Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM070496
Első szerző:Szűcs Tímea (neveléstudomány)
Cím:A zenei nevelés intézményrendszere és helyzete Magyarországon / Szűcs Tímea
Dátum:2016
Megjegyzések:Számos hazai és nemzetközi kutatás által bizonyított tény, hogy a zenetanulás jótékony hatással van más készségeink és képességeink fejlődésére is, amelyek a zenetanulás ún. transzferhatásaiként jelentkeznek (Nisbet 1991; Janurik 2010), emiatt befolyásolhatják a tanulóknak nemcsak a jelenét, hanem a jövőjüket is. Ezért fontosnak tartjuk bemutatni, hogyan alakult át az alapfokú zenei képzés hazánkban. A kutatás célja, hogy megvizsgáljuk a magyarországi művészetoktatás változásainak irányait és feltárjuk a változások mögött meghúzódó okokat. A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztunk, a statisztikák felhasználásával számadatok segítségével meghatároztuk a változások irányát. Az adatsorok elemzése mellett fontosnak tartottuk azoknak a háttértényezőknek a megtalálását, amelyek magyarázatot adnak a megfigyelt változásokra. Ezeknek a fő tendenciáit foglaljuk össze a tanulmányban.Véleményünk szerint a zeneoktatási intézmények számos olyan értéket és rejtett tantervet (v.ö. Szabó 1988) közvetítenek a gyermekek számára, aminek a hatása egész életüket meghatározó, alakító tényezőként érvényesül.
ISBN:978-963-12-5542-3
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok tanulmány, értekezés
alapfokú művészeti iskola
művészetoktatás
közoktatási változások
statisztikai elemzés
Megjelenés:Oktatás és fenntarthatóság / szerk. Polónyi István, Pusztai Gabriella, Kozma Tamás. - p. 540-556. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1