Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM068714
Első szerző:Molnár-Kovács Dorottya (kommunikáció- és médiaszakértő)
Cím:Internet Killed Television: Videóblogok a YouTube-on / Kovács Dorottya
Dátum:2014
ISSN:1222-8338
Megjegyzések:I. A dolgozat tárgyaAz internet a blogok és fórumok óta nyilvánosságot biztosít a magánembernek, hogy hangot adjon véleményének, vagy tehetségét mutassa be a nagyérdeműnek. A YouTube, az internetes videók jelenleg létező legnagyobb tárháza pedig audiovizuális megjelenési lehetőséget, publicitást biztosít ingyenesen bárkinek, aki saját késztésű videóit meg akarja osztani az internetezőkkel. A megfelelő sávszélesség ehhez már jó ideje elérhető, az utóbbi időben azonban a videóblogok (vlogok) készítése és megosztása köré komplett médiaiparág alakult ki. Olyannyira, hogy egész családok egyetlen jövedelemforrása, hogy naponta megosztanak személyes témájú felvételeket több százezer, esetenként több millió lelkes nézővel, rajongóval. A valóságshow-k, a magánjellegű naplóírás, illetve a nyilvános blogírás keverékének tekinthetjük ezt az új műfajt.II. A témaválasztás indoklásaA YouTube a videóblogok köré épült szórakoztató-iparággal úgy teremt lehetőséget a sztárságra, hogy közben kihagyja a menedzserek lépcsőfokát. A médiaszövegek készítői saját műsorok rendezői, producerei, és ők gondoskodnak a megjelenésről is: a kész anyagok közvetlenül a készítőktől jutnak el a nézőkig. Ettől egy olyan eredeti műfaj alakult ki, amely ? a nézettségi adatokat összehasonlítva ? akár a televízió sokáig töretlen egyeduralmával is felveszi a versenyt a médiumok között, miközben alternatív szórakozási lehetőséget nyújt a vlogok kedvelőinek. Bár magyar nyelvterületen a videóblogok még kevéssé ismertek, és a YouTube-ot a helyiek leginkább más módokon használják, globálisan növekvő népszerűségük miatt a vlogok témáját mégis érdemesnek tartom a kutatásra.III. Kutatási kérdésekDolgozatomban az internet ezen médiumspecifikus műfajának sajátosságait, működési mechanizmusát kívánom vizsgálni. Kitérek az iparág gazdasági aspektusaira is, tehát arra a kérdésre is választ keresek, hogyan tud több ezer YouTube-os videóblogger megélni az ingyenes portálra feltöltött videóival. Számos erkölcsi problémát is felvet ennek az újfajta nyilvánosságnak a felhasználása, ezen kérdések feltevését is megkísérlem. Ezen kívül egy vlogcsatorna médiaszöveg-elemzésén keresztül próbálom a vlogok természetét és a vlogolók szubkultúráját bemutatni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Média- és kommunikációs tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
web 2.0
Megjelenés:Korunk 3 : 2 (2014), p. 59-68. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1