Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM059315
Első szerző:Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:Zempléni kézműves élelmiszerekkel a fenntarthatóság felé / Dogi Ilona
Dátum:2013
Megjegyzések:Kézműves élelmiszerekről akkor beszélünk, amikor hagyományos eljárásokkal és eszközökkel, kézzel készült, természetes alapanyagú élelmiszertermékekről van szó. Ezek a termékek mindamellett, hogy az ízviláguk különleges, alapanyagukat tekintve is sokkal egészségesebbek a szokványos, bolti élelmiszerek többségénél. De azt leszámítva, hogy egészségesek, különlegesek és még az eredetüket is ismerjük, létezhet-e bármilyen egyéb hasznuk? Lehet-e gazdasági-társadalmi jelentőségük? Hiszen globalizált világunkban méltán állítható, hogy a nagyüzemi élelmiszertermelés megoldást nyújt számos problémára, többek között az élelmezésbiztonságra. Ugyanakkor az is elmondható az intenzív, ipari termelésről, hogy egyáltalán nem alapja az egészséges táplálkozásnak, és a környezettudatos, fenntartható termelésnek.Ezt felismerve világszerte egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóbb, lokális termelési közösségek létrehozására, amelyek különösen a gazdaságilag kedvezőtlen adottságú, vidéki területeken jelenthetik a lakosságmegtartás, és az élhetőbb élet lehetőségének megteremtését. Leginkább az ilyen területek gazdasági-társadalmi alapját jelentheti a hagyományos eljárásokkal készített kézműves élelmiszerek előállítása, helybeni fogyasztatása és értékesítése.Kutatásom az Európai Unió és Magyarország támogatásával a TÁMOP 4.2.4.A/2-11-1-2012-0001 azonosító számú ?Nemzeti Kiválóság Program ? Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése konvergencia program" című kiemelt projekt keretei között valósul meg. Célja a zempléni kézműves élelmiszerek fogyasztói elégedettségének a felmérése. Az általam vizsgált kistérség ökonómiai és infrastrukturális tulajdonságai révén, gazdasági szempontból hátrányos helyzetűnek tekinthető, ezért különösen fontos, hogyan talál piacot a helyben fellelhető termékekre és szolgáltatásokra, ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő marketingstratégia. Vizsgálatom csak a női fogyasztókra tér ki, mert előzetes felmérések alapján kiderült, hogy Magyarországon leginkább a nők az élelmiszertermékek vásárlói. Kutatásom várható eredményei rávilágítanak majd arra, hogy a női fogyasztók milyen elvárásokat mutatnak a kézműves élelmiszerek iránt, és ezt az érdeklődést milyen mértékben befolyásolják, olyan alapvető társadalmi tényezők, mint például a családi állapot, az iskolai végzettség, az életkor vagy a jövedelem szint. Emellett választ kapunk arra is, hogy milyen jelentőséggel bírnak a termékek különböző sajátosságai (csomagolás, alapanyag, ár, eredet, márka, értékesítési csatorna).Ezen tényezők vizsgálata és kiértékelése, nem csak ahhoz nyújt segítséget, hogy a már meglévő zempléni kézműves élelmiszereket hatékonyan el tudják helyezni a piacon, hanem meghatározhatóvá válik az is, hogy milyen termékeket vár még a piac, illetve azok előállításához milyen alapanyagok szükségesek. A tudatos termelés, előállítás és értékesítés hozadéka pedig, a térségben élő emberek gazdasági és társadalmi környezetének javulása/fenntarthatóbbá válása lesz.
ISBN:978 615 5183 84 3
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok előadáskivonat
fenntarthatóság
kézműves élelmiszerek
marketing stratégia
környezettudatosság
Megjelenés:A "Debreceni Fejlődés és Környezet" Konferencia Írásos Anyagainak Összefoglalói [elektronikus dokumentum] / fel. szerk. Balla Zoltán. - p. 8. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1