasonlóságok is kimutathatók. A köztudatban jelenlevő régi és új pedagógia modelljei, illetve a modellek megkülönböztethető jegyei így nemcsak, hogy egyformán elfogadhatóak, de bizonyos értelemben párhuzamba is állíthatóak. Mivel a tézis alátámasztható mind a herbarti-, mind pedig a reformpedagógiai kutatások új eredményeivel, ezért jelen tanulmányban az eredmények összekapcsolására és egy olyan kutatási kérdés megfogalmazására törekszünk, mely továbbviszi a diskurzust és a primer szövegek vizsgálatához vezet el. A tanulmány így egyrészt ismerteti az új nemzetközi kutatási eredmények konzekvenciáit, másrészt eddig kevéssé ismert primer forrásokat mutat be.
ISBN:978-963-08-9146-2
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
neveléstörténet
Reformpedagógia
Herbartizmus
Megjelenés:Határtalan oktatáskutatás : Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére / szerk. Ceglédi Tímea, Gál Attila, Nagy Zoltán. - p. 177-187. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1