Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM066492
Első szerző:Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:Az óvodapedagógusok jellemzői a továbbképzések tükrében / Kovács Edina
Dátum:2016
Megjegyzések:Az, hogy a korai gyermekkori nevelés kulcsfontosságú - egyebek mellett a társadalmi hátrányok mérséklésében -, és emiatt a gyermekekkel foglalkozó szakemberek képzése is kiemelt jelentőségű, mára Európa-szerte egyértelmű tény. Az OECD például 2001-ben tette közzé - "Starting Strong: early childhood education and care" címmel - az erről szóló tanulmányát. Ugyanakkor az óvodapedagógusok státusza felemás képet mutat: a Magyarországon nemrég bevezetett pedagógus-életpályamodell például számukra is előrelépési lehetőséget jelent, a hivatás gyakorlásához szükséges hároméves főiskolai képzés viszont megnehezíti ugyanezt. Jelen előadás egy regionális kutatásra alapozva - a Debreceni Egyetem vonzáskörzetében felvett, 1056 válaszadó adatait tartalmazó adatbázis segítségével - vizsgálja, hogy mi jellemzi az óvodapedagógusokat, amennyiben az általános és középiskolai tanárokkal hasonlítjuk össze őket. Az adatok azt mutatják, hogy alacsonyabb társadalmi státuszuk ellenére igen aktívak a továbbképzések tekintetében, és néhány vonatkozásban inkább alkalmazkodtak a szakmai elvárásokhoz, mint a magasabb oktatási szinteken dolgozó tanárok.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
Megjelenés:Globalne i lokalne perspektive pedagogije : Conference Proceedings Book / Renata Jukić, Katarina Bogatiċ, Senka Gazibara, Sara Pejaković, Sanja Simel, Anikó Nagy Varga, Verity Campbell-Barr. - p. 34-46.
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1