Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069294
Első szerző:Berei Emese Beáta (tanár, szociális szakértő)
Cím:Pedagógushallgatók viszonya marginális helyzetű hallgatótársaikhoz / Berei Emese Beáta
Dátum:2016
Megjegyzések:Tanulmányunk középpontjában a marginális helyzetű hallgatói csoportok állnak. Azt vizsgáljuk, hogy a felsőoktatási intézmények pedagógushallgatói milyen mértékű társadalmi közelséget vállalnának roma, fogyatékossággal élő és más marginális helyzetű hallgatótársaikkal. A kvantitatív jellegű nemzetközi kutatást a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja végezte 2014-ben Magyarország, Románia, ukrajna és Szerbia felsőoktatási intézményeiben (IESA-TESSCEE II. 2014, N=1792). A tanulmány célja feltárni, hogy mely társadalmi háttértényezők hatnak kedvezően az inkluzív hallgatói attitűdök kialakulására. Előzménye Pusztai és Szabó 2014-es tanulmánya, amely felsőoktatási hallgatók fogyatékossággal élő társaik iránti nyitottságát elemezte. Jelen tanulmány tágabb és összehasonlító jellegű kitekintést ad a marginális hallgatói csoportok iránti nyitottság mértékéről és milyenségéről. A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a pedagógus- és nem pedagógushallgatók hátrányos helyzetű társaik iránti elfogadási készsége összességében nem különbözik, viszont külön vizsgálva a magyarországi almintát, a romák esetében kimutathatók szignifikáns különbségek a pedagógushallgatók javára. A háttérmutatók közül a felsőoktatási intézmény országa, a hallgatók neme és szubjektív anyagi helyzete hat szignifikánsan a vállalt társadalmi közelség fokára. Az apa legmagasabb iskolai végzettsége szignifikánsan növeli a roma csoporttársak iránti nyitottságot.
ISBN:978-963-12-5447-1 978-963-12-1361-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok könyvfejezet
Megjelenés:A felsőoktatás (hozzáadott) értéke : Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához / szerk. Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea. - p. 290-301. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1